ye-logo.v1.2
5 Квітня, 2020

Рекламу прибрали?

Економіка 2179
Фото: http://svit24.net

Учора у Хмельницькому відбулася прес-конференція "Закон про заборону реклами тютюну працює - пряма реклама сигарет у місцях продажу зникла", яку організувало Товариство споживачів у Хмельницькій області. Про це повідомили у Хмельницькій міській раді.

Під час заходу презентовано результати моніторингу пунктів продажу на предмет виконання закону щодо заборони реклами спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів. У заході також взяли участь представники управлінь торгівлі та освіти Хмельницької міської ради, Держспоживінспекції у Хмельницькій області, місцевих засобів масової інформації.
Нагадаємо, що 16 вересня 2012 набрав чинності закон № 3778-ІV щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів. Відтепер в Україні заборонена не лише реклама на радіо, телебаченні, в друкованих ЗМІ та на зовнішніх рекламних носіях, але й у мережі Інтернет, у магазинах та кіосках, а також спонсорство та стимулювання продажів тютюнових виробів.
Протягом вересня-жовтня 2012 року учасники Коаліції “За вільну від тютюнового диму Україну” та волонтери громадської організації Товариства споживачів Хмельницької області здійснили моніторинг 50 кіосків, крамниць і супермаркетів Хмельницького. Ще майже 300 аналогічних точок продажу було обстежено в Києві, Сумах, Донецьку, Черкасах і Криму. Згідно з результатами моніторингу, більшість закладів торгівлі відповідально поставились до виконання норм закону і повністю усунули рекламні постери та іншу рекламну продукцію. Водночас у вітринах деяких закладів торгівлі цигарки демонструються на тлі яскравих плакатів, у рамках із підсвіткою, що є стимулюванням продажів.

Для дослідження було обрано різні види точок продажу сигарет: супермаркети, кіоски, мінімаркети, магазини. У Хмельницькому моніторинг охопив усі райони міста. Всього у 6 містах України волонтери обстежили 412 торгових точок.
Моніторинг у Хмельницькому показав:

98 % точок продажу усунули пряму рекламу цигарок з вітрин і прикасових зон;
84 % торгових точок порушують норми закону про розміщення інформації про ціни на окремому аркуші 30х40 см.
Загалом за результатами моніторингу у 6 містах:
98 % точок продажу усунули пряму рекламу сигарет з вітрин і прикасових зон;
58 % торгових об’єктів усунули засоби стимулювання продажів тютюну з вітрин і прикасових зон;
79 % торгових точок порушують норми закону про розміщення інформації про ціни на окремому аркуші 30х40 см.

“Ми дуже задоволені результатами моніторингу, які показали, що працівники торгівлі з розумінням поставилися до таких корисних для споживачів нововведень. Та все ж ми відзначили певні порушення. Наприклад, 42 % обстежених торгових точок України (переважно це кіоски) не демонтували на вітринах засоби стимулювання продажу: підсвітки вітрин і навіть цілих торгових точок, міні-лайтбокси з “підкруткою” пачок, кольорові блискучі плакати для виділення цигарок серед іншого товару, а також використання плакатів із характерними фігурами і лініями, які є такими ж, як і на сигаретних пачках. Все це є порушенням норми про заборону стимулювання продажів сигарет. Також ми зафіксували, що у багатьох закладах торгівлі ціни на сигарети розміщені на самих пачках, що також є порушенням норми закону щодо про розміщення інформації про ціни на окремому аркуші. А в деяких випадках цінники перекривають медичні попередження. Ми сподіваємось, що контролюючі органи звернуть на це увагу. Сподіваємося, що і надалі небезпека від реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів не буде загрожувати українському споживачеві”, – зауважила Ірина Назаревич, перший віце-президент Всеукраїнської федерації споживачів “Пульс”, голова правління Товариства споживачів Хмельницької області. 

Коментарі:

До теми

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення

Віддалена робота

  Так  Ні, дякую