ye-logo.v1.2

Компенсація за проїзд пільговиків у Хмельницькому: хто, кому і скільки

Суспільство 4299
Відшкодування автоперевізникам залежить від технічних характеристик та класу транспортного засобу
Відшкодування автоперевізникам залежить від технічних характеристик та класу транспортного засобу. Фото: автора

За проїзд у автобусах та тролейбусах пільгових категорій громадян перевізнику сплачують з міського бюджету.

За 2019 рік перевізникам Хмельницького передбачена компенсація за перевезення пільгових пасажирів, ця сума становить 99 мільйонів 460 тисяч гривень. Правила розрахунку і виплати такої компенсації з міського бюджету, регулює відповідне Положення, яке було затверджено на сесії Хмельницької міської ради у липні 2016 року.

Згідно з ним сума відшкодування автоперевізникам залежить від технічних характеристик та класу транспортного засобу. Тому що у великогабаритному транспорті більше пільгових місць, ніж у маршрутках. Розраховують суму за відповідною формулою, зазначаючи кількість транспорту та виконаних маршрутів згідно з затвердженим графіком. Із загальної суми компенсації перевізник отримує визначену відсоткову частину. Так, 40 відсотків від загальної суми компенсації – на великогабаритні автобуси класу I та 60 відсотків від загальної суми компенсації – на автобуси малої та середньої місткості класів А, В та класу II. Проте є і ті хто отримує 100 відсотків відшкодування з міського бюджету.

На запит сайту «Є» управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради надало інформацію про те, хто з перевізників отримує компенсацію за перевезення в пільговіків та скільки вона складає.

Підприємцю Мішину Олександру Володимирович за цей рік нараховано 2 мільйони 590 тисяч гривень компенсації за перевезення пільговиків – це складає 100 відсотків. Станом на 15 грудня перевізнику вже відшкодовано 2 мільйони 417 тисяч гривень. І за інформацією управління праці та соціального захисту населення міста, до кінця року перевізник отримає повну суму компенсації.

Товариству з обмеженою відповідальністю «Хмельницьке таксі» за 2019 рік нараховано 7 мільйонів 677 тисяч гривень компенсації. Цьому перевізнику призначено часткову компенсацію, так станом на грудень підприємству виплачено 2 мільйони 66 тисяч гривень.

Товариству з обмеженою відповідальністю «Рембудтранс» нараховано 6 мільйонів 951 тисячу гривень компенсації, перераховано підприємству 1 мільйон 463 тисячі гривень.

Підприємець Марценюк Віталій Михайлович отримав 678 тисяч гривень, з нарахованих 2 мільйонів 99 тисяч гривень.

Окрім цього, окремим документом регулюються виплати за пільгові перевезення в електротранспорті. Їх в обласному центрі здійснює Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс». За 2019 рік підприємство отримає 100 відсотків нарахованих коштів, а це – 91 мільйон 460 тисяч гривень. Також «Електротранс» отримав відшкодування за автоперевезення – 674 тисяч гривень.

На думку підприємця Олександра Мішина, такої суми компенсації не вистачає аби покрити пільгові перевезення. Він каже, що пільговиків в транспорті їздять частіше, а єдиний спосіб заробітку перевізників - це платний пасажир.

«От всі кажуть що, тролейбуси возять безкоштовно, а перевізники вимагають грошей. Але ж це не правда, «Електротранс» отримує мільйонні відшкодування за пільговиків. А нам доводиться перевозити їх безкоштовно, бо платний пасажир - це єдиний спосіб заробітку. Тому ми і боремось за те, щоб нас не змушували працювати безкоштовно. Для того має бути монетизація пільг, щоб кожен пасажир сам вирішував куди їх витратити, а проїзд у транспорті був для всіх платним», - говорить Олександр Мішин.

Наступного року на компенсацію за перевезення пільговиків в міському бюджеті заклали 102 мільйони гривень. У міській раді кажуть, що поки що таку систему роботи змінювати не будуть. Оскільки, прорахувавши варіанти, визначили, що вони будуть коштувати міській скарбниці більше, ніж відшкодування перевізникам. Єдиний варіант вбачають у тому, аби виокремити з загального пасажиропотоку пільговиків і відшкодовувати кошти перевізникам за фактично здійснені поїздки.

«Варіант адресної допомоги ми навіть не розглядаємо. Окрім того, що це дорожче для бюджету, то велика частина цих коштів не повернеться у транспортну галузь. Це точно не покращить стан перевезень. Ми бачимо в ідеалі систему електронного квитка, який дасть змогу здійснювати відшкодування перевізникам за кількість реально здійснених перевезень. Що ми зараз і впроваджуємо», - коментує Андрій Бондареко, заступник Хмельницького міського голови.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую