ye-logo.v1.2

Права вибору. Які проблеми приготувала водіям держава

Суспільство 4186

МВС України терміново підганяє закони під європейські автомобільні норми. А заодно поповнює бюджет і забезпечує держзамовленням виробників документів

Водіїв лихоманить: мало того що ціни на бензин щотижня підносять сюрпризи, так ще й прийде тяганина з обміном прав. Останні спірні ініціативи пов'язані з тим, що Європейська конвенція про дорожній рух, країною-учасницею якої є й Україна, з 29 березня змінює деякі правила. Найбільш відчутні зміни пов'язані з порядком видачі водійських посвідчень і новими правилами оформлення ДТП.

Термінове питання

Заява міністра внутрішніх справ Анатолія Могильова про те, що всі українські водії повинні отримати нові права з десятирічним строком дії, сколихнуло десятимільйонне автолюбительське товариство. Пізніше міністр уточнив, що зміна торкнеться тільки тих водіїв, які отримають права після набуття чинності змін, а також тих, хто виїжджає за кордон на особистому автомобілі. Це означає, що всі, у кого є права, продовжують їздити як раніше, в тому числі за кордон - лише б у правах була латиницею продубльована основна інформація про водія. Нові права, видані після 29 березня, будуть мати обмежений термін дії, але знову-таки не 10 років, як обіцяв міністр, а компромісні 50 років - відповідну постанову прийняв Кабмін.

Великий куш

У правах, які раніше отримали українські водії, була проставлена лише дата видачі документа, а графа зі "строком придатності" посвідчення залишалася порожньою. Тепер консорціум "ЄДАПС", єдиний в Україні виробник пластикових прав, буде проставляти і кінцеву дату дії документа. Одна ця зміна підвищить вартість посвідчення зі 150 до 200 грн. Щорічно в Україні видається 600 тис. водійських посвідчень, і з 29 березня ця завидний ринок виросте з 90 млн. до 120 млн. грн. Щорічно в Україні видається 600 тис. водійських посвідчень, і з 29 березня ця завидний ринок виросте з 90 млн. до 120 млн. грн.

Зворотний бік поліса

У рамках гармонізації українського законодавства з європейським парламентарії ухвалили ще один закон, зовні дуже перспективний, але навряд чи здатний полегшити життя водіям на практиці. Через 6 місяців в Україні має запрацювати так званий європротокол, що дозволяє водіям при аваріях, в яких немає потерпілих, не викликати співробітників ДАІ, а оформляти ДТП самостійно. Успішній роботі нововведення заважає те, що таке оформлення можливе в тих випадках, коли винуватець визнає свою провину. На практиці таке трапляється вкрай рідко, люди доводять свою невинність навіть в очевидних ситуаціях.

Дорогі експерименти

Відеозаписуючі вимірювачі швидкості "Візир", робота яких на українських дорогах запам'яталася водіям "листами щастя", активно застосовувалися працівниками ДАІ в якості засобу фіксації порушень правил дорожнього руху. Через рік рішенням суду використання приладу було заборонено. Купівля 500 "Візирів" (за ціною $3 тис. за штуку) обійшлася бюджету в 12 млн. грн. Зараз замість "Візирів", які порошаться на складах, ДАІ почала використовувати більш досконалі прилади "Арена" і TruCam. Ціна "Арени" - 60 тис. грн., У 2010 році було закуплено 26 штук, а протягом 2011 року планується придбати ще 100. TruCam, розроблений американським космічним агентством NASA, коштує ще дорожче - 100 тис. грн. Їх поки в Україні теж всього 26. Разом на заміну "Візирів" вже витрачено понад 4 млн. грн.

За матеріалами: news.finance.ua
 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую