clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwayt

Ризикуй життям або порушуй правила!

Дмитра Скрипника

Фото: Дмитра Скрипника

Таку дилему кожного дня вирішують тисячі власників велосипедів у Хмельницькому

 Невеликий масштаб нашого міста є зручним для його мешканців  лише півгодини відділяє мешканця спального району від центру. Проте така короткотривала подорож для велосипедиста може завершитися трагічно. Мало того, що дороги не пристосовані до руху велосипедів, так ще й водії автомобілів сприймають людей на велосипедах, як перешкоду.

Велосипедний рух міста
Протягом останніх років у Хмельницькому з'явилося декілька організацій, які займаються проведенням різних акцій та флешмобів. Ними популяризують здоровий спосіб життя, а заразом і велосипедний рух. Для любителів “залізних коней” проводять велоекскурсії містом та областю, нічні “покатушки”, щорічні велодні та навіть патріотичні заїзди.
“З кожним роком кількість хмельничан, які змінюють громадський транспорт на велосипед, зростає. Є випадки, коли люди залишають власні автомобілі, аби “покрутити педалі”,  розповідає голова подільського молодіжного об'єднання “У майбутнє через культуру” Денис Монастирський.  Після підвищення цін на пальне та проїзд люди побачили у велосипеді альтернативу. Адже вклавши одного разу гроші у такого “залізного коня”, ви покращуєте власне здоров'я, не псуєте екологію, до того ж це весела справа.”
Уже понад п'ять тисяч хмельничан засобом для пересування обрали велосипед. І кількість поціновувачів велоруху постійно зростає.

З велопарковками у місті проблем немає, чого не скажеш про велодоріжки.

Дві біди: дороги та...автомобілісти
Для того щоб убезпечити велосипедистів, у деяких містах України обладнали окремі доріжки та частину проїзної частини віддали під двоколісний транспорт. Проте такого у Хмельницькому не знайдеш. Безпечно кататися можна лише у парках.
“При закладенні парків ми вимагаємо, щоб у проекті були велодоріжки. Вони з'являться також у Молодіжному парку поблизу міського пляжу та у новому парку, який розтягнеться на 60 гектарах вздовж Прибузької між вулицею Свободи та Старокостянтинівським шосе”,  запевняє начальник відділу благоустрою управління житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради Микола Вишпольський.
Проте парки та сквери не є вирішенням проблеми. Адже аби дістатися до роботи, “байкеру” доводиться користуватися дорогами, де небезпека чатує при кожному натиску на педалі.
“Тротуарами та пішохідними доріжками їздити заборонено. Водії автомобілів велосипедиста не сприймають як повноцінного учасника дорожнього руху  обганяють на великих швидкостях, підрізають, не дають дороги,  скаржиться Денис Монастирський.  Хоча не лише культура водіння автомобілем у хмельничан низька. Деякі власники велосипедів також ігнорують правила дорожнього руху.”
Підвищити безпеку на дорогах можуть велосмуги, проте у Хмельницькому найближчим часом вони не з'являться.
“Відвести частину дороги для велосипедистів можна під час ремонту або її реконструкції. Для цього потрібно розширити проїзну частину,  пояснює начальник відділу організації безпеки дорожнього руху управління житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради Олександр Ковальчук.  На проспекті Миру передбачили велосипедні доріжки, і вони були, аж поки з них не зробили тротуар. Створення таких велодоріжок на інших вулицях Хмельницького поки не заплановано.”

Велосипедисти у ДТП
Попри відсутність доріжок та окремих смуг руху, цьогоріч велосипедисти лише тричі потрапляли у дорожньо-транспортні пригоди.
“Від початку року з вини велосипедиста сталася лише одна аварія. У мікрорайоні Гречани неповнолітній хлопець налетів на маршрутний автобус. У решті ДТП винними були автомобілісти,  говорить старший інспектор Державтоінспекції у місті Хмельницькому Андрій Прокопенко.  Водії автомобілів інколи забувають, що людина на велосипеді також є учасником дорожнього руху.”
До речі, даішники мають повне право притягнути до відповідальності та скласти протокол на власника “ровера”.
“Велосипедист  той самий водій. Він повинен перевірити справність свого транспорту, дотримуватися правил дорожнього руху, у разі аварії повідомити про це правоохоронні органи,  пояснює Андрій Прокопенко.  Також передбачені і штрафи, зокрема за водіння у нетверезому стані та користування засобами зв'язку під час руху.”

Богдан Годованюк: "Неправильно підібравши велосипед, ризикуєте зашкодити здоров'ю".

Як вибрати “двоколісного друга”
До вибору велосипеду, як і автомобіля, потрібно підходити зі всією серйозністю. Тут дрібниць не буває. В іншому разі замість зміцнення здоров'я можна йому нашкодити.
“Велосипед потрібно обирати під власний ріст. Якщо неправильно підбереш велосипед, збільшується навантаження на спину, що може призвести до викривлення хребта та колінних суглобів,  попереджає продавець-консультант веломагазину “Мегадрайв” Богдан Годованюк.  Також потрібно визначитися, для чого ви його берете: міста, бездоріжжя, заняттям професійно чи, можливо, для трюків. Ми радимо купувати велосипеди у магазинах, адже вам допоможуть підібрати “байк” фахівці, нададуть гарантію та сервісне обслуговування.”
Обов'язковим атрибутом велосипедиста повинен стати шолом. Вберегти здоров'я можуть наколінники та налокотники. А щоб у темну пору доби вас не збив автомобіль, варто придбати фару, стопи та червоні маячки.

Система Orphus
Помітили помилку в тексті? Виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні фото та відео



Курси валют на 02.12.2016
купівля
продаж
Міжбанк
$
25.7
25.8
27.23
27.34
0.4
0.4

Архів новин

<<Грудень 2016>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31