emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwaytSkypeWhatsappViberPhoneMailПункт
У розділі "Новини читачів" (НарКор — Народний Кореспондент) Ви маєте можливість прочитати новини від користувачів, скарги жителів Хмельниччини, відомості про аварії, надзвичайні події, що сталися у нашому регіоні або ж додати власну новину.
24 Липня 2015 Максим Мужичук 1727

Велосипед об`єднує хмельничан.

За останні два-три роки у нашому місті збільшилась кількість шанувальників «двоколісних друзів».
Регулярні поїздки на авто стало розкішшю для містян. Зростаючі ціни на пальне на тлі економічного спаду змушують багатьох розпрощатися зі своїми автомобілями та пересісти на велосипеди.
Про активність вело – культури у Хмельницькому взяв екслюзивне інтерв`ю у Олександра Калінера, - координатора об`’єднання «Вело Драйв – Хмельницький».

Олександре, як давно існує «Вело Драйв»,основна мета Вішого осередку та ким Ви являєтесядля в клубі Вело любителів?
- Почнемо з того, що пристрасть до велосипедів об’єдную чималу кількість людей. Серед них є професійні спортсмени, шанувальники екстріму та майже кожен, хто хоч раз у житті спробував проїхатись верхи на «залізному коні». Адже ровер – це та річ, завдяки якій спільну тему для розмов можуть знайти абсолютно різні за фахом, поглядами та життєвими переконаннями люди.
Власне, Велодрайв-Хмельницький і є спільнотою шанувальників «двоколісних друзів» нашого міста. У травні нашому об’єднанню виповнилося три роки. Якщо ж говорити особисто про мене, то наразі моя роль у «Велодрайві» – це організація різноманітних велосипедних заходів у нашому місті, на кшталт, Велодня, флеш-мобу «30 днів на ровері», велосипедних екскурсій і походів, міських велопарадів, тощо.
Своїми акціями ми популяризуємо здоровий та активний спосіб життя, велоспорт і туризм, екологічну альтернативу міському авто, пропагуємо створення цивілізованих умов для велосипедистів у нашому місті. Крім того, ми виступаємо за безпеку та взаємоповагу на дорогах та, звісно ж, розбудову мережі велодоріжок та велопарковок у Хмельницькому.


2.Скільки наразі на Ваші заходи в середньому приїзджають людей на на велосипедах?
- . Кількість учасників наших акцій постійно зростає. Так, на Велодень -2015 зібралась рекордна кількість велосипедистів для нашого міста. Ми нарахували майже 600 учасників. До того ж, цьогоріч Велодень вперше був костюмованим. Дрес-код був абсолютно вільним, адже хтось приїхав у вишиванках, інші – в одязі у стилі ретро, дехто ж взагалі – в маскарадних костюмах. Для Хмельницького – це був перший велопарад такого плану, а це у свою чергу підвищило інтерес до нього велоспільноти та взагалі громадськості. Минулого ж року наші міські велопробіги збирали в середньому до 200 учасників. Отож, щороку лави армії шанувальників «залізних коней» зростають.

3. З якими проблемами в основному стикаються любителів велосипедів?
- Головна проблема для велолюбителів нашого міста – це, звісно, недорозвиненість велоінфраструктури. Як я вже говорив, щороку кількість райдерів на вулицях Хмельницького збільшується, і з плином часу велосипедистам просто не буде куди подітись. Адже тротуари – це пішохідні зони, а автомобільні шляхи у нас і так перевантажені. Тому з кожним роком відсутність велодоріжок відчувається все гостріше і гостріше. Також протягом останніх двох років гостро постала проблема крадіжок велосипедів. Наразі залишати на тривалий час без нагляду власних «двоколісних друзів» на велопарковках або у незачинених приміщеннях, на кшталт, під’їздів є доволі ризиковою справою. Крім того, залишає бажати кращого і ставлення деяких водіїв до велосипедистів на дорогах. Адже дехто з них не визнає велосипед за транспортний засіб. Але для справедливості варто сказати, що це обопільна проблема. Багатьом велосипедистам також не завадить підтягнути знання правил дорожнього руху, а багато водіїв навпаки допомагають велосипедистам на дорогах у разі необхідності.
Міської рада нещодавно уточнила бюджет міста на 2015 рік, на якій на побудову велодоріжки пообіцяли виділити 350 тисяч гривень.Ваш думки з цього приводу та очікування?

- Насправді, я дуже радий, що міська влада нарешті звернула погляд на проблеми велосипедистів нашого міста. Вважаю це лише є першим кроком у розробці стратегії розвитку велоінфраструктури для нашого міста. Тому занадто великих сподівань саме на цю сесію не покладаю. Але, власне, самий факт розгляду цього питання на сесії міської ради є позитивним сигналом і майже революційним кроком, адже це означає, що справа розбудови велошляхів у Хмельницькому нарешті зрушила з мертвої точки. Більше того, я мав розмову від імені велоспільноти до в. о. міського голови Костянтину Чернилевьскому щодо створення велодоріжок у Хмельницькому. У свою чергу Костянтин Іванович пообіцяв, що поява у місті велосипедних доріжок буде обговорюватись безпосередньо із велосипедистами. Тому, вважаю, що нині розбудова велодоріжок у Хмельницькому вже не є таким міфічним починанням, яким колись здавалось, хоча роботи попереду дуже багато.
-
Вело –доріжки по Хмельницькому міф чи реальність?

. З огляду на це Хмельницькому варто запозичити досвід Вінниці, і на початковому етапі створювати велосипедні шляхи за рахунок тротуарних зон, аби фізично відокремити райдерів від автошляхів і таким чином забезпечити безпеку руху.
А вже потім, коли почне змінюватись свідомість водіїв та велосипедистів, облаштовувати велосмуги уздовж автомобільних доріг.

.І останнє питання , Олександре ,на Вашу думку,яким має бути велосипедна культура в місті?
Велосипедна культура - це та річ, яка досягається еволюційним шляхом. У неї дуже багато складових. Велодоріжки та велопарковки - це безсумнівно її надважлива частина, але ще далеко не все. Аби досягнути європейського рівня, має змінитись свідомість та менталітет краян. Водії повинні навчитись поважати велосипедистів, а райдери мають сумлінніше дотримуватись правил дорожнього руху. Лише після цього велосипед зможе стати повноцінним міським транспортом!
Тобто задля підняття рівня культури, кожен має починати з себе. Прогрес стане можливим лише тоді, коли ми станемо вимогливішими до себе.
У свою чергу Велодрайв-Хмельницький у майбутньому продовжуватиме робити свій внесок у справе розбудови велосипедної культури. У цій справі ми і надалі покладатимось на промоакції з популяризації велотранспорту та здорового способу життя, а також сподіваємось на співпрацю з владою у питаннях розбудови велосипедних доріжок. Вважаю, це і буде запорукою перетворення Хмельницького у справжнє велосипедне місто.


Отож зі слів координатора Велосипедного руху –«Вело драйв» Олександра , велорух безповоротно зростає, переважно завдяки активвістам та громадським організаціям. І це не може не тішити .

Коментувати:
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні новини

Останні фото та відео


Курси валют на 19.04.2024
купівля
продаж
Міжбанк
$
39.62
39.65
42.2
42.22

Архів новин

<<Квітень 2024>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

     


«Єдині новини» на Хмельниччині та Україні. Для цього натисніть на трансляції хмельницьких і всеукраїнських телеканалів, або слухайте радіо khm-radio.ye.ua чи radio.ye.ua
"Єдині новини" на Українському радіо