ye-logo.v1.2

Перетворюємо лікарні у підприємства. Що зміниться?

Суспільство 5454

Вже з листопада цього року частина медзакладів змінять свій статус.

З 04.11.2017 року комунальні та державні заклади охорони здоров’я (лікарні та поліклініки), згідно законодавства (закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я» №2002-VIII), повинні бути реорганізовані у некомерційні підприємства. Під великим сумнівом є прогноз покращення медичного обслуговування населення, в зв’язку з реорганізацією, однак зміни все ж таки відбудуться.

На сьогодні заклади охорони здоров’я є установами.

Установа — орган державної влади, місцевого самоврядування, організації, підприємства тощо, що виконує певні функції в галузі державного, адміністративного, партійного, громадського, комерційного тощо управління, контролю, нагляду тощо або будинок, приміщення, де знаходяться дані структури. Установи виконують соціально-культурні або адміністративно-політичні функції. Їх мета — створення соціальних цінностей, головним чином невиробничого характеру (установи культури, освіти, охорони здоров'я та ін.).

Має бути:

Реорганізовані заклади охорони здоров’я, теоретично, як некомерційна організація повинна буде виконувати ту ж саме соціальну функцію – лікувати населення, більш ефективно.

При цьому, знову ж такти теоретично, новостворені підприємства не будуть залежати від органів влади та не будуть звертатись до них за допомогою, зокрема у фінансуванні.

В теорії, такі некомерційні організації будуть існувати за рахунок спонсорів, тобто нас з вами, за рахунок надання послуг, які і зараз надають не без коштовно, за рахунок оренди переданого для них власником майна, тощо.
Ідеально створена некомерційне підприємство має мати нормативне правове підгрунття своєї діяльності, яке забезпечить йому незалежність та не допущення конфлікту інтересів.

На мою особисту думку такі реорганізації повинні бути забезпеченні і волею органів влади не втручатись в їхню діяльність, зокрема не втручатись у призначенні керівників, визначенні бюджету, напрямків розвитку та штатного розпису.

В іншому випадку новели законодавства приведуть до створення гібридної форми підприємства з автономною системою фінансування та збереження авторитарного впливу при адмініструванні діяльності.

При чому головним сповільнюючим стимулом розвитку таких некомерційних підприємств буде являтись відсутність у їх керівників понять управління підприємством для забезпечення високої рентабельності.

Сьогоднішні керівники лікувальних закладів не турбуються про якість обслуговування, не впроваджують нових технологій, не забезпечують високих стандартів медицини виправдовуючись відсутністю фінансування.

Однак справа не в тому, а у відсутності у головного лікаря навиків менеджерів спеціального соціального та одночасно комерційного призначення.

Знову побачимо те, до чого нас вже змушують звикати – барабанщика – залізничника, із зарплатою в сотні тисяч доларів, директора лікарні – власника мережі аптечних закладів чи підприємства з поставки медикаментів.

Однак, є надія, що в нашому місті, до питання реорганізації лікарень, підійдуть з урахуванням раніше зроблених помилок, а кадровий відбір буде проведено виключно з ініціативи громадських організацій та з урахуванням думки колективів новостворених підприємств.

Хотілось би побачити у контрактах новопризначених керівників перелік завдань, які вони будуть здатні реалізувати для покращення якості медицини.
 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую