ye-logo.v1.2
22 Вересня, 2020

Дорога для школярів за 12 мільйонів гривень

3296
Не всім селам, та й навіть містам в нашій області щастить так, як Іванківцям і Романівці. На звичайну дорогу між двома селами виділили майже дванадцять мільйонів гривень.. Фото: Алли СОБКО.

Журналісти «є поділля» дізнавалися, Що за грандіозне будівництво розпочато на півдні області?

Нещодавно Кабінет Міністрів України затвердив Порядок використання коштів стабілізаційного фонду для реалізації інвестиційних проектів соціально-економічного розвитку регіонів у цьому році. Згідно розподілу частина бюджетних коштів перепаде і нашій області. Зокрема, «районному бюджетові Чемеровецького району Хмельницької області на будівництво 4,5 км автомобільної дороги від с. Романівка Чемеровецького району до с. Іванківці Городоцького району – 11,9 млн.грн». Невже взялися не просто залатувати старі, а будувати нові дороги?

Загальна картина
Для того, щоб утримувати 7 200 кілометрів доріг, які є в області, на рік потрібно близько 500 мільйонів гривень. Про це нашим кореспондентам, в газеті №10 від 11 березня 2010 року, розповів Михайло Литовчук, заступник начальника служби автомобільних доріг в Хмельницькій області. «Торік нам виділили лише 114 мільйонів гривень. Тобто, зазвичай, ми маємо не більше 30-35 відсотків від потреби», – повідомив він. Загалом же, кажуть шляховики, щоб провести хороший ремонт кілометра дороги, потрібно близько мільйона гривень.

Щасливі села
Не всім селам, та й навіть містам в нашій області щастить так, як Іванківцям і Романівці. Тоді як на дороги всієї області виділяють лише трохи більше сотні мільйонів, на звичайну дорогу між двома селами дали майже дванадцять мільйонів.
Обидва села, які відтепер з’єднуватиме нова дорога мають своїх земляків-«покровителів». Які час від часу, за розповідями місцевих жителів, «допомагають селам». Іванківці відомі своїм меценатом Олександром Слободяном, генеральним директором ЗАТ «Оболонь», членом УНП, а Романівка подарувала Україні Станіслава Скубашевського, теперішнього заступника Глави Адміністрації Президента України, члена Партії регіонів. Його тітка 1912 року народження, до речі, й досі проживає там, в селі. Можливо, їхньою активною опікою варто пояснити це будівництво між двома селами різних районів, між якими немає активної співпраці, де не пролягає жодна стратегічно важлива магістраль. Але, ймовірно, є якісь інші причини появи цієї дороги. Чи гарним розташуванням у Подільській Швейцарії, біля Товтр, густих лісів та цілющих джерел?

Дорогу молодим!
Сергій Романчук, голова Чемеровецької районної державної адміністрації каже, що дорога будується для… школярів.
«В селі Романівка немає середньої школи, – розповідає Сергій Петрович. Діти, які продовжують навчання в 10-11 класах мусять ходити в сусіднє село Іванківці Городоцького району, де є школа І-ІІІ ступенів. Їм незручно ходити хащами і болотами через ліс, тому вирішили прокласти дорогу. До того ж, вона там проходила і раніше, просто була ґрунтова і «нічия», бо не рахувалася ні на чиєму балансі». І справді, в заяві про наміри, яку Чемеровецька районна державна адміністрація подала в місцевій газеті «Нове життя», йдеться про те, що «існуючий стан автомобільного проїзду між селами незадовільний, а саме: покриття щебеневе, водовідвід не зроблений, узбіччя заросло чагарником». Як же дітей відправити такою дорогою? За словами Сергія Петровича, щороку Романівську школу закінчують, в середньому, десять учнів, частина з них вступають у вузи і технікуми, а частина – продовжують навчання в середній школі сусіднього села. Виходить, що дорога будується, в основному, для… менше десятка школярів?

Одним словом, «Процедура»
Дорога, за словами голови РДА «ще не будується, бо не витримана вся процедура, згідно якої має бути подана пропозиція, оголошення про проведення тендеру і тільки після його результатів, фірма яка перемогла приступить до виконання робіт». Тендер оголошено на 10 серпня, інформація про це опублікована на відповідному інтернет-ресурсі (www.ua-tenders.com).  Однак, в селі робота кипить повним ходом: великогабаритні автомобілі снують зранку і до самого вечора, ставок спустили, стару дорогу, на місці якої будують нову, розширили, узбіччя укріпили, навезли щебеню. Сергій Петрович каже, що то «підготовчі роботи». Згідно закону, без тендеру можна проводити роботи, ціна яких не перевищує триста тисяч гривень. А якщо це близько дванадцяти мільйонів?

Спочатку дорога, а потім… курорт?
На сесії обласної ради, яка відбулася 28 липня, депутати, розглянувши клопотання Чемеровецької районної та Голенищівської сільської рад, вирішили змінити межі села, включивши додатково 5,6982 га земель. Мету такого «розширення села» пояснює рішення Романівської сільської ради – «в зв’язку з необхідністю подальшого соціально-економічного розвитку території сільської ради та будівництва санаторно-оздоровчої бази». Отже, в планах не лише дорога. У місцевих жителів своя правда. Вони кажуть, що «дорога будується саме тому, що хтось кинув оком на їхню місцевість». А ще селяни, як виявилося, чекають «якогось руху в селі, бо все то не просто так, свердловину зі «смердючою» водою вирили, все розкупили, дорогу будують і нічого ніхто толком не каже». Виявляється, оте «все», що розкупили – це будиночки, які колись належали Закупнянському кар’єру, а тепер продані у приватні руки, кому саме, люди не знають. А от «смердюча» вода дуже схожа на ту, що лікує хворих на державному курорті «Сатанів». 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Інформація з інших ресурсів

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую