ye-logo.v1.2

Школа виживання

Суспільство 1737

В області чимало випадків насильства у шкільних стінах, які, щоправда, залишаються під табу.

У ПЕДАГОГІВ  Є НЕГЛАСНИЙ СПИСОК ШКІЛ, КУДИ ВОНИ НЕ ХОЧУТЬ ЙТИ НА ЗАНЯТТЯ
Це чиста правда. І, як не дивно, переважно до нього входять так звані елітні ЗОШ. Колегіуми та ліцеї, за словами хмельницьких педагогів, нині перетворилися на заклади, де вчитель давно втратив статус поважної людини, яка має вплив на школяра. «Більшість українських дітей обділені батьківським теплом, вихованням та опікою, – розповідає Тетяна Присикар, викладачка гуманітарного предмета однієї з елітних шкіл обласного центру, яка має вже 22 роки педагогічного стажу. –  Як правило, якщо дитина є агресивною, то ми звикли відносити її сім’ю до категорії неблагополучних, хоча насправді таке буває не завжди. Є величезна кількість дітей, які соціально неадекватні й при цьому вони відмінники у навчанні, а їхні батьки, переважно, є успішними бізнесменами, державними службовцями, навіть педагогами. Донині пригадую один випадок, коли з нашої школи до іншого навчального закладу був вимушений перейти хлопець лише через те, що проти нього налаштував клас місцевий відмінник, котрий відчув з боку нового однокласника конкуренцію. До того ж, як потім з’ясувалося, нічого поганого він сам не робив, а підкупляв для цього шкільних хуліганів, які відверто знущалися над хлопцем».   
Найголовнішою причиною агресії у дітей, а точніше, їх неповаги як до однолітків, так і вчителів, стає саме вседозволеність, підкріплена грошима з боку самих же батьків, вважають педагоги. «Нинішні батьки чомусь забули, як вони навчалися у школі, як вони поводили себе з своїми вчителями, – розповідає Петро Загаровський, провідний спеціаліст обласного управління освіти і науки облдержадміністрації, котрий відповідає за питання насильства у школах. – Навряд чи вони могли у свої шкільні роки уявити, що до вчителя можна підійти та нахабним чином вимагати поставити кращу оцінку, ніж ту, на яку він заслуговує. Шановні батьки, а як же знання? Я завжди згадую приклад однієї платної школи, де до вчителя приїздили на «розборки» лише через те, що педагог цілком об’єктивно оцінював знання свого учня. Батько сина ніяк не міг зрозуміти, чому його дитина, за навчання якої він сплачує гроші, отримує дев’ятки, а не 12 балів. Аргумент у батька був «залізний»: «я плачу гроші, де хороші оцінки?» Вибачте, а невже знання не потрібні? Невже справа лише в кількості отриманих балів? Це ж не магазин! Прикро, що увесь цей пресинг відбувався на очах школяра, який зробив свій висновок з цієї розмови батька-бізнесмена та звичайного шкільного вчителя…»

“ВЧИТЕЛЬ – УЧЕНЬ”. ХТО КОГО?
Випадок, який стався не так давно в одній з шкіл Ярмолинецького району, довів до шоку бувалих педагогів Хмельниччини. Поважний вчитель, жінка стала фігурантом справи, про яку говорили усі її колеги. На одному з уроків учні вирішили посперечатися, чи вистачить у одного з них сміливості…ні, не вступити в полеміку відповідно тематики предмета, а сказати: «Я вас хочу, шановна…». Один із учнів свого слова дотримався і просто на уроці, під сміх класу, вичавив з себе фразу, яка обурила педагога. Проте, прийшовши до тями, вчитель, із зрозумілих причин, висловила усе, що думає з приводу цієї пропозиції… Учень, не соромлячись, а лише витримавши паузу, додав: «Я вас хочу…спитати, як виконати це завдання…». Проте, ніби «випадкове» непорозуміння стало відомим багатьом: учні записали реакцію вчителя на багатослівне питання на камеру мобільного телефону, а потім ще й використали цей запис як факт некоректної поведінки педагога. Хто залишився у виграші в цій ситуації, здогадатися неважко. Тому, мабуть, не дивують результати незалежних опитувань, які свідчать про те, що у шкільних стінах насилля стільки ж, скільки увечері на вулиці. Кількість таких випадків поступається лише статистиці домашнього насильства…
До речі, подібне трапляється в нинішньому шкільному середовищі і не лише у ставленні до вчителів. Адже, до прикладу, лише за декілька останніх місяців на Хмельниччині були зафіксовані два випадки насильства з боку вчителів до учнів у Білогірському та Деражнянському районах. В першому випадку вчитель трудового навчання наніс травми середньої тяжкості учню восьмого класу. В другому – жертвою роздратованості вчителя англійської мови став дванадцятирічний учень.
Проте, як не прикро, ініціаторами численних аналогічних скандалів, здебільшого, стають саме школярі.

МОБІЛЬНІ ТЕЛЕФОНИ ТУРБУЮТЬ ПСИХОЛОГІВ
«Саме на них діти знімають сцени насильства чи порнографії та вихваляються своїми «подвигами» перед друзями, знайомими, однокласниками, – розповідає хмельницький практикуючий психолог Оксана Рідкодуба. – Це наштовхує на думку інших хлопців та дівчат, що таким чином можна «прославитись». Ще одним фактором, який, на думку психолога, впливає на формування зразків поведінки дітей, є телебачення.  
Дитина схильна копіювати стиль поведінки героя, який їй сподобався.  
Та найголовнішою причиною агресії дітей та підлітків психологи вбачають у ставленні самих батьків до навчання дитини. Коли батьки зневажливо ставляться до оточуючих, вчителя, вони самі провокують дітей наслідувати приклад дорослих.  


Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую