ye-logo.v1.2

Факт в історії: про перші аварії на Поділлі

Суспільство 1449
На початку ХХ століття автомобіль могли придбати лише поодинокі заможні люди або певні установи (на фото 1916 року зображений від
На початку ХХ століття автомобіль могли придбати лише поодинокі заможні люди або певні установи (на фото 1916 року зображений від'їзд з Кам'янця імператора Миколи ІІ). Фото: podolyanin.com.ua

Хоч автомобілі більше сотні років тому були рідкістю, в дорожньо-транспортні пригоди потрапляли вже тоді.

У перших десятиліттях ХХ століття автомобілів на Поділлі було мало. У той час авто було надзвичайно дорогим і малодоступним засобом пересування. Придбати його могли лише поодинокі заможні персони або певні державні чи приватні установи. Наприклад, близько 1918-1919 років Подільська губерніальна управа володіла тільки двома автомобілями й «легенькою тягарівкою», яку використовували як невелику вантажівку.

Загалом на той час їздити на автомобілі було складно. До прикладу, в Кам’янці-Подільському в Старому місті середньовічні вулиці були дуже вузькі. Але на території Нового плану, який почав формуватися за квартальним принципом у другій половині ХІХ століття, ситуація була значно кращою – там вулиці були ширші. Попри те, що кількість автомобілів у місті була мізерною, іноді вони потрапляли в аварії.

І от 29 листопада 1919 року на Новому мості зіштовхнулися два авто. На щастя, ніхто не постраждав. У результаті аварії були пошкоджені лише автомобілі та парапет, один проліт якого впав у каньйон. Такі факти наводить науковець Ростислав Майор у статті «Індивідуальний та громадський транспорт і порядок врегулювання їх руху в Кам’янці-Подільському в другій половині ХІХ – на початку ХХ століть».

Натомість перша в історії Поділля автомобільна аварія, внаслідок якої загинула людина сталася на території нинішнього Хмельницького ще у 1913 році. Історик та краєзнавець Сергій Єсюнін у книзі «Вулиці Хмельницького» пише, що ця дорожньо-транспортна пригода трапилася у селі Ружична (нині мікрорайон обласного центру).

Того дня Кам’янецьким шосе до Проскурова їхав омнібус (фактично попередник автобуса — багатомісний візок на кінській тязі, але й траплялися моторизовані омнібуси — авт.). Дорогою у Ружичній він на смерть збив місцевого трирічного хлопчика Прокопа Дармограя.

Так виглядав перший у світі моторизований омнібус, 1895 рік. Фото: wikipedia.org

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую