clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwayt


Шановні дописувачі-блогери! У зв'язку з редизайном сайту, редакція закрила можливість додавати дописи у цей розділ. Однак раді вас попередити, що ми розробили новий розділ «Спецпроекти» у якому й розмістили Блоги. А також дещо змінили умови розміщення дописів у блогах.


Ті з вас, хто готує матеріали і має бажання опублікувати їх у блогах, можуть написати на електронну скриньку alla@ye.ua. Звертаємо вашу увагу, що редакція залишає за собою право вирішувати чи публікувати ці тексти у розділі Блоги.


Прошу також зауважити, що у нас є розділ «НарКор», де усі зареєстровані читачі мають можливість публікувати свої новини чи інформацію.


Дякуємо, що залишаєтеся з нами.

Дорожній контроль Хмельницький


БЛОГ

STOP DAI! Дорожній контроль Хмельницького.

Про автора ДАІшний контроль

Теги користувача

» Міністр звільнив начальника обласного ДАІ-2

Пропонуємо Вашій увазі ряд статей про начальника управління Державтоінспекції в Хмельницькій області Миколу Довганя. В основному це матеріали з офіційного сайту Хмельницького обласного управління МВС України.

Oстанні коментарі

Двійку виправити можна, помилку на дорозі — ніколи


Мабуть, жорсткі та суворі вимоги, що ставляться нині працівниками ДАІ до учасників дорожнього руху, повинні були б зупинити вал дорожньо-транспортних пригод. Адже, як відомо, саме Україна сьогодні «лідирує» за їх кількістю серед інших цивілізованих країн світу. А це тисячі загиблих, десятки тисяч покалічених. Врешті-решт, це — понівечені долі, напівсироти і сироти тощо. І хоча динаміка пригод на дорогах дещо знизилася, порівняно з минулим роком, констатувати позитивні зміни завчасно. Про це бесідуємо із начальником управління ДАІ УМВС України в Хмельницькій області, полковником міліції М. І. ДОВГАНЕМ.

— То який сумний «врожай» пожинає область за останніх дев'ять місяців цього року через ДТП?
— Кожна автопригода із смертельними наслідками для нас, працівників ДАІ, це насамперед велика людська біда. Навіть ті позитивні тенденції у зниженні аварійності, які маємо, навряд чи втішать тих, хто втратив близьку людину у ДТП, чи того, хто став інвалідом внаслідок отриманих важких тілесних ушкоджень.

Якщо ж конкретно, то за дев'ять місяців цього року на шляхах області було скоєно 759 ДТП (у минулому році на цей період — 920). Загинуло 168 чоловік, це на 49 менше, порівняно з цим же часовим відрізком минулого року. Травми отримали 959, тобто, на 248 менше, ніж на цей час минулоріч.

Ми зуміли завдяки цілеспрямованій роботі особового складу скоротити кількість загиблих у ДТП майже на 22,6 відсотка. На жаль, через вади у законодавстві через неприйнятий бюджет темпи правового і технічного оснащення ДАІ у найближчий час стануть повільнішими.


— Миколо Івановичу, тут варто згадати ваш нещодавній виступ по обласному радіо. Червоною ниткою в ньому проходила турбота про безпеку наших дітей…
— Управління Державтоінспекції області, обласне управління освіти та науки, обласна рада Всеукраїнської спілки автомобілістів активно сприяли проведенню Всеукраїнського конкурсу-рейду «Увага! Діти — на дорогах!». Для реалізації цього важливого заходу були свої вагомі підстави. Задумайтесь, з початку цього року на території області сталося 57 ДТП з участю дітей, де 17 чоловік загинуло та 95 отримали травми різного ступеня важкості.

— І як такій біді зарадити?

— Основні причини авто-пригод з участю дітей в тому, що вони раптово вибігають на проїжджу частину з-за дерев, кущів, транспортних засобів, переходять через дорогу у невстановлених місцях. Отож вкотре прошу, застерігаю, благаю: діти, ви повинні пам'ятати, що при раптовій появі пішохода на дорозі водій не може миттєво зупинити транспортний засіб. Тож переходьте дорогу тільки у місцях, де встановлений знак «Пішохідний перехід», або на зелене світло світлофора.


Якщо в полі вашого зору, коли дивитесь у ліву чи праву сторони від себе, відсутній пішохідний перехід, то дорогу дозволяється переходити під прямим кутом в місцях, де її добре видно в обидві сторони.


Якщо до вас наближається автомобіль, оцініть відстань до нього, його швидкість, переконайтеся у відсутності небезпеки — і лише тоді переходьте дорогу.


Якщо ж ви не впевнені, що встигнете її перетнути, краще зачекайте на тротуарі, дочекайтесь того моменту, коли проїжджа частина буде вільна від транспорту.


Діти й, власне, усі пішоходи, які не встигли закінчити перехід, повинні зачекати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки. Продовжити подальший рух можна лише тоді, коли остаточно переконаєтеся у безпеці свого подальшого руху. Усе це потрібно знати, щоб не потрапити у надзвичайну пригоду, залишитися здоровим і живим. І, перш ніж знехтувати такими простими вимогами, про які я щойно говорив, подумайте, чи варто ризикувати своїм життям заради скорочення шляху при переході вулиці на якихось там одну-три хвилини?

— Мотоцикл, мопед, скутер, велосипед — транспорт здебільшого теж «дитячий» чи підлітковий.

— Мушу знову звернутися до статистики. За дев'ять місяців цього року водії мотоциклів, мопедів, скутерів скоїли 171 ДТП, під час яких загинуло 20 чоловік та 188 травмовано.


До речі, наголошу, що мотоциклом, мопедом, скутером дозволяється керувати з 16 років, а велосипедом — з 14-ти.
Прошу запам'ятати, що рухатися на велосипеді, мопеді, скутері слід якнайближче до правого краю дороги, різко не змінюючи напрямку свого руху. Водночас поступайтеся автомобілям, які мчать своєю смугою. Дорога не вибачає помилок. Якщо за урок, що не вивчили, ви отримаєте двійку, то це не так вже й страшно. Оцінку можна буде виправити. А ось за порушення правил дорожнього руху можна поплатитися здоров'ям чи навіть й найціннішим — життям.


Державтоінспекція вимагає запровадження реєстрації вказаних транспортних засобів у відповідності до вимог статті 34 Закону України «Про дорожній рух». Реєстрація мопедів, скутерів тощо і видача карток водія дасть змогу впливати на цю категорію учасників дорожнього руху, що, безсумнівно, призведе до зменшення автопригод.


— Зрозуміла турбота ваших співробітників про безпеку й здоров'я дітей. А загалом, які ще фактори вплинули на зниження загальної аварійності в області?
— Переконаний, що реалізація оперативно-профілактичних заходів у відповідності до розпорядження МВС України від 8 січня цього року № 1 «Про проведення оперативно-профілактичних заходів на території держави».


Загалом же за дев'ять місяців поточного року наші співробітники задокументували понад 20 341 порушення правил дорожнього руху, які передбачають позбавлення посвідчення водія. Левову частку їх становить керування транспортним засобом у нетверезому стані — 10 687 таких випадків. Що найстрашніше, 111 фактів допущено водіями маршрутних таксі. Ще зафіксовано 140 фактів невиконання вимог автоінспектора про зупинку, із них 5 — знову ж таки допущені водіями маршруток. Задокументовано 8803 тисячі фактів створення аварійної ситуації, з яких майже 959 скоїли знову ж таки водії маршруток. Як результат, маємо 17 395 постанов, винесених судами області. З них 4963, тобто майже 29 відсотків, про позбавлення посвідчень на керування транспортом, а решта 12 432 — про накладання штрафів.


— Багато наших громадян з огляду на те, що коїться на вулицях, дорогах, магістралях, вимагають безкомпромісних, жорсткіших і строгіших заходів.
— Працівники ДАІ, які щодень бачать на дорогах людські трагедії, лише за те, щоб мінімізувати цю біду. Безперечно, повністю уникнути аварійності не вдалося ще жодній цивілізованій державі. Але в тих країнах, де прийняті суворі закони, поставлені безкомпромісні вимоги до всіх учасників дорожнього руху, де останні є законослухняними їх виконавцями, де є висока культура поведінки на дорогах, де домінує повага водіїв до пішоходів і навпаки, про великомасштабні людські втрати годі говорити. Тому наші працівники схвально відгукуються про прийняття Верховною Радою України змін до закону про дорожній рух, якими, зокрема, значно підвищено розмір штрафів. Це, погодьтеся, дуже важливий крок до безпеки на дорогах.



Петро ЛІЧМАН

20.10.08



ВЗГ УМВСУ в Хмельницькій області

http://www.mia.km.ua/arc/pressrelease/imidj2008.htm

ПРОБЛЕМА БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ


Начальник УДАІ УМВС України в Хмельницькій області Микола Довгань прокоментував ситуацію щодо аварійності на автошляхах Хмельниччини та поділився проблемами, що постають перед працівниками ДАІ під час несення служби.

- Миколо Івановичу, яка ситуація з аварійністю на автошляхах Хмельниччини?

- Дійсно, проблема безпеки дорожнього руху є однією з найгостріших. Її вирішення можливе за умов об'єднання зусиль не лише міністерств і відомств, а й місцевих органів влади та самоврядування.


У 2008 році на території Хмельницької області скоєно 1559 дорожньо-транспортних пригод, у тому числі 259 автопригод з постраждалими, у яких 54 чоловіки загинуло та 328 травмовано.


У порівнянні з аналогічним періодом 2007 року кількість пригод з постраждалими знизилась на 21,8%, у тому числі загиблих зменшилось на 42,6%, а травмованих учасників дорожнього руху на 16,5%.


Хотів би зауважити, що протягом 4-х місяців 2008 року працівники підрозділів ДАІ області виявили та задокументували 109367 грубих порушень правил дорожнього руху, що на 12209 порушень більше, ніж за аналогічний період 2007 року; затримано 4616 нетверезих водіїв, виявлено 5513 фактів створення аварійної ситуації, виявлено 24874 порушення правил обгону, виявлено 16522 порушення правил проїзду перехресть, зафіксовано 25355 випадків перевищення швидкісних режимів (на 35,6% більше, ніж минулого року), зафіксовано більше ніж вполовину фактів порушень правил проїзду залізничних переїздів. Питома вага виявлених грубих порушень правил дорожнього руху складає 87,4% (по Україні – 73,9%).


Більше двох третин загиблих та постраждалих у ДТП – це молоді люди, віком від 25 до 45 років. Тобто, гинуть і калічаться найактивніша та працездатна частина населення.


Основними видами дорожньо-транспортних пригод протягом 4-х місяців були зіткнення, наїзд на перешкоду, наїзд на транспортний засіб, що стоїть, наїзд на пішохода, перекидання, наїзд на тварину, наїзд на велосипедиста, наїзд на гужовий транспортний засіб, падіння пасажира та падіння вантажу.


За підрахунками Всесвітньої організації охорони здоров'я, яка впродовж декількох останніх років вивчає та аналізує ситуацію з безпекою дорожнього руху в 70 країнах, матеріальні збитки від дорожніх аварій складають більше двох відсотків валового внутрішнього продукту.


- Відомо, що рівень безпеки на дорогах залежить від багатьох чинників, наприклад, прискорені темпи автомобілізації, що спостерігаються останнім часом. Чи ускладнились умови дорожнього руху?


- У суспільстві поширена думка про те, що зростання аварійності прямо залежить від кількості автотранспорту. Однак це, на наш погляд, не зовсім відповідає дійсності. Так, у 2000 - 2006 роках кількість транспортних засобів в області зросла на 26,8 відсотків, а кількість дорожньо-транспортних пригод збільшилась на 50,8 відсотків.


У той час рівень смертності в результаті автоаварій на 100 тисяч населення у Швеції складає 5,9, Великобританії – 6,1, Німеччині – 8. В Україні він значно вищий - 16 чоловік. У Хмельницькій області рівень смертності складає - 17 чоловік на 100 тисяч населення.


А в окремих регіонах області ситуація зі смертністю виглядає як надзвичайна. Зокрема, у Хмельницькому гине 12,1 чоловіка на 10 тисяч населення, у Старокостянтинівському і Старосинявському районах – 10,5, в Хмельницькому районі та місті Кам`янець-Подільському – 9,9 чоловік.


Країни Західної Європи та США за свою історію пережили такий період в 50-60 роках минулого століття. Проте, незважаючи на подальші темпи автомобілізації, ці країни подолали тенденцію росту аварійності. Більше того, смертність внаслідок ДТП знизилась вполовину.


Головним фактором досягнення успіху стало визнання проблеми безпеки дорожнього руху як загальнонаціональної та відмова від принципу "обвинувачення жертв".


Вважаю, що і наша країна зараз стає на цей шлях.


- Про види ДТП ви уже розповіли, а які ж основні причини їх скоєння?


- Більшість з них - це свідоме порушення водіями і пішоходами правил дорожнього руху. У суспільстві спостерігається фактичне ігнорування учасниками дорожнього руху чинного законодавства, що є результатом низької культури поведінки на дорогах, безвідповідальності і правового нігілізму.


Загалом переважна частина автопригод відбувається внаслідок маневрування, перевищення безпечної швидкості, недотримання дистанції, порушення правил проїзду перехресть, керування транспортним засобом у нетверезому стані, порушення правил обгону, порушення ПДР пішоходами.


- Чи накладаються штрафи на пішоходів-порушників?


- Доречне питання. Пішоходи є найбільш ураженою категорією і стають учасниками кожної третьої автопригоди. У той же час вплив на них суттєво обмежений – соціальні інститути не працюють, штраф за порушення складає всього 3,4 грн., а стягнути його практично неможливо, оскільки пішохід не зобов'язаний мати при собі посвідчення особи.


При цьому слід взагалі відзначити мізерні суми штрафів, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення за порушення ПДР усіма учасниками. Для прикладу: перевищення встановленої швидкості руху, порушення правил обгону передбачає штраф від 8 грн. 50 коп. до 17 грн.


До того ж 4% адміністративних справ, направлених до судових установ залишились не розглянутими.


Механізм стосовно адміністративного впливу на порушників слід повернути так, щоб при складанні адміністративного протоколу на місці вилучалось посвідчення водія і штраф накладав працівник ДАІ, а суми штрафів підняти.


- Очевидно, що ситуацію не виправити одним лише посиленням покарання або підвищенням штрафів.


- Так, ми і самі вживаємо низку заходів. Наприклад, під час відпрацювання вуличної мережі міст області, з метою профілактики фактів керування транспортними засобами в стані алкогольного сп'яніння, використовується такий метод роботи, як “кишеня”, коли в одному місці зосереджено 6 працівників дорожньо-патрульної служби. Двоє з них зупиняють всі транспортні засоби в спеціальних місцях, огороджених сигнальною стрічкою, а четверо перевіряють усіх водіїв на стан сп'яніння за допомогою пересувного автомобіля. Для фіксації грубих порушень правил дорожнього руху проводимо цільове відпрацювання доріг державного значення та місць концентрації дорожньо-транспортних пригод із використанням негласного відеоспостереження.


Також здійснюємо відпрацювання найбільш аварійних перехресть обласного центру та міст обласного значення із застосуванням негласних постів з числа працівників ДАІ та громадськості. Контролюємо і дотримання правил дорожнього руху пасажироперевізниками - проводимо щотижневі рейди-відпрацювання території області. При цьому застосовуємо таку форму контролю за пасажироперевізниками, як письмову фіксацію працівником Державтоінспекції, який перебуває в салоні транспортного засобу у цивільній формі одягу, спільно з двома громадськими помічниками, усіх порушень правил дорожнього руху, допущених водієм зазначеного транспортного засобу під час руху по маршруту, з подальшим складанням адміністративних протоколів на кінцевих зупинках.


- А чи впливає на стан аварійності якість автошляхів? І чи достатньо у нас технічних засобів регулювання?


- Україна, як відомо, пізніше за інші європейські держави вступила в епоху автомобілізації, і її дорожня інфраструктура для нинішньої кількості та інтенсивності автотранспорту виявилася недостатньою. У перспективі напруженість транспортних потоків тільки зростатиме. Безперечно, необхідні довгострокові інвестиції в будівництво і модернізацію автотранспортних мереж.


Між тим є завдання, які можна вирішувати вже зараз. Зокрема, працівники ДАІ з метою створення безпечних умов руху направили до Служби автомобільних доріг Хмельницької області, Хмельницької обласної державної адміністрації та обласної ради, Державної служби автомобільних доріг України та в органи прокуратури 62 інформації з конкретними пропозиціями. Більшість з них стосується освітлення населених пунктів, перш за все, у сільській місцевості, будівництва пішохідних тротуарів, переходів, велосипедних доріжок.


З 2 тисяч кілометрів вулиць 60% потребують ремонту. У містах необхідно побудувати 17 світлофорних об'єктів, нанести 470 км дорожньої розмітки та встановити 3 тисяч дорожніх знаків. На дорогах загального користування потрібно відновити третину дорожнього покриття, додатково встановити або замінити 3,5 тисячі дорожніх знаків. Адже кожна четверта автопригода скоєна через незадовільні дорожні умови.


Особливо гостро це питання стоїть на вулично-дорожній мережі, власниками якої є органи місцевого самоврядування, і які, на жаль, проблему забезпечення безпеки дорожнього руху належним чином не вирішують. Внаслідок цього на вулицях населених пунктів, на відміну від автомобільних доріг, постійно зростає кількість місць концентрації автопригод. У 2007 році таких ділянок було 150, станом на сьогодні в області нараховується 188 місць (ділянок) концентрації ДТП.


Щодо стану дорожнього покриття, то слід відзначити, що вулично-дорожня мережа області із збільшенням інтенсивності великовагових транспортних потоків руйнується на очах, конструкції дорожнього одягу доріг зношені і не спроможні забезпечити відповідні коефіцієнти пружності. Першочергово ремонтні роботи щодо зміцнення конструктивних шарів дорожнього одягу (здійснення реконструкції та капітального ремонту) необхідно здійснити на автомобільних дорогах державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка, Н-03 Житомир – Чернівці, Р-05 Городище – Рівне – Старокостянтинів, де утворились колійність, просадки та руйнування покриття.

Заходи, яких вживає Служба автомобільних доріг, є малоефективними, ямкові ремонти і поверхневі обробки лише тимчасово відновлюють дорожнє покриття, при цьому не зміцнюється конструкція дорожнього одягу. З огляду цього Державтоінспекція постійно наполягає на здійсненні реконструкції та капітального ремонту ділянок вулиць і доріг. На адресу служби автомобільних доріг області та дорожньо-комунальних організацій направлено 1321 приписів з цих питань. На жаль позитивно вирішено тільки близько 25 відсотків.


Не вирішеним залишаються питання підготовки автомобільної дороги М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка до проведення чемпіонату Європи з футболу «Євро-2012», шляхом її реконструкції із переведенням до 1-ї категорії; будівництво пішохідних доріжок та тротуарів, а також ліній штучного освітлення на ділянках доріг загального користування в межах населених пунктів, встановлення поблизу шкіл та дошкільних дитячих закладів дорожнього пристрою примусового зниження швидкості.


З 1 січня 2008 року одна із вимог Головавтотрансінспекції - обов’язковий відпочинок водія через кожні 4-ри години руху. Місцеві ж органи влади та інші власники вулично-шляхової мережі не вживають заходи щодо будівництва стоянок з охороною для транзитних транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування. Такі стоянки будуються за ініціативи ДАІ за рахунок підприємств та організацій, хоча Програма забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах Хмельницької області на 2003 – 2007 роки передбачає виділення коштів у сумі 100 тисяч гривень на виготовлення і встановлення в аварійно-небезпечних місцях та місцях концентрації ДТП відповідних дорожніх знаків та 4200 тисяч гривень на будівництво стоянок з охороною для транспортних засобів.


Юлія Гринь

17.05.08


ВЗГ УМВСУ в Хмельницькій області

http://www.mia.km.ua/arc/pressrelease/imidj2008.htm

СИЛЬНИЙ СВОЄЮ КОМАНДОЮ


З усього було видно, що водію іномарки правила дорожнього руху не написані. Нахабно, не пропустивши пішоходів, він вирулив на тротуар. Якраз це неподобство і побачив тоді ще начальник відділення ДАІ майор міліції м. Кам‘янця-Подільського Микола Довгань. Він подав порушникам знак зупинитися. Раптом із автомобіля вийшли чотири бритоголових, дебелих молодики і посунули на міліціонера. Якраз так вийшло, що Микола Іванович був озброєний лише газовим пістолетом.

- Усім на асфальт! – рішуче заявив Довгань здорованям.

Троє покірно виконали його команду, а четвертий, мов танк, посунув на міліціонера, нервово викрикуючи: «Стріляй, начальник! Стріляй!»

Довгань зрозумів, що якщо він використає газовий, це остаточно розв’яже руки порушникам. А їх будь-що до приїзду оперативної групи слід затримати. Не роздумуючи, майор міліції спритно підсік нахабу, поваливши його на землю... Якраз під’їхала опергрупа. З іномарки вилучили зброю, маски та інше бандитське причандалля.

Були це 90-і роки. Кам’янець-Подільський захлинався від бандитських розборок. Тож у будь-яку хвилину дня і ночі служба Миколи Довганя і сам її командир готові були стати на протидію злочинності.

Якраз тоді Кам’янець-Подільський міськвідділ внутрішніх справ очолював Володимир Гаврилюк. Повертаючись пізненько із Києва, отримав Володимир Іванович інформацію, що в сусідній Чернівецькій області за Хотином, в барі «Чотири корчми», збіговисько заїжджих бандитів, які скоїли злочин у Кам’янці-Подільському.

- Володимир Іванович подзвонив мені, - пригадує Микола Довгань, - мовляв, давай проїдемося за Хотин. Уже через кілька хвилин я мчав туди.

Аби інформація не просочилася, Гаврилюк більше нічого не став пояснювати. У свою чергу Микола Довгань подумав, що начальник запросив його за вказаною адресою на гарячу лемішку. Той, звісно, зброї із собою не взяв. Уже згодом побачив, яка страва чекала його там.

Сьогодні, вже очолюючи обласне відділення ДАІ, полковник міліції Микола Довгань не без посмішки пригадує, як затримав здорованя, і той трусився зі страху, мов кленовий листок, коли він приклав до його спини замість зброї пальця.

Чверть віку, тобто кращі свої роки, віддав службі мій герой. А прихід Миколи Довганя в органи внутрішніх справ був дещо незвичним.

По закінченні механічного факультету Кам’янець-Подільського сільськогосподарського технікуму працював він майстром виробничого навчання в одному із ПТУ. На той час зустрів він свою надійну і єдину другу половину Марію. Знімали молодята куток у приватному секторі. Господарка того помешкання була запеклою самогонщицею Отож, коли квартиранти йшли на роботу, варила на їх газовій плиті оковиту. За цим чорним ділом і застав її Микола Іванович. «Розборки» закінчилися в міліції. Тоді і запропонували відставному армійському старшині, який нещодавно повернувся зі строкової служби, посаду інспектора ДАІ. Згодом була перша зірочка молодшого лейтенанта міліції, і так аж до великих зірок полковника та високої, відповідальної посади.

Скажу без перебільшення: саме при Миколі Довганю відбулося становлення Кам’янець-Подільського відділення ДАІ як міцної, мобільної та бойової одиниці. Тому й не дивно, що вмілого, сучасно мислячого керівника призначили очолити обласний підрозділ.

...Того суботнього вечора Микола Іванович повернувся додому. А тут надходить повідомлення: якісь душогуби розстріляли в Хмельницькому двох молодих жінок і прямують у бік Чернівецької області. Інформація швидко «підтвердилась» уже в Кам‘янці. Метнувши гранату в один із екіпажів ДПС обласного відділення ДАІ, бандити вже мчали відібраною у міліціонерів машиною по мосту, що розділяє Хмельницьку та Чернівецьку області.

Бойовою операцією по знешкодженню душогубів керував начальник УМВС України в Хмельницькій області генерал Володимир Гаврилюк та полковник міліції Микола Довгань. За вдало проведену бойову акцію останній удостоєний нагороди МВС України «Закон і честь».

А втім, якщо ми вже торкнулися цієї грані із життя Миколи Довганя, то варто сказати, що за свою багатолітню, бездоганну службу полковник міліції відзначений добрим десятком державних нагород і кількома десятками відомчих.

Наведу ще один цікавий факт: підлеглі Довганя переконані, що він чудово розбирається в людях. Йому вистачає півгодини розмови з незнайомим, щоб дати тому точну оцінку. В цьому плані доходить іноді до курйозів: перш ніж одружуватися, співробітник ДАІ веде до свого командира і наставника свою наречену. Мовляв, порадьте, пане полковнику, вартує чи не вартує пов’язувати долю із обраницею?

- Чи не боїтеся брати на себе таку відповідальність? – запитую Миколу Івановича. – А раптом помилитеся?

- У 99 відсотках рекламацій не було, - жартома відповідає він.

Буду відвертим: по-різному ми ставимося до правоохоронців, і, звісно ж, до державної автоінспекції. Але на мить уявіть собі ось таку ситуацію, за якої на наших шляхах раптом зникли б пости ДАІ, мобільні екіпажі дорожньо-патрульної служби. Якою б тоді була аварійність на шляхах, навіть неможливо уявити. Отож ДАІ – це, по суті, частка нашого життя і безпеки. Не випадково ж працівників ДАІ знає щонайменше 80-90 відсотків і водіїв, і пішоходів.
Звичайно, усе це через тісний контакт із людьми.

Коли полковник міліції Микола Довгань бачить на узбіччі дороги траурний знак біди – хрест, обеліск чи просто букет квітів, з болем думає: це ж в якусь родину така непоправна втрата прийшла. Хтось загубив близького, ось так раптово обірвалося чиєсь життя. Чи не щодень йому доводиться бачити наслідки ДТП, на які особисто виїжджає. Виїжджає, бо переконаний, що об’єктивність, чесність у відтворенні обставин і причин аварії – святий обов’язок кожного його підлеглого. Недарма хтось із великих мовив: хочеш зрозуміти гіркоту чужої біди, проймись нею, як своєю.

Микола Іванович із болем називає цифри чорної статистики: 62 тисячі загиблих в ДТП в Україні за останні десять років. В афганській війні за такий же проміжок часу було вбито 15 тисяч. Є над чим замислитись...

Як кожний журналіст, пробую ще розкрутити Миколу Довганя на героїчні епізоди, екстремальні пригоди, з яких, безперечно, зіткана уся доля полковника. Однак він делікатно переводить стрілки розмови на своїх молодих заступників майорів міліції Олега Макоціну Олександра Хутняка, Антона Ваврашка. Мовляв, ДАІ сильна своєю командою.

Скажімо, капітан міліції Кривий із прапорщиком міліції Свинобойчуком взяли на гарячому жителя Волочиського району, який викрав не одного легковика.

Кількома ж днями пізніше той же Кривий зі старшим лейтенантом міліції Концевичем за порушення правил дорожнього руху зупинили іномарку, а в її салоні перевозилося майже шість кілограмів наркоти...

У Теофіпольському районі інспектор ДПС сержант міліції Піневський розшукав і повернув власникам два трактори, викрадені у селі Святець.

Або свіжий випадок: в обласному центрі на пішохідному переході невідомий водій збив чоловіка і накивав п’ятами з місця пригоди. Тоді Микола Іванович по тривозі підняв весь особовий склад обласного відділення ДАІ. Його співробітників орієнтували на те, що на автомобілі розбите бокове дзеркало. І дуже швидко знайомий уже нам автоінспектор старший лейтенант міліції В. Концевич та його колега старшина міліції О. Петучі затримали власника БМВ львів’янина Романа П. Останній, притиснутий неспростовними доказами, зізнався в наїзді на пішохода. Проте, щоб уникнути криміналу, одразу ж вирішив залагодити справу на місці –запропонував автоінспекторам гарненьку суму. Але підкупити людей у міліцейських погонах не вдалося.

Насамкінець ось таке. Серед служб ДАІ інших областей підрозділ, очолюваний Миколою Довганем, - у п’ятірці перших. Приміром, такий важливий показник, як розкриття злочинів на шляхах, сягає тут 75,5 відсотка. Це найкращий результат в державі. І секрет такого успіху – простий: співробітники відділення ДАІ управління МВС України в Хмельницькій області щодень заступають на службу, щоб чесно виконати свій обов‘язок.


05.01.07 ВЗГ УМВСУ в Хмельницькій області


http://www.mia.km.ua/arc/pressrelease/imidj2008.htm



Популярні новини

Останні фото та відео




Архів новин

<<Грудень 2016>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31