ye-logo.v1.2

У міністерстві пояснили, чому деякі учні отримали неякісні підручники

Суспільство 1375
У МОН заявили про факти недобросовісного виконання зобов
У МОН заявили про факти недобросовісного виконання зобов'язань деякими видавництвами щодо випуску якісних підручників. Фото: ілюстративне pixabay.com

Щоб виправити ситуацію, МОН планує змінити підходи до відбору шкільних підручників.

У пресслужбі Міністерства освіти і науки України розповіли, що МОН поділяє занепокоєність громадськості щодо наявності помилок і неточностей у шкільних підручниках, які були надруковані впродовж останніх років. Тому спершу було визначено причини цієї критичної ситуації, а нині триває напрацювання нових підходів до відбору підручників.

Фактично названі Міністерством причини неякісних підручників зводяться до відсутності часу та належної апробації, тобто схвалення з боку освітян. Наприклад, автори та видавництва у нинішніх умовах фізично не встигають якісно підготувати й відредагувати свої підручники. Зі стислими термінами стикаються й заклади освіти, коли вони мають обрати запропоновані їм підручники. Наприклад, під час конкурсного відбору підручників для 3-го класу обирати доводилося з 9-12 підручників однієї назви. До того ж вони були в електронному вигляді, що ускладнило процес аналізу їх змісту.

«Велика кількість підручників зумовлена тим, що свого часу колегія МОН пішла назустріч проханню видавництв і знизила нижню межу вибору підручників учителями з 20 тисяч до 10 тисяч. Це дало змогу врахувати більшість пропозицій освітян, але заклало ризики зниження якості підручників, — кажуть у пресслужбі МОН. — Також мають місце факти недобросовісного виконання зобов’язань деякими видавництвами. Вони економлять на фахових редакторах і, користуючись ситуацією терміновості, допускають до видання неякісно вичитані підручники».

Тому представники Міністерства освіти і науки України пропонуватимуть підвищити рівень відповідальності видавництв за неякісну підготовку підручників, які друкуються коштом державного бюджету. Також вже надано доручення профільним науковим установам опрацювати зміну процедури експертної оцінки підручників під час їх конкурсного відбору.

Зокрема, заплановано відновити процес апробації підручників перед їх масовим запровадженням, унормувати можливість громадського обговорення підручників на другому етапі конкурсу перед їх виданням і посилити співпрацю з Національною академією наук, Національною академією педагогічних наук і закладами вищої освіти.

Читайте також: Гроші за скасоване пробне ЗНО можна повернути до 1 грудня

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую