ye-logo.v1.2

Страховку за плечима не носити…

Суспільство 3433

Жодні світлини з відпочинку, сувеніри чи шоколадна засмага не здатні викликати більшого резонансу в людей, як інформація про надзвичайні ситуації. Акули-хижачки, заворушення, аварії… Подробиці останньої, що сталася в турецькому місті Анталія, не сходять з уст українців ось уже декілька днів.

Так, за інформацією речника Міністерства закордонних справ України Олександра Дікусарова, яку він оприлюднив на брифінгу у Києві у день трагедії, 20 вересня, в Анталії сталася ДТП, внаслідок якої перекинувся туристичний автобус компанії «Teз Тур» з українськими туристами. «У результаті інциденту, – зазначає пан Дікусаров, – постраждала 21 особа. Одна людина померла».
«Ви можете не взяти у відпустку купальник чи фотоапарат, залишити вдома крем для засмаги чи лижний костюм, але не страховий поліс», – переконують туроператори.
Що потрібно знати про нього, вирушаючи за кордон, з’ясовували кореспонденти «Хмельницької народної газети «Є».

«Без страховки вам просто не дозволять поїхати на відпочинок, – розповідає директор туристичної агенції «Осика-тур» Ніна Осика. – На усі закордонні тури і подорожі в межах України страховку виписує туроператор. Вона входить у турпакет разом із квитками на переліт і ваучерами на проживання та харчування у готелі. У страховий поліс включена медична страховка і страховка від нещасного випадку».
Більшість хороших операторів працюють без франшизи. Але не всі. Тому, перше, на що слід звернути свою увагу, це розмір франшизи – суми, нижче якої витрати туриста не підлягають відшкодуванню. Це можуть буди 30, 50 чи 60 доларів. Скажімо, якщо розмір вашої франшизи 50, а у вас щось заболіло на 40 доларів – вам це не відшкодують. А ось, якщо на 70 – усе буде гаразд.

Оформлюючи страховку, варто звернути увагу і на максимальну суму відшкодування. За словами директора турагенції «Соляр» Ірини Соляр, це можуть бути, як 15, так і 30 тисяч умовних одиниць. «Медичні послуги саме на цю суму буде оплачено страховою компанією у разі нещасного випадку, – стверджує пані Ірина. – Якщо більше – це вже за рахунок туриста. Тому, якщо ви вважаєте, що вам потрібно підстрахуватися і мати страховку на більшу суму, попросіть про це свого турагента. Він зобов’язаний вам пояснити особливості страхування в кожній окремо взятій поїздці».

Ірина Соляр розповідає, що у її практиці був випадок, коли на шляху до Єгипту здоровому 40-річному чоловікові раптово стало зле. Виявилося – серцевий напад. «Але завдяки своєчасним і компетентним діям стюардес, – каже директор, – уже в аеропорту Хургади на потерпілого чекала швидка допомога. Його абсолютно безкоштовно оглянули і надали медичну допомогу. Хоча причини виникнення серцевого нападу так встановлено і не було. Можливо, боявся летіти літаком, чи перехвилювався. Жодної копійки залишити у єгипетській лікарні українському туристу не довелося. Усе покрила страховка».

Другий важливий аспект страхування – це порядок відшкодування завданих збитків. Якщо ви захворіли за кордоном, одразу звертайтеся до сервісного центру, телефонний номер котрого вказаний на зворотному боці страхового полісу. Вас попросять назвати номер свого полісу і зачекати, доки консультант українською (або російською) скаже, що вам далі робити. Такі сервісні центри мають свої договори з певними клініками і використовують тільки їх. До речі, вартість цієї телефонної розмови також буде вам оплачена страховою компанією. Але може статися, що вам запропонують звертатися до місцевої лікарні й самостійно сплачувати всі послуги. У такому випадку також не треба панікувати. Після повернення додому вам все одно всі витрати відшкодують.

«Ми співпрацюємо зі страховою компанією, яка має акредитацію в усіх посольствах світу, – розповідає директор туристичної агенції «Супутник Поділля» Ольга Іваницька. – Вартість страхового полісу залежить від медичного обслуговування країни, яку відвідує турист і її відстані від України. Здебільшого ми страхуємо наших клієнтів на тисячу гривень – страховка від нещасного випадку, і на 30 тисяч євро – витрати на медичне обслуговування. Пригадую випадок, коли у Болгарії дівчинка, поласувавши морозивом, «підхопила» гнійну ангіну. Мама хворої дівчинки звернулася на ресепшн і вже за 20 хвилин з Варни на Золоті піски приїхала «швидка». Медики одразу попрохали показати страховий поліс, перевірили його дані, з’ясували чи оплачений… І оглянувши дитину, виписали рецепт з «червоною стрічкою», яка означає безкоштовне отримання ліків. За кілька днів малеча із мамою вже плескалися у морі».

Пригадує пані Ольга й інший випадок, коли її турист під час відпочинку у Туреччині «підхопив» запалення вуха. Чоловік звернувся за допомогою до приватного лікаря. Але, навіть, не зважаючи на це, його рахунок у розмірі 150 доларів було відшкодовано страховою компанією.

Екстрим – дорожчий

“Аби вберегти себе від неприємностей і в разі чого відстояти свої права на той відпочинок, за який ви заплатили свої „кревні”, важливо правильно прописати всі пункти в угоді з турфірмою”, - стверджують в управлінні культури, туризму і курортів Хмельницької облдержадміністрації. Однак часто наші туристи цікавляться тільки тим, в якому готелі вони будуть жити, який вид з номера, чи далеко до пляжу, а те, які послуги входять в «копійчаний» страховий поліс, не хвилює майже нікого. Махнуть свій підпис не дивлячись, і все. А потім залишаються сам на сам зі своїми проблемами, оскільки в полісі прописано багато пунктів, згідно з якими туристу можуть відмовити у наданні безкоштовної медичної допомоги.

За головні “сюрпризи” пляжного відпочинку — опіки та дерматити — як правило страховики не беруться відповідати, а тому прописують це в договорі. А це означає, що їх якраз доведеться лікувати власним коштом. Також у страховці можуть відмовити, якщо постраждалого запідозрять у навмисних діях чи, навпаки, бездіяльності, що спричинили травму. Якщо ви маєте якісь хронічні недуги і вони нагадають про себе під час відпустки, то витрати на їх лікування вам теж ніхто не компенсує. Туберкульоз чи венеричні захворювання, які ви підчепили під час курортного роману, лікуйте за власний кошт. Також страховими випадками не визнаються загострення психічних захворювань, спроби самогубства, лікування в санаторіях, косметичні й пластичні операції, вся стоматологічна допомога, за винятком зняття гострого зубного болю. Не компенсуватиме страховик і витрат на лікування, пов'язаних з військовими діями, громадськими заворушеннями, страйками чи ядерними вибухами.

За лікування травм, які турист отримав у стані алкогольного сп'яніння чи під дією наркотиків, деж доведеться заплатити з власної кишені. Якщо врахувати, що у багатьох туристів “все включено” і ранок на пляжі розпочинається зі склянки пива, то хто зна, підвернувши ногу в стані легкої ейфорії, чи варто вам очікувати на відшкодуваття витрат на лікування.

А взагалі, вибираючи страховку, потрібно насамперед визначитися з ризиками, які можуть вас очікувати на відпочинку. Наприклад, у стандартному сертифікаті застрахованої особи, є пункт, де прописано, що страхова компанія може відмовити виплатити страховку, якщо людина, наприклад, пірнала з аквалангом чи ганяла на квадроциклі й отримала травму. Екстремалам потрібно купувати страховий поліс для додаткових ризиків. Тому перед поїздкою варто повідомити страховика, яким видом спорту ви маєте намір займатися, і це буде внесено в поліс.

І головне, про що повинні пам'ятати туристи: потрібно знати, куди звертатися, якщо без допомоги лікаря не обійтися. Адже, якщо ви, наприклад, порізалися чи в дитини підвищилася температура, і ви звернулися до лікаря, який є в готелі, то вам доведеться заплатити за прийом і надану медичну допомогу з власної кишені. В Єгипті чи Турції, наприклад, лікар візьме з вас не менше 30 доларів. А от щоб отримати допомогу безкоштовно, варто спочатку зателефонувати за номером, вказаним у вашому сертифікаті застрахованої особи, і вже далі виконувати вказівки страховика.

А ще перед поїздкою запасіться найнеобхіднішими ліками. Бо, наприклад, лікувати сонячний опік доведеться за власний кошт, а звичайний пантенол за кордоном коштує втричі дорожче, ніж у нас.

До речі…
За свідченнями страхових компаній – найбільш поширений страховий випадок у туризмі – це перелом щелепи під час катання на водному мотоциклі. Наступний за «популярністю» – перелом кінцівок унаслідок катання на гірських лижах. Тому коли група туристів виїжджає автобусом у гори, більшість страховиків достеменно знають, що 5 відсотків із них повернуться в гіпсі. Це стандартний випадок. Тому й страховки у разі відпочинку на гірськолижних курортах дорожчі за звичайне страхування. Мало хто знає, що зазвичай страховий поліс передбачає і репатріацію (повернення тіла людини на батьківщину у випадку смерті) з виплатою страховки.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую