ye-logo.v1.2

Знайомство з шахраєм: «Алло, моя картка заблокована» (ВІДЕО)

Кримінал 7742

Шахраї розсилають смс-повідомлення про начебто заблоковану банківську картку.

Днями журналіст сайту «Є» отримав повідомлення наступного змісту: «Ощадбанк. Увага! Ваша карта 5167-**** тимчасово заблокована. Деталі: +38 (044) 221-11-40; +38 (091) 957-70-71». І це при тому, що він не є клієнтом «Ощадбанку».

Схоже смс-повідомлення 8 квітня отримав і 63-річний мешканець Хмельницького. Але… «Невстановлена особа, під приводом розблокування банківської картки, надіславши 63-річному місцевому жителю неправдиве смс-повідомлення, дізналась її реквізити, після чого зняла з рахунку 2328 гривень», - повідомили в прес-службі обласного управління Нацполіції.

Вирішили провести певний експеримент та зателефонували за вказаними в смс номерами телефонів. Утім, хочемо застерегти усіх – краще ніколи не відповідати на подібні повідомлення, оскільки буває, що дзвінки на вказані номери є платними. Утім, у нашому випадку, все обійшлося безкоштовно.

Ось так виглядає смс начебто від "Ощадбанку".

Набираємо +38 091 957 70 71. Щоправда, не з номера, на який журналіст «Є» отримав смс-повідомлення, а з іншого. Ніхто не відповідає. Та через хвилину приймаємо виклик від номера +38 044 221-11-40. Саме цей був вказаний у «есемесці». І чуємо: «Це з контакт-центру «Ощадбанку». Мене звати Олександр. Слухаю вас. Ви до нас зверталися». Зауважимо, що російською мовою.

Розповівши «працівнику банку» про смс, розмова продовжується. «Візьміть вашу карту в руки, - чуємо, а в голові «пробивається» думка: «А чому не в ноги?». – Карта в ваших руках? Вкажіть останні 8 цифр». «Ви хіба не знаєте її номер?», - перепитуємо. «Ми вам можемо підказати – 5167 4900, - каже «банкір». – Останні 8 цифр вкажіть, щоб ми пересвідчилися, що це ваша карта». Відзначимо, що чоловік, який представився Олександром, назвав перші 8 цифр невідомої нашому журналісту картки, оскільки він, нагадаємо, не є клієнтом «Ощадбанку». Але, підігруючи потенційному шахраю, кореспондент сайту «Є» назвав решту 8 цифр, які йому першими спали на думку. Якщо вийшло так, що карта за таким номером дійсно існує, то наперед вибачаємося перед її власником.

«Зараз вам відправлять смс-повідомлення з нашого банку з кодом розблокування картки, - продовжив невідомий. – Він буде з чотирьох цифр. Відкриваєте, виписуєте чотири цифри, ми вам через хвилину перетелефонуємо й ви нам маєте вказати їх, щоб ми переконалися, що ви дійсно власник карти».

Та далі… псевдо банкір вирішив ще раз уточнити номер картки. Продиктувавши останні 8 цифр, які журналіст вигадав, попросив назвати перші чотири цифри. І тут журналіст «Є» не витримав і запитав: «А чому ви зі мною москальською мовою розмовляєте?». «Якою москальською?» - здивовано перепитав невідомий. «Ну не державною. Ви ж державний банк!?», - продовжив журналіст. І почув, цитуємо: «Ми по українські також можемо з вами розмовляти». «У вас же є всі мої дані, тому я не розумію, для чого мені все по 10 разів повторювати», - почав далі обурюватися «клієнт банку». Та на цьому розмова завершилася. «Банкір» схоже зрозумів, що нажитися на такому клієнту не вдасться, і кинув слухавку.

Щоб було далі, як би співрозмовник не завершив розмову? Схема доволі проста. Шахраї, знаючи номер картки власника, можуть зняти гроші з неї, але їм не вистачає пін-коду. Саме цей пін-код і приходить на телефон «жертви», а потім вона продиктовує його псевдопрацівнику банка. І все… гроші зняті, а власник картки потім пише заяву в поліцію, що його ошукали.

На жаль, такі випадки непоодинокі. І, щоб не стати жертвою шахраїв, слід дотримуватися елементарних правил. За повідомленням прес-служби «Ощадбанку», всі SMS-повідомлення від їхньої установи надходять за єдиним зразком: відправник повідомлення – Oschadbank, а в тексті - номер Контакт-центру 0 800 210800. Номери телефонів, з яких «Ощадбанк» телефонує клієнтам, такі: +38 (044) 363-01-33, +38 (044) 364-21-21. Та наголошують: «Співробітники банку ніколи не надсилають SMS-повідомлення і не телефонують клієнту з невідомого номера з метою отримання конфіденційної інформації по платіжній картці та не просять назвати ці дані по телефону. Користувачі карток мають пам'ятати, що не можна розголошувати конфіденційну інформацію - кодове слово, номер картки, термін її дії, PIN-код, CVC / CVV-код (3 цифри на зворотному боці картки) - ні знайомим, ні стороннім, ні тим більше тим особам, які представляються співробітниками банку».

Пропонуємо вашій увазі повну версію розмови з псевдопрацівником «Ощадбанку»:

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую