FacebookInstagramRSSTwitterViberTelegramYouTubeTelegramViberWhatsApp ФотоВідеоКількість переглядів
7 Травня, 2024

Проїзд у хмельницьких тролейбусах може подорожчати, якщо зросте тариф на електроенергію

До 2016 року міський електротранспорт сплачував за електроенергію за пільговим тарифом. Фото: ілюстративне з архіву редакції

Є прогнози, що у наступному році він може стрибнути до понад семи гривень за кіловат.

У хмельницьких тролейбусах вартість проїзду востаннє зростала у червні цього року. Це ж може статися й у 2022-у. Причиною є підвищення вартості електроенергії для комунальних підприємств. Зокрема, для КП «Електротранс». Щоб запобігти цьому, 15 грудня депутати Хмельницької міськради звернулися до уряду з проханням врегулювати тарифи для міського електротранспорту.

У своєму звернені до центральної влади місцеві обранці просять зрівняти вартість електроенергії для міського електротранспорту з тарифами, за якими платить населення. Як пояснив депутат міськради Юрій Шелест, раніше для «Електротрансу» діяла пільгова ціна на електроенергію. Після її скасування з 2017 року підприємство мусить сплачувати повну вартість. Станом на грудень — 5 гривень 57 копійок за кіловат.

«Крім того, з 2016-го у державному бюджеті відсутні кошти на компенсацію перевезень пільгових категорій населення у громадському транспорті. Як наслідок, збитки «Електротранс» у 2019 році сягнули майже 192 тисяч гривень, у 2020-у — понад 6,7 мільйона, а у 2021-у — понад 20 мільйонів. Водночас ресурс міського бюджету досить обмежений, щоб щороку компенсувати підприємству величезні втрати від зростання електроенергії та пільгові перевезення», — зазначив Юрій Шелест.

Міський голова Олександр Симчишин додав, що подібне звернення до центральної влади вже направила Асоціація міст України. За його словами, постачальники електроенергії попереджують, що у 2022 році її вартість для комунального електротранспорту та всіх бюджетних установ становитиме не менше як 7 гривень 50 копійок гривні за кіловат.

«За таких умов «Електротранс» доведеться просити виконком підвищити вартість проїзду, закладаючи у неї нові тарифи на електроенергію. Звичайно, що ніхто не буде платити 15-20 гривень за проїзд. Тому збитки комунального підприємства лише зростатимуть. Схожа проблема з вуличним освітленням», — зазначив міський голова.

Нагадаємо, Олександр Симчишин прокоментував сайту «Є», що цьогоріч по місцевому бюджету вдарили не карантинні обмеження, а зростання тарифів на газ і електроенергію. Наприклад, ніхто не прогнозував, що вартість блакитного палива для комунальних установ стрибне до 16 тисяч 800 гривень за тисячу кубометрів. Однак ціни на газ і відповідно на опалення найбільше зросли для бізнесу. Підприємці мають платити за значно вищими тарифами, ніж населення та навіть бюджетна сфера.

Також нагадаємо, що до 1 червня цього року вартість проїзду в хмельницьких тролейбусах становила 3 гривні 50 копійок. Опісля її підняли до п’яти гривень для власників електронних квитків і до шести гривень під час розрахунку разовими електронними квитками.

Щодо електроенергії, то з 1 жовтня населення, яке споживає за місяць до 250 кіловат-годин включно, сплачує за тарифом — 1 гривня 44 копійки за кіловат. У випадку перевищення цієї межі ціна кіловата сягає 1 гривня 68 копійок.

Читайте також: Кладовище на Кам’янецькій у Хмельницькому перетворили на меморіальний парк