ye-logo.v1.2

Які правила дорожнього руху діяли на Хмельниччині у 1948 році

Суспільство 2283
Загальні для усієї країни почали діяти лише з 1961 року
Загальні для усієї країни почали діяти лише з 1961 року. Фото: Хмельницький обласний краєзнавчий музей

У той час адміністрації кожного регіону розробляли та затверджували свої правила.

У Хмельницькому обласному краєзнавчому музеї оприлюднили цікаві факти, що стосуються правил дорожнього руху, які діяли до середини минулого століття в нашій області. Як зазначають музейники, на той час правила дорожнього руху не були однаковими для всіх областей країни, а затверджувалися свої в кожному регіоні.

Що ж цікавого було у правилах дорожнього руху на той час, можна дізнатися з брошури «Правила дорожнього руху по Кам'янець-Подільській області» (в оригіналі – російською – прим. авт.). Таку брошуру, датовану 1948 роком, нещодавно передав до музею хмельничанин Богдан Надворний. Вона зберігалася в його родині.

Отож, на той час правила дорожнього руху не були однакові для всіх областей країни. Загальні для усієї країни почали діяти лише з 1961 року, а до того часу адміністрації кожного регіону розробляли та затверджували свої.

Так сталось і в нас, зазначають в музеї. Після утворення у 1937 році Кам'янець-Подільської (нині – Хмельницької) області виконком обласної ради затвердив першу редакцію правил, а у 1948 році – другу. Розроблений цей документ відділом ДАІ обласного управління міліції та віддрукований в Проскурівській міській друкарні.

Розроблений цей документ відділом ДАІ обласного управління міліції та віддрукований в Проскурівській міській друкарні. Фото: Хмельницького обласного краєзнавчого музею

«Ці правила складаються з 152 пунктів, що згруповані у ніби звичні розділи: загальні положення, швидкість руху, регулювання руху тощо. Але при детальнішому ознайомленні виявилося, що деякі пункти суттєво відмінні від сучасних», - розповідають у музеї.

Що ж цікавого було у правилах?

• За порушення правил дорожнього руху ДАІ накладало такі покарання: водіям авто-мото-транспорту: попередження, штраф, обмін талонів, позбавлення прав управління транспортом строком від 15 діб до 6 місяців.

• Пішоходів, а також велосипедистів і водіїв гужового транспорту за порушення правил штрафували на суму до 50 карбованців.

• Цікавий розділ «Перевезення легкозаймистих, вибухових та інших небезпечних вантажів», зокрема пункт 117: «Якщо у випадку пошкодження тари легкозаймисті або небезпечні речовини попадають на дорогу, водій зобов'язаний зупинитися, попередити оточуючих про небезпеку та вжити заходи до знешкодження. Одночасно він зобов'язаний повідомити про випадок найближчому постовому міліціонеру або двірнику, а на селі – представнику ради депутатів.

Існувало чимало таких пунктів, що були конкретно прив'язані до нашого краю.  Фото: Хмельницького обласного краєзнавчого музею

Більшість пунктів правил були загальні та повторювались і в інших областях. Проте існувало чимало таких пунктів, що були конкретно прив'язані до нашого краю.

• Наприклад, пункт 8: «Швидкість руху у містах Проскурів, Кам'янець-Подільський та Шепетівка обмежена для легкових автомобілів та мотоциклів – 35 кілометрів на годину, автобусів – 30, вантажних автомобілів – 25, велосипедів – 15, гужового транспорту – 10».
• Декілька пунктів стосувались руху головною вулицею обласного центру – Проскурова – вулицею 25-го Жовтня (нині – Проскурівська). Так, пункт 108 наголошує: «Забороняється навчання водіння автомобіля в Проскурові по вулиці 25-го Жовтня»; пункт 110: «Забороняється буксирування транспорту в Проскурові по вулиці 25-го Жовтня».

Цікаве для велосипедистів у пункті 139: «Кожен велосипед повинен мати номерний знак, закріплений на задній вилці над щитком». Так само заборонявся рух гужового транспорту без номерних знаків.

Читайте також: Шматочок трипільської тканини, якому 6 тисяч років, був знайдений на Хмельниччині

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую