Гаряча тема:
- Війна
Хмельницьким велосипедистам велодоріжки не потрібні
Останні дописи:
- Мейнстрим для світу, або Все, що ви хотіли дізнатись про сталий розвиток, але соромилися запитати
- А ви вже бачили, якими будуть велопарковки у Хмельницькому?
- Що таке велопарковка і якою вона має бути
- Нульова смертність на дорогах Хмельницького. Утопія чи реальність?
- Як Хмельницький має перемогти "маршруточну чуму". Приклад Івано-Франківська
Точніше не так: “Велодоріжки потрібні, але не велосипедистам”.
Саме таку неординарну думку озвучив Олег Шмід, головна зірка першого в Хмельницькому Круглого столу з питань розвитку велоінфраструктури, який відбувся наприкінці року. “Велодоріжки потрібні насамперед пішоходам і автомобілістам, адже з появою виділених смуг для власників двоколісних коней, саме пішоходам стане легче пересуватись тротуарами, а під колеса водіїв перестануть час від часу потрапляти недолугі велолюбителі”, - тлумачить пан Олег, радник мера Львова, а як відомо, Львів у плані велодоріжок задає тренд усій Україні. В планах в місті Лева передбачено майже 300 км, а є фактично збудованих біля 70 км велошляхів.
І дійсно, подорожуючи неодноразово на велосипеді Європою, я з великим комфортом пересувався велостежками в Кракові, Варшаві, Вільнюсі, Відні і Римі. І усюди це були абсолютно окремі і зручні веломагістралі, які відгалужували нас від решти транспортних потоків, і ризик зіштовхнутись з пішоходом чи автомобілем був зведений майже до нуля.
Одже, чи дійсно Хмельницький доріс до появи перших велодоріжок? Чи вони є життєвою необхідністю для міста чи лише новомодним трендом на відкуп вимог велогромади?
В Хмельницькому багато велосипедистів і стане ще більше.
Почнемо з нас, велосипедистів. А нас є багато, декілька тисяч. Велозаходи, які організовує громадська організація “Критична Маса” (паблік ВелоДрайв Хмельницький) з року на рік збирає щораз більше людей. Якщо на перші Велодні збиралось 150-200 велолюбителів, то Велодень-2015 зібрав їх більше ніж півтисячі. Різноманітного роду велопаради, які відбуваються чи не щомісяця завжди користуються неабиякою популярністю.
Автомобілям в місті немає що робити.
Я, як людина, яка має 15 річний водійський стаж і 2 автомобілі, однозначно стверджую - автомобілям в місті немає що робити! Середньостатистичний мешканець Хмельницького має добратись в центр міста великим зручним і комфортним громадським транспортом, який ходить регулярно, по чіткому графіку, який видно на електронному табло на кожній зупинці і який також знаходить в інтернеті. Або добратись на велосипеді, зручною і комфортною виділеною велосмугою. Їздити на особистому автомобілі по місту - це не необхідність, а вимушена міра і вона має бути максимально некомфортною.
Велосипед - громадський транспорт, а не розваги.
Третє, велосипед - приорітетний у всіх відношення засіб громадського транспорту. На велосипеді треба їздити на роботу, замість штовхатися в маршрутках, які, на мою думку, є абсолютним злом. Міська влада мала би усіляко відокремлювати саме цей вид транспорту і створювати для нього тепличні умови розвитку. Адже, створення велосипедної інфраструктури відносно дешеве заняття, 1 км велодоріжки коштує в 17 разів дешевше, ніж 1 км міської автомобільної дороги. Велосипедний транспорт не потребує регулювання, феноменально розвантажує корки в місті і немає жодних шкідливих викидів в атмосферу. На щастя Хмельницький прийняв нещодавно Меморандум про енергонезалежність, в якому значне місце відведено саме розвитку велоінфраструктури. Незабаром буде створена робоча група і ми щільно займемось створенням як загальної мережі майбутніх велодоріжок, так і почнемо будувати першу доріжку. Варта зазначити, що новообрана міська влада вселяє феноменальну довіру і наразі є максимально відкритою на потреби велосипедистів. Саме з їх ініціативи був проведений перший Круглий стіл, а незабаром міський голова Симчишин призначить собі велосипедного радника, висунутого самими велосипедистами.
Підсумовуючи, комфортне для пересування наше місто стане тоді, коли, ми зрозуміємо, що:
а) велодоріжки - це необхідність не стільки для велосипедистів, як, передовсім, для пішоходів і автомобілістів.
б) велосипед - сучасний екологічний і дешевий вид громадського транспорту, а не лише засіб до покатеньох вихідного дня.
в) автомобілям в місті має бути максимально некомфортно. Інвестиції в розширення автошляхів і збільшення паркувальних місць - це інвестиція в минуле, а вкладення коштів в розвиток міського пішохідно-велосипедного простору - це інвестиція в майбутнє.
Ми з Юрієм Мусевичем на Краківських дорогах. Мріємо про велодоріжки в рідному місті (м. Краків, 2014 рік)
Автомобілісти Бердичева не поважають велосипедистів Бердичева (м. Бердичів, 2015 рік)
Хмельницький велосипедист Олександр Козлов насолоджується велодоріжкою у Вільнюсі (Вільнюс, 2015 рік)
Зустріли однодумці в Варшаві (Варшава, 2015 рік)
З італійського Тарвізіо йде вело доріжка аж до самого Риму (Тарвізіо, Італія, 2013 рік)
Ціла велородина (Відень, 2013 рік)
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: