ye-logo.v1.2

Оформлення дрібних ДТП - одна з проблем експериментальних патрулів у Хмельницькому

Суспільство 2735
Фото: з архіву

Водіїв закликають при аваріях, в яких ніхто не постраждав, обійтись без виклику даішників і заповнювати європротоколи.

Універсальний підрозділ, який об’єднує у собі функції патрульно-постової служби міліції та дорожньо-патрульної служби ДАІ, більшу частину робочого часу витрачає на оформлення дрібних ДТП. Хоча це можна зробити і без працівників Державтоінспекції за допомогою складання європротоколу. Як зазначають представники страхових компаній, попри обопільну вигоду від спрощеної процедури оформлення аварії, водії рідко використовують європротоколи. З одного боку, це пояснюється обмеженою сумою відшкодування, яку важко оцінити безпосередньо на місці пригоди, а з іншого – недовірою до страхових компаній, які, користуючись незнанням водіями правил оформлення європротоколу, не виплачують страховку.
“Здебільшого патрулі займаються оформленням ДТП, в яких ніхто не постраждав. Хоча законом передбачено, що це можна зробити і без виклику ДАІ: за допомогою європротоколу. Є певні умови, але навіть якщо хоча б 50% цих аварій оформили без виїзду правоохоронців, це дало б можливість оперативніше реагувати на ті виклики, де дійсно потрібна їх присутність. На жаль, у нас цей механізм працює дуже слабко”, - каже начальник Департаменту ДАІ Василь Брянцев.
Як пояснює Олена Машаро, начальник Департаменту інформаційного забезпечення, аналізу та методології страхування Моторного (транспортного) страхового бюро України, європротокол – це спеціальний бланк уніфікованого у всій Європі зразка, який заповнюється водієм-учасником ДТП на місці аварії, якщо немає постраждалих людей, а в нього відсутні ознаки алкогольного, наркотичного або іншого сп’яніння. Також необхідно, аби обидві сторони обопільно погодились на використання європротоколу і дійшли згоди щодо обставин ДТП. Неправильне складання європротоколу або несвоєчасна подача його в страхову компанію може призвести до відмови у виплаті страхового відшкодування.
“У разі оформлення документів про дорожньо-транспортну пригоду без участі працівників Державтоінспекції розмір страхової виплати не може перевищувати 25 тисяч гривень. Наші водії бояться, що не “втиснуться” у цю суму, хоча статистичні дані свідчать, що у 90% випадків в ліміт вони вкладаються. Ще вони не довіряють страховим компаніям, які можуть не виплатити страховку. Також часто не погоджуються щодо обставин ДТП, тому наразі європротоколи оформлюють лише 7,5% водіїв. Це не означає, що ми українці, такі повільні. Такий же досвід в інших країнах, проте вони прийшли до цього давно і зараз 90% аварій там обходиться без правоохоронців”, - каже Олена Машаро.
У страхових компаніях пояснюють переваги європротоколів, головне - ретельно підійти до вибору страхувальника.
“Боятися оформлення європротоколу не варто, адже він дає водієві більші переваги. Зокрема, водій не платить штраф, і не ходить у суд. Порядна страхова компанія суму збитків виплачує на кілька тижнів швидше. Економити на страхуванні теж не можна. Найкраще - поцікавитись на СТО, там точно знають, які компанії добросовісні”, - пояснює представник страхової компанії Олег Лейбенко.
Керівники експеременту разом із представниками страхових компаній дійшли висновку, що водіїв потрібно навчати правильно складати європротоколи. Для цього можна ввести додаткові тести до іспиту на отримання водійських прав та роз’яснювати переваги цих документів при видачі полісу.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую