ye-logo.v1.2

Ціна на газ – угору, а перевізники – у тривалу відпустку…

Економіка 5017
Фото: колаж Євгенія Дорофєєва

Високі та нефіксовані ціни на газ метан можуть спричинити різке скорочення пасажирських перевезень

«Автобусні перевізники просять вас заборонити піднімати ціну на газ природний стиснений метан на заправках АГНКС кожних два місяці. З початку 2011 року п’ять разів піднімалася ціна, досягши до 6,4 гривні за один кубічний метр, тобто до 800 доларів за одну тисячу кубів. В той час, коли ціна українського газу в десятки разів дешевша, а з Росії - націнка у 250 разів. Просимо повернути ціну на газ, яка була на початок 2011 року, тому що автобуси доведеться зупиняти через нерентабельність», - таке звернення передали перевізники Хмельниччини Президенту України, у Верховну Раду та в Хмельницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України.
Ініціював звернення директор фірми «Олсвіт», підприємець Іван Олехов. Проте, за його словами, ніхто досі й пальцем не поворухнув.
Обіцяють, але не діють
«Цікаво те, що ціни на газ піднімають, в основному, у п’ятницю ввечері, коли вже нікуди не звернешся, а чекатимеш до понеділка. Ціни на російський газ стали захмарними, в той час, як наш газ коштує 60 доларів за тисячу кубів. Це просто знущання над нами, - обурюється Іван Олехов. – Ми були на прийомі в заступника голови Хмельницької облдержадміністрації Леоніда Гураля 2 жовтня, прагнули потрапити ще й до голови облдержадміністрації Василя Ядухи, але марно. Для нас він постійно зайнятий, тому відправляє до заступників. Пан Гураль, вислухавши наші зауваження, сказав, що цілком згоден з думкою перевізників, що таке зростання неможливе. І пообіцяв розібратися».
11 жовтня пан Олехов отримав відповідь з антимонопольного комітету, де значилося, що «вирішення порушених у листі питань не належить до компетенції Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України». Проте, зазначили, що інформацію взято до уваги та буде використано відділенням в подальшій роботі. До того ж, вони ведуть постійний моніторинг та контроль за станом ринку роздрібної реалізації стисненого газу в якості моторного палива.
Іван Олехов обурений тим, що антимонопольний комітет лише «моніторить» питання, проте нічого конкретного не робить. «Ми не раз порушували питання про ріст ціни на газ. Це вже півроку триває. Десятки, а то й сотні перевізників зверталися до Василя Ядухи, до Леоніда Гураля та інших посадовців. Кожен відправляє то до одного, то до іншого, мотивуючи це тим, що це не в їхній компетенції. Ми ходимо по колу, - розводить руками Іван Олехов. – До того ж, нам за минулі роки заборгували по 40-80 тисяч гривень як компенсацію за пільгові перевезення. Цьогоріч також є проблема з поверненням коштів. Ми змушені будемо кидати маршрути через їхню нерентабельність. Немає навіть чим зарплату видати водіям, що вже казати про те, щоб її підняти на 10 відсотків, як того від нас вимагає влада?!».
В адміністрації перевізникам обіцяли, що за наявності вільних коштів в державному бюджеті їм компенсують перевезення пільгових категорій населення. «Проте наразі нам сказали, що грошей немає, до того ж, кінець року. Отже, з жовтня нам вже не заплатять за пільгові категорії А от ціни все догори лізуть. Ми не хочемо піднімати вартість перевезення, бо людям треба їздити. Але й возити пасажирів собі в збиток теж не можемо, - продовжує пан Олехов. - В нас, до речі, кожен пільговий пасажир документально підтверджений. Було таке, що навіть тишком перевіряючі їздили та дивилися, скільки звичайних пасажирів ми возимо, скільки пільговиків. Ми сплачуємо усі податки. До всього, ще й зросли ціни на паливно-мастильні матеріали та автозапчастини. То чому не можемо отримати назад свої гроші?!».
Як нам повідомили у прес-службі Хмельницької облдержадміністрації, востаннє перевізники зверталися до її голови Василя Ядухи 4 липня цього року - з проханням про підвищення тарифів на перевезення пасажирів та багажу автобусами у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні. Після зазначеної дати жодних звернень до облдержадміністрації з боку перевізників зафіксовано не було.
«Ми не тільки «моніторимо», але й вживаємо відповідних заходів»
За коментарем ми звернулися також до голови Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Віталія Олуйка.
«Ринок нафтопродуктів нині дуже актуальний. На території області розташовано 180 АЗС, через які здійснюють роздрібну реалізацію нафтопродуктів 43 суб’єкти господарювання. Автозаправні станції нерівномірно розміщені на території області, переважна більшість АЗС розташована у обласному центрі та містах обласного підпорядкування, а також вздовж автомагістральних шляхів. У 2011 році відділення виявило і припинило антиконкурентні узгоджені дії та зловживання монопольним становищем на ньому, - розповідає Віталій Миколайович. - Рішенням адміністративної колегії від 26 вересня 2011 року №106-рш визнано дії ТОВ «Континент Нафто Трейд», яке встановило у листопаді-грудні 2010 року та січні-лютому 2011 року завищені, необгрунтовані роздрібні ціни на низькооктанові, високооктанові бензини та дизельне пальне, що реалізуються уроздріб через АЗС у територіальних межах Білогірського та Теофіпольського районів. Товариство оштрафовано на 68 тисяч гривень. Економічний ефект з моменту припинення порушення склав 11,5 мільйона гривень».
За даними Відділення комітету, у 2011 році було надано 23 рекомендації операторам роздрібної реалізації скрапленого та стисненого газу в якості моторного пального для вжиття невідкладних заходів щодо унеможливлення безпідставного зростання цін та створення штучного дефіциту скрапленого та стисненого газу та неприпустимість випадків узгодження дій (погодженої поведінки) з іншими суб’єктами господарювання, які діють на ринках.
«Отож, не можна сказати, що ми тільки «моніторимо» ринок та нічого не робимо, - каже Віталій Олуйко. - Інформація, повідомлена у листі, взята до уваги та буде використана у роботі».

Коментарі:

До теми

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення

Робота для вас

  Так  Ні, дякую