Гаряча тема:
- Війна
Серце віддаю дітям!
У Кам’янці-Подільському єдина в Україні школа експериментує з догмами педагогічної практики. В основі експерименту – теорія любові до ди
Сьогодні нікого не здивують скарги вчителів чи батьків на надмірну активність сучасних дітей, а інколи – навіть некерованість.
Педагоги Кам’янець-Подільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня № 14 з поглибленим вивченням англійської мови кажуть, що спершу треба любити дітей, а вже потім їх вчити. Такі ідеї пропагував ще в минулому столітті Василь Сухомлинський.
“Сьогодні східні народи перекладають роботи Сухомлинського й запроваджують його ідеї,” – розповідає Ірина Пасхаліс, заступник директора з навчально-виховної роботи.
З 1 січня 2008 року кам’янець-подільська школа № 14 включена до програми експериментальної роботи під керівництвом Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з питань реалізації ідей гуманної педагогіки. І вже є певні результати та напрацювання.
“Ми проводили дослідження – психологічні тести серед дітей, для того, щоб з’ясувати, наскільки комфортно їм у школі, – каже психолог Оксана Баженова. – За результатами тестів більшість дітей задоволена. Та й в колективі відбулися зміни на краще”.
“В школі мені все подобається, а улюблений предмет – англійська,” – розповідає Богдан з другого класу.
“На групі продовженого дня робимо уроки і вдома вже вільні. Будемо ходити на факультатив з російської мови чи логіки, – ділиться враженнями Дмитро, однокласник Богдана. – Я б краще пішов на російську. В школі цілий день цікаво!”
“У нас весь клас дружний, тільки один хлопчик трохи недобрий,” – розповідає Аріна, другокласниця, і всі її однокласники це підтвердили.
“Щоразу, як проводимо нові тестування, відкриваємо для себе багато нового, – розповідає психолог. – Діти більш творчі, охоплюють багато напрямків у навчанні, дуже інформовані, всі володіють комп’ютером”.
Як зазначила директор школи Наталія Васильянова, у цьому потоці нової інформації та “пошуків себе” вчитель має бути дороговказом для учня, давати йому можливість вибору.
Саме взаємоповага, право мати і відстоювати свою думку, любов до дітей – головні принципи стосунків у цій кам’янець-подільській школі.
“Дитина – відкрита книга. Вона хоче уваги і ласки. Вчитель має бути дуже уважний, щоб кожному учневі дати саме те, що йому потрібно,” – каже Наталія Сергіївна.
Хоча в суспільстві не всі однозначно сприймають ідеї гуманної педагогіки. Як, начебто жартома, каже директор, комусь здається, що гуманна педагогіка – це домінування у програмі гуманітарних предметів, а інші називають “панібратством”. Але це хибні уявлення, запевняє вона.
“Ми не можемо собі дозволити “сюсюкати” з дітьми, бо тоді вони будуть абсолютно безпорадні в житті. Ми допомагаємо їм розкритися, проявити свої таланти, а це можливо лише за умов, коли дитина не відчуває страху перед педагогом, а любить і поважає його. Ми будуємо людяні, гуманні взаємостосунки,” – каже пані Васильянова.
“Кількість обдарованих дітей, які є нашими вихованцями, постійно зростає, – каже Ірина Леонідівна. – Серед них другокласниця Ліза Заводовська – чемпіонка України з гімнастики у віковій категорії до 8 років, Ростислав Вадюн – чемпіон України з кікбоксингу, кандидат в майстри спорту, учень 4 класу, переможець міського конкурсу піаністів Нікіта Чиварюк (4 клас), Нікіта Михайлов – чемпіон міста з тхеквандо (4 клас), Валерій Ситніков – міні-містер України (закінчив четвертий клас), неодноразові чемпіони України театр сучасного танцю “Абра” і багато-багато інших.
Дітей, які повертаються у рідну школу з перемогою, завжди святково зустрічають. Це і прояв любові та поваги, а ще приклад для інших, як пояснила пані Пасхаліс.
Школа – найкраща за рівнем успішності з основних предметів по місту, зазначила директор.
Натхненником і родоначальником гуманістичних починань у школі стала Валентина Мельничук, класний керівник третього класу. Регалій у цієї вчительки на цілий абзац, і вони цілком заслужені. Вона привезла ідеї гуманної педагогіки з Москви.
“У 2002 році на педагогічних читаннях “заразилася” гуманістичними ідеями. Для мене це був ковток свіжого повітря, бо я цього шукала, – каже Валентина Станіславівна. – Вчитель для нас – гуманістів, Шалва Амонашвілі, який є автором багатьох книг на цю тему”.
Дітлахи, яких довелося побачити у школі, при зустрічі відразу усміхаються і вітаються, навіть з незнайомою людиною. Забачивши, що їх фотографують, без найменшої сором’язливості позбігалися позувати, і “засипали” розповідями про себе, свій клас чи вчителів. Учні чотирнадцятої кам’янець-подільської школи розкуті, веселі та дуже активні.
Голова правління Всеукраїнського центру гуманної педагогіки, доцент кафедри педагогіки та психології Хмельницького національного університету Станіслав Крук каже, що діти і повинні бути такими відкритими, щирими. За його словами головне, щоб педагог допоміг своєму учневі залишатися таким, щоб навчив робити правильний вибір, обирати “дорогу” серцем.
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: