Керівництво “Укрзалізниці” планує скоротити 30 нічних маршрутів. Джерела підприємства повідомляють, що подібне нововведення викликане прагненням позбутися маршрутів, які погано заповнюються та максимально зменшити тривалі нічні перевезення пасажирів.
В Київ вночі не поїдеш?
Як повідомляють українські засоби масової інформації, серед потягів, які можуть бути скорочені вже наступного року є й ті, що курсують Хмельниччиною, зокрема N623/624 Київ—Кам'янець-Подільський. Він прибуває до столиці о 7.31 ранку. Джерела в “Укразалізниці” запевняють, що наразі мова про остаточне скасування цих маршрутів поки не ведеться. Цілком можливо, що їх збережуть для пікових сезонів перевезення пасажирів. Але й не приховують, що нині у пасажирських перевезеннях робиться ставка на денні маршрути. Проте, можливу відміну нічних потягів вже активно почали обговорювати на місцевому рівні. Зокрема, на останній зустрічі з представниками місцевих ЗМІ, мер Кам'янця-Подільського Михайло Сімашкевич заявив, що вже підготовлено відповідний лист-прохання, щоб зберегти маршрут, бо ж проблема транспортного сполучення і без того є гострою для Кам’янця, який позиціонує себе як туристична Мекка не лише Хмельниччини, а й України. Також міський голова пообіцяв особисто поїхати в Міністерство транспорту та зв’язку, щоб вирішити це питання. Хоча й додав, що від нього мало що залежить і все вирішується у вищих ешелонах влади.
Між іншим, перехід на швидкісні пасажирські перевезення схвалили у Всеукраїнській асоціації туристичних операторів. На думку експертів, пасажиру буде комфортніше їхати в сучасній електричці чотири години, ніж у старому вагоні цілу ніч. На думку голови асоціації це підвищать туристичну привабливість України. Але, як це відобразиться на Кам'янці, де київський маршрут N623/624 є одним із двох існуючих не відомо?
До речі, як повідомляє видання “Комерсант”, у Центрі політичного і економічного аналізу схвальних відгуків “Всеукраїнської асоціації туристичних операторів”, за словами експертів центру, новий графік руху поїздів погіршить мобільність пасажирів: люди звикли переміщатися нічними потягами, щоб прибувати в пункт призначення вранці і вирішувати свої питання. Такої думки дотримуються й самі пасажири, які вже встигли заповнити Інтернет негативними відгуками щодо нововведення.
А до Москви - з пересадками
А між тим, на сайті міської ради Красилова з'явилася інформація, що з наступного місяця не можна буде без пересадок добратися залізничним транспортом до Москви з Красилова та Старокостянтинова. З 1 листопада “Укрзалізниця” повинна відмінити курсування потягу №617/618 Хмельницький-Київ, у складі якого були вагони до російської столиці. Хоча з обласного центру московські вагони не виїдуть вже 31 жовтня. Натомість пасажирам цих залізничних станції з наступного місяця буде запропоновано додаткову пару дизель-потяга підвищеного комфорту Хмельницький-Вінниця. Рейковий автобус курсуватиме не раз, а двічі на день до суднього обласного центру. Змінюється графік руху дизель-поїзда підвищеного комфорту і в напрямку Шепетівки. Він виїжджатиме не з Гречан, як раніше, а з центрального залізничного вокзалу у більш зручні для пасажирів години. Раз на тиждень цей потяг курсуватиме лише до Старокостянтинова. Отож, поки до Києва можна буде добратися без пересадок вночі кам'янець-подільським поїздом.
У вагони згідно черги
Ще один крок, який планує “Укрзалізниця” зробити вже з 1 листопада - ввести повагонний продаж квитків на потяги в залежності від їх заповнення. За повідомленням монополіста, залізниця реалізовуватиме місця, починаючи з одного вагону кожного типу. Продаж квитків у наступний вагон подібного типу здійснюватиметься лише за умови, що у попередньому залишилося менше дев'яти місць. Як йдеться у повідомленні, незаповнені вагони будуть відчіплюватися та використовуватимуться потягами з найбільшим попитом. На думку залізничників, це дозволить рівномірно заповнювати вагони та зробить потяги мобільнішими.