ye-logo.v1.2

Хмельницький аеропорт готується до запуску малої авіації

Економіка 13310

Цьогоріч на летовищі відбулися перші польоти.

У неділю, 31 березня, на території комунального підприємства «Аеропорт Хмельницький» приземлилося шість літаків малої авіації з різних куточків України. Впродовж наступного дня авіатори проводили тренувальні польоти й оцінили перспективи хмельницького летовища. Саме повноцінний запуск малої авіації стане першим серйозним кроком до відновлення повноцінної роботи аеропорту.

Директор КП «Аеропорт Хмельницький» Валерій Сорока розповів, що для місцевого летовища минулий рік став переломним. Якщо раніше комунальне підприємство фінансувалося з обласного бюджету лише для погашення заборгованостей, то у 2018-му 3,3 мільйона гривень були спрямовані на початок відновлення аеропорту.

«Головною проблемою був технічний стан злітно-посадкової смуги. У жовтні минулого року нам вдалося відновити її статус, — розповідає Валерій Сорока. — Наразі в аеропорту вже можуть приземлятися такі літаки як АН-24 і АН-2. Також ми провели поточний ремонт руліжної доріжки та перону для посадки гелікоптерів».

Кажуть, щоб повноцінно запустити аеропорт, потрібно чотири-п’ять років, але за умов регулярного фінансування.

Крім того, минулого року на території аеропорту розчистили понад 60 гектарів сухостою, капітально відремонтувати контрольно-пропускний пункт, перекрили дах пожежно-рятувальної частини та замінили 89 вікон у командно-диспетчерському пункті.

За словами Валерія Сороки, однією з нагальних проблем комунального підприємства залишається малий штат працівників. Щоб підготувати аеропорт до сертифікації, потрібно залучати фахівців. За попередніми підрахунками потрібно мати хоча б 35 працівників, серед яких мають бути пожежники, диспетчери та персонал обслуговування. При середній заробітній платі у сім тисяч гривень КП «Аеропорт Хмельницький» щороку має витрачати на цю статтю п’ять мільйонів гривень.

«Аеропорт — це складний інфраструктурний об’єкт. Щоб його повноцінно запустити потрібно чотири-п’ять років за умов регулярного фінансування. А на зарплатню для персоналу ми не можемо постійно просити такі гроші в області чи міста, тому мусимо навчитися заробляти самотужки. Саме запуск малої авіації стане першим кроком у цьому напрямку», — зазначив Валерій Сорока.

Наразі КП «Аеропорт Хмельницький» розпочав створення злітно-посадкового майданчика для літаків малої авіації. Він займатиме площу 6,5 гектарів. На цій території вже вирізали сухостій і викорчували коріння. Залишається вирівняти й утрамбувати ґрунт, засіяти його травою та розставити кілки. На це заплановано залучити кошти меценатів. Крім того, минулого року комунальне підприємство для забезпечення польотів малої авіації придбало радіостанцію, а на початку 2019-го двоє працівників пройшло відповідне навчання.

«До кінця року плануємо запустити повноцінну роботу малої авіації й на базі комунального підприємства відкрити школу пілотів для Західного регіону. Наприклад, у неділю до нас прилітали представники малої авіації з різних куточків України. Вони зацікавилися нашими планами», — поділився Валерій Сорока.

Проте КП «Аеропорт Хмельницький» зможе стати міжнародним лише після капітального ремонту злітно-посадкової смуги.

За словами очільника летовища, щоб приймати літаки класу «Боінг», потрібно продовжити злітно-посадкову смугу на 500 метрів. Такі дороговартісні роботи потребують фінансування з державного бюджету. Наразі держава може виділити 375 мільйонів гривень. Проте ці кошти можна отримати лише після підготовки проектно-кошторисної документації. Тому цього року комунальне підприємство планує замовити відповідну документацію на реконструкцію злітно-посадкової смуги та встановлення огорожі навколо летовища. Останнє необхідно для забезпечення безпеки людей.

Автор Андрій ЯЩИШЕН.

Коментарі:

Віталій Українець 06.04.2019 22:39

Базар хоче літати на моря!

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую