Гаряча тема:
- Війна
Рекламу прибрали?
Учора у Хмельницькому відбулася прес-конференція "Закон про заборону реклами тютюну працює - пряма реклама сигарет у місцях продажу зникла", яку організувало Товариство споживачів у Хмельницькій області. Про це повідомили у Хмельницькій міській раді.
Під час заходу презентовано результати моніторингу пунктів продажу на предмет виконання закону щодо заборони реклами спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів. У заході також взяли участь представники управлінь торгівлі та освіти Хмельницької міської ради, Держспоживінспекції у Хмельницькій області, місцевих засобів масової інформації.
Нагадаємо, що 16 вересня 2012 набрав чинності закон № 3778-ІV щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів. Відтепер в Україні заборонена не лише реклама на радіо, телебаченні, в друкованих ЗМІ та на зовнішніх рекламних носіях, але й у мережі Інтернет, у магазинах та кіосках, а також спонсорство та стимулювання продажів тютюнових виробів.
Протягом вересня-жовтня 2012 року учасники Коаліції “За вільну від тютюнового диму Україну” та волонтери громадської організації Товариства споживачів Хмельницької області здійснили моніторинг 50 кіосків, крамниць і супермаркетів Хмельницького. Ще майже 300 аналогічних точок продажу було обстежено в Києві, Сумах, Донецьку, Черкасах і Криму. Згідно з результатами моніторингу, більшість закладів торгівлі відповідально поставились до виконання норм закону і повністю усунули рекламні постери та іншу рекламну продукцію. Водночас у вітринах деяких закладів торгівлі цигарки демонструються на тлі яскравих плакатів, у рамках із підсвіткою, що є стимулюванням продажів.
Для дослідження було обрано різні види точок продажу сигарет: супермаркети, кіоски, мінімаркети, магазини. У Хмельницькому моніторинг охопив усі райони міста. Всього у 6 містах України волонтери обстежили 412 торгових точок.
Моніторинг у Хмельницькому показав:
98 % точок продажу усунули пряму рекламу цигарок з вітрин і прикасових зон;
84 % торгових точок порушують норми закону про розміщення інформації про ціни на окремому аркуші 30х40 см.
Загалом за результатами моніторингу у 6 містах:
98 % точок продажу усунули пряму рекламу сигарет з вітрин і прикасових зон;
58 % торгових об’єктів усунули засоби стимулювання продажів тютюну з вітрин і прикасових зон;
79 % торгових точок порушують норми закону про розміщення інформації про ціни на окремому аркуші 30х40 см.
“Ми дуже задоволені результатами моніторингу, які показали, що працівники торгівлі з розумінням поставилися до таких корисних для споживачів нововведень. Та все ж ми відзначили певні порушення. Наприклад, 42 % обстежених торгових точок України (переважно це кіоски) не демонтували на вітринах засоби стимулювання продажу: підсвітки вітрин і навіть цілих торгових точок, міні-лайтбокси з “підкруткою” пачок, кольорові блискучі плакати для виділення цигарок серед іншого товару, а також використання плакатів із характерними фігурами і лініями, які є такими ж, як і на сигаретних пачках. Все це є порушенням норми про заборону стимулювання продажів сигарет. Також ми зафіксували, що у багатьох закладах торгівлі ціни на сигарети розміщені на самих пачках, що також є порушенням норми закону щодо про розміщення інформації про ціни на окремому аркуші. А в деяких випадках цінники перекривають медичні попередження. Ми сподіваємось, що контролюючі органи звернуть на це увагу. Сподіваємося, що і надалі небезпека від реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів не буде загрожувати українському споживачеві”, – зауважила Ірина Назаревич, перший віце-президент Всеукраїнської федерації споживачів “Пульс”, голова правління Товариства споживачів Хмельницької області.
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: