clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwayt

Як нас купують на виборах

Спецпроект: Блоги
Вибори депутата – це не вибори мецената, а звіт перед виборцями про свою попередню роботу.

Вже звичною традицією виборчих штабів кандидатів на посади міських голів/депутатів місцевих рад є практика підкупу виборця. Часто навіть досвідчені політики, за спиною яких не одна виборча кампанія, не розуміють, що їх «благодійність» є нічим іншим як підкупом за відданий голос. Підкуп виборців буває як прихований, так і відвертий, неприхований. В рамках громадської виборчої ініціативи «Ціна питання» наводимо приклади прямого і не прямого підкупу:

Приклади прямого підкупу виборців

Плата грошей за голос
Виборцю дається певна сума грошей (розмір від 50 до 500 гривень) за відданий голос за кандидата/партію. Розрахунок проводить безпосередньо з виборцем довірена особа від штабу кандидата.

Плата коштів за групу відданих голосів
В селі або багатоквартирному будинку виборчий штаб визначається із людиною, яка відповідальна за голосування за кандидата/партію попередньо визначеної кількості виборців. Така людина отримує фінансову винагороду за кожен приведений на дільницю людино-голос. До такої роботи, зазвичай, залучаються сільські голови, працівники сільської ради, представники агрокомпаній у даному селі, старости, керівники ОСББ та неформальні лідери в багатоквартирних будинках. Ця практика особливо поширена у малих населених пунктах. Характерною ознакою такого підкупу є те, що організатор голосів не проводить агітацію, а використовуючи своє службове становище та інші методи примусу, змушує «правильно» проголосувати виборця. У цьому випадку фінансову винагороду отримує лише організатор цієї групи.
Різновидом даного виду підкупу є «виборча піраміда». Організатор отримує аванс (наприклад 500 грн) і в день виборів за кожного виборця, що проголосував 30-50% від суми підкупу виборця. Розрахунок здійснюється вдома у організатора, чим виявлення його ускладнюється.

Приклади непрямого підкупу виборців

Фінансова/матеріальна допомога
Поширеною практикою непрямого підкупу виборця є надання матеріальної допомоги виборцям на їх потреби (лікування, покращення соціально-побутових умов) через громадські приймальні та пошту.
У засобах масової інформації або в інший спосіб кандидат інформує виборців про відкриття своєї приймальні де мешканці округу можуть оформити заявку на одноразову матеріальну допомогу. Найбільш вигідні приклади такої допомоги кандидат поширює у ЗМІ та у своїх агітаційних матеріалах. Характерної ознакою такого підкупу є те, що ініціатива надання такої матеріальної допомогу у кандидата/партії виникає лише напередодні та під час виборчої кампанії.

Благодійна діяльність кандидата
Чимало кандидатів напередодні виборчої кампанії прагнуть приміряти образ благодійника/мецената. Для цього створюються (реанімуються) благодійні організації та фонди, які напередодні виборчої кампанії розводять бурхливу діяльність. Як правило, через такі фонди йде основний непрямий підкуп виборця шляхом надання благодійної допомоги, роздачі продуктових наборів, організації різноманітних заходів та ін. Дана благодійна діяльність широко висвітлюється у ЗМІ та власних агітаційних матеріалах. Характерна ознака – несистемний характер благодійності (лише під вибори).

Продуктові набори
В народі таких кандидатів назвали «гречкосіями». Від імені благодійної організації кандидата виборцям по хатам/квартирам або на заходах роздають продуктові набори, товари першої необхідності (крупи, макарони, олію, чай/каву, консерви та інше).
Характерною ознакою такого підкупу є:
продуктові набори поширюються лише напередодні або під час виборчої кампанії;
до набору додаються інформаційні матеріали про діяльність кандидата/партії;
роздача таких наборів проводиться лише на території округу кандидата.


Організація та фінансова підтримка різноманітних заходів, зокрема:

- дитячих свят
За кошти кандидата від імені його благодійної організації для дітей виборців свого округу проводяться дитячі заходи. Кандидат запрошує, клоунів, аніматорів, влаштовує дитячі конкурси, дарує солодощі та фінансово підтримує проведення дитячих концертів, вручає подарунки.

- розважальні заходи
За кошти кандидата від імені його благодійної організації для виборців свого округу проводяться концерти, виставки, феєрверки та інші розважальні заходи.

- спортивні змагання
За кошти кандидата від імені його благодійної організації для виборців свого округу проводяться різні спортивні заходи. Поширеною практикою є організація «нових» турнірів з різних видів спорту для різного віку населення. Кандидат обіцяє, що даний захід є початком спортивної кампанії, а на ділі є одноразовим заходом. Спортивні змагання проводяться лише для агітаційних потреб. Переможцям таких змагань кандидат вручає цінні призи, подарунки та грамоти.

Характерною ознакою підкупу через такі заходи є:
заходи кандидат проводить лише напередодні або під час виборчої кампанії;
заходи супроводжуються роздачею інформаційних матеріалів про кандидата/партію;
всюди зазначається що даний захід проводиться за підтримки кандидата;
заходи проводяться лише в межах того округу де балотується кандидат.

Проведення будівельних покращень, зокрема:

спорудження дитячих та спортивних майданчиків
За кошти кандидата від імені його благодійної організації на території свого округу встановлюються дитячі/спортивні майданчики.

встановлення вікон, дверей в бюджетних/комунальних об’єктах
За кошти кандидата від імені його благодійної організації на території свого округу встановлюються пластикові вікна у дитячих садках, школах, медичних закладів та інших установ.

Близькі за змістом такого виду підкупу є ремонт під’їзної дороги,
благоустрій прибудинкової території, ремонт під’їздів.

Характерною ознакою такого підкупу є:
розміщення табличок, наклейок, малюнку, графіті з інформацією завдяки якому кандидату з’явились ці об’єкти;
будівництво здійснюється лише напередодні або під час виборчої кампанії в межах того округу де балотується кандидат.

Окремою темою цинізму виборчого підкупу є використання релігійних організацій традиційних та нетрадиційних конфесій. Кандидат здійснює або публічну фінансову допомогу релігійній організації, або приховану. Священик через прихожан здійснює агітацію за даного кандидата/партію. Часто церкви у визначальні періоди історії (наприклад Революція Гідності) займали принципову політичну позицію, не зважаючи на відмежування від політичного життя. Однак, така політична визначеність церкви не стосується підтримки конкретного політичного лідера, кандидата, партії. Політична позиція церкви – це позиція до ідей, принципів, цілей, відмежування добра від зла, але не окремо взятого політичного проекту чи кандидата.

Ми навели найбільш відомі принципи підкупу виборців. Пам’ятаймо! Вибори депутата – це не вибори мецената! Змагання кандидатів – це звіт перед виборцями про свою попередню роботу, змагання ідей та взятих перед людьми наступних зобов’язань. А кандидат, який заплатив виборцю – не має ніяких зобов’язань перед виборцем, бо вже розрахувався за свій голос.

Таким «благодійникам» та «меценатам» потрібно дякувати, а обирати інших! 

Система Orphus
Помітили помилку в тексті? Виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter
Коментарів - 0:

новини з спецпроекту «Блоги»

Популярні новини

Останні фото та відео

Архів блогів


Курси валют на 05.12.2016
купівля
продаж
Міжбанк
$
25.97
26.01
27.66
27.7
0.41
0.41

Архів новин

<<Грудень 2016>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31