ye-logo.v1.2

Два дні без коліс

Суспільство 1910

Через непорозуміння між міською владою та перевізником жителі Красилова опинилися заручниками складної ситуації

Справедливий гнів та обурення серед красилівчан викликало минулого тижня раптове припинення руху всіх міських автобусів. Містом поширювалися різноманітні чутки. Мовляв, керівництво СП «Арсенюк&Штефанік» не виплатило своєчасно водіям зарплату, й вони застрайкували. Або міська влада перекрила для бусиків дорогу, а сама мер відмовилася підписати графіки руху автобусів, які їй перевізник подав на затвердження.
- Для міста це була справжня катастрофа. Доходило до того, що ми змушені були висилати службовий автомобіль міської ради, щоб доставити хворих людей з поліклініки додому. І прикро, що в цій ситуації керівництво СП «Арсенюк&Штефанік» не вважало за потрібне завчасно повідомити міську раду про факт, я вже не кажу за причину, невиходу автобусів на маршрути, – констатує мер Красилова Марія Гвоздьова.
Красилів – місто порівняно невелике. Тут мешкає трохи більше двадцяти тисяч чоловік. Займає воно площу двадцять два квадратних кілометри. А протяжність центральної вулиці від в’їзду з боку Антонін до залізничної станції сягає восьми кілометрів. Свого часу тут діяв лише один автобусний маршрут. А з відкриттям спільного українсько-німецького підприємства «Арсенюк&Штефанік» згодом додалося ще два маршрути. Автобусним сполученням були охоплені усі найвіддаленіші точки міста над Случем.
Згодом у райцентрі з’явилися ще перевізники. Щоб поставити всіх у рівні умови, міська рада вирішила надавати їм право на обслуговування того чи іншого маршруту шляхом конкурсного відбору.
Такий конкурс відбувся у березні цього року. СП «Арсенюк&Штефанік» набуло права перевозити красилівчан, і з ним було укладено договір на обслуговування пасажирів на трьох маршрутах протягом наступних п’яти років.
- У період, коли йшла процедура підготовки до конкурсу, підприємство СП «Арсенюк&Штефанік» справно виконувало всі свої зобов’язання. А щойно було укладено договір, почалися незрозумілі дії з боку перевізника. Під приводом зміни розкладу руху потягів на залізничній станції «Красилів» до виконкому було подано перероблені графіки та паспорти автобусних маршрутів. Члени виконкому погодилися з ними. А через кілька днів представники перевізника принесли їх мені на підпис. Й подумати не могла, що може бути якась фальсифікація. І лише згодом зрозуміла, що мене ввели в оману, бо автобуси їздили за графіками, далекими від тих, які ми затверджували на виконкомі. На засідання виконавчого комітету, яке відбулося 15 травня цього року, для пояснення змін у графіках руху автобусів керівник підприємства Олександр Арсенюк не з’явився. Працівники підприємства, які готували конкурсну документацію, нічого пояснити не змогли відносно причин зміни розкладу та схем руху автотранспорту, що суттєво відрізняються від тих, котрі розглядалися членами виконавчого комітету. Тому ми скасували рішення про впровадження нових і зобо-в’язали перевізника користуватися
старими графіками руху автобусів, – продовжує свою розповідь Марія Костянтинівна.
Керівник СП «Арсенюк&Штефанік» Олександр Арсенюк категорично заперечує будь-яку фальсифікацію і трактує ці події по-своєму:
- Після того, як ми уклали договір, попідписували всі документи, виконком міської ради з ініціативи мера Марії Гвоздьової з незрозумілих причин визнає їх недійсними і вимагає подати нові графіки руху та паспорти автобусних маршрутів. Цивілізованіше було б у цій ситуації, щоб відмінити своє попереднє рішення, розірвати договори і подати на повторний конкурс всі перевезення по-новому. Замість цього мерія перекрила дорогу на центральну площу бетонними клумбами. Графік руху автобусів через центральний міський майдан діяв ще з 2002 року. Вважаю, що тут повинна розібратися експертиза, чий підпис і печатка стоять на документах, – каже Олександр Іванович.
Невиїзд автобусів два дні на маршрути Арсенюк пояснює тим, що міська влада не хоче затвердити нові графіки, складені на багаточисленні прохання пасажирів і подані ще в травні, за якими періодичність руху автобусів становить не сорок, а п’ятнадцять-двадцять хвилин і до яких люди вже почали звикати. А представники Хмельницького відділення Головтрансінспекції, які регулярно приїжджають для перевірки за скаргами Гвоздьової, за таку «щедрість» перевізника тільки минулого тижня склали чотири приписи на водіїв міських маршруток за порушення графіків руху.
За словами Марії Гвоздьової, невиїзд автобусів – це не перший прецедент з боку СП «Арсенюк&Штефанік». Комісія міськвиконкому з дотримання графіків руху на перевезеннях пасажирів регулярно виявляє порушення, допущені перевізником. Про це йому повідомляють, однак на зауваження він не реагує. Тому на засіданні виконкому міської ради від 10 липня, де розглядалася надзвичайна ситуація з пасажирськими перевезеннями у місті (На нього Олександр Арсенюк не з’явився. Прийшов лише, коли закінчилося. – авт.), прийняли рішення про розірвання з СП «Арсенюк&Штефанік» договору на пасажирські перевезення.
Таку реакцію з боку міської ради Олександр Арсенюк оцінює як помсту мера за його активні депутатські дії:
- У Красилові вже давно говорять про те, що йде неоголошена війна між Арсенюком і Гвоздьовою. Особистий рахунок зводиться за те, що я, як депутат, почав виступати проти розкрадання державних коштів та майна, які допускаються міською радою. Свого часу подав депутатський запит щодо надання проектно-кошторисної документації і сум коштів, які були виділені на ремонт доріг. Нині в суді перебуває справа про неправомірне заниження виконкомом міської ради тарифів на пасажирські перевезення з 1,5 до 1,25 гривні у березні 2008 року, – каже Олександр Іванович.
Мер Красилова переконана: ніякої війни між нею і Арсенюком немає. Просто він звик, що його протягом багатьох років ніхто не зачіпав. А тут міська рада посміла «поставити на місце».
Зрештою, газета – не судова інстанція і вердикту виносити не збирається. Але те, що ситуація між Красилівською міською радою і СП «Арсенюк&Штефанік» у питанні пасажирських перевезень напружена – незаперечний факт. І це напруження не завжди приносить користь громаді.

Замість післямови
Днями у Красилові відкрився новий, четвертий, найдовший у місті маршрут, який обслуговують автобуси приватного підприємця Антоніни Павловської. Вартість проїзду складає одна гривня, що на четверту частину менше, ніж в конкурентів.
- Як тільки наш автобус виїхав у рейс, попереду нього рухався бусик СП «Арсенюк&Штефанік» і, по суті, з-під носа забирав пасажирів. Розклад його руху і маршрут не погоджений з міською владою, – з обуренням констатує Антоніна Іванівна.
Натомість Олександр Арсенюк переконує, що Павловська несправедливо брала участь у конкурсі, бо запропонований нею бусик був переобладнаний з вантажного під пасажирський.
Коментарі, як кажуть, зайві.




 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую