ye-logo.v1.2

Скільки салату на тарілці?

Суспільство 11242
авторів
Вінегрет із спеціального обіднього меню.. Фото: авторів

Це намагалися з’ясувати кореспонденти «Проскурівського телеграфу», завітавши до шести хмельницьких закладів громадського харчування.

 «Фамілія» - чесність плюс сервіс
Першим нашим «пунктом призначення» став італійський ресторан «Фамілія». Він розташований у самісінькому центрі й вважається одним із кращих закладів нашого міста, тому оминути його увагою було б неправильно. Оскільки наші відвідини припали на час обіду, вирішили обійтися без «витребеньок» і замовили салатик зі спеціального обіднього меню. У ньому і ціни бюджетні, і порції великі. Зупинили свій вибір на класичному вінегреті, проте з оселедцем та перепелиними яйцями. За 200 г – 16 гривень. Обслуговування клієнтів у «Фамілії» - справжній ритуал, тому коли нам принесли нашу страву й ми попросили переважити її, офіціант лише трішки знітився, проте швидко опанував себе й попросив зачекати. Потім до нас вийшла ціла делегація на чолі з адміністратором, який урочисто ніс ваги. Результат переважування показав, що в нашій тарілці салату було навіть на 10 г більше, ніж зазначено в меню. Вразило те, що після того, як наш салат двічі згортали з однієї тарілки на іншу, його нам не віддали. Офіціант приніс нову порцію, пояснивши це тим, що страва втратила естетичний вигляд.

Варенична «Побєда»: «О, дивись, хмельницькі «ревізори» прийшли!»
Для нашого експерименту в «Побєді» ми вирішили взяти салат, викладений шарами, тому зупинили свій вибір на «Мімозі» за 23 гривні. Адже були переконані: у зробленій таким чином страві важко розрахувати зазначену у меню вагу. Не встиг офіціант поставити на стіл тарілку із замовленням, як тут же почув: «А можна переважити салат?» «Можна», – навіть не кліпнувши очима, ніби він щодня чує такі нестандартні прохання, відповів офіціант і, схопивши тарілку, попрямував на кухню. Ми – за ним. «Тут хочуть «Мімозу» переважити», – повідомив він кухарям і передав одній із жіночок салат. Зовсім не збентежившись і не ставлячи зайвих запитань, вона ввімкнула електронні ваги. Зваживши порожню тарілку й відмінусувавши її вагу, поставила на них нашу «Мімозу». А вже за кілька секунд табло вагів висвітило свій «вердикт» – 215 г: на 15 г більше, ніж зазначено у меню. Поки ж ми спостерігали за зважуванням салату, інші офіціанти, киваючи у наш бік і ледь стримуючи усмішку, казали: «О, дивись, хмельницькі «ревізори» прийшли!»

"Мімоза" - 15 грамів у бонус.


У «Наомі» не бояться «провокацій»
Не вимикаючи режим Ольги Фреймут, прямуємо до лаунж кафе «Наомі». Після деяких вагань зупиняємо свій вибір на традиційному салаті «Олів'є» з телятиною (за 240 г – 30 гривень). Не встигли ми налаштуватися на «провокацію», як нам вже принесли наше замовлення. Коли ми повідомили офіціантці, що сумніваємося в кількості їжі на нашій тарілці, жоден м'яз на її обличчі не смикнувся. З чарівною усмішкою вона запропонувала пройти з нею на кухню для контрольного переважування. Проте вже дорогою поцікавилася: «А навіщо вам це потрібно? Ви часом не ревізори якісь?». На кухні до нашої перевірки приєдналися шеф-кухар та адміністратор і після того, як на табло заблимали цифри «277», всі з полегшенням видихнули. Отже в «Наомі» нам «подарували» цілих 37 г салату «Олів'є»!

«Олів'є» - на 37 грам більше.


«Ваніль»: у салаті не вистачало 10 грамів
А в кафе «Ваніль» ми вирішили пересвідчитись, чи усі грами «на місці» у 230-грамовій порції салату-гриль із телятиною за 32 гривні. Щойно офіціантка принесла замовлення, як ми поцікавилися, чи можна перевірити його вагу. Здивувавшись незвичному запитанню, дівчина відповіла, що зараз перепитає й попрямувала до чоловіка з ноутбуком, який сидів у протилежному куточку зали. «Звісно можна, – резюмував він. – Йдіть до кухаря і переважуйте». «Там рівно стільки, скільки зазначено у меню, – дорогою до кухні запевняла офіціантка. – Не вірите? Зараз самі у цьому пересвідчитесь». Переступивши поріг кухні й повідомивши, що хочуть переважити салат, значну частину якого складала зелень, дівчина віддала його кухарю, яка з невдоволеним виглядом, проте без зайвих слів, виконала наше прохання. Коли ж замість 230 г ваги показали 220, виправдалась: «Ми ж для зважування салат перекладали з однієї до іншої тарілки. От ваги і показали на кілька грамів менше…»
До речі, те, що салату виявилось на 10 г менше, жодним чином не позначилось у чекові, в якому чорним по білому було зазначено: «230 г, 32 грн». А на наше з колегою «Дякуємо, усе було дуже смачно», офіціантка ні словом, ні жестом не відреагувала. Образилась, напевне».

Після переважування у салаті-гриль усе змішалось.

«Ресторація Шпігеля»: «Вибачте, що поклали вам на 26 г більше!»
Вивчаючи меню у «Ресторації Шпігеля», зупинили свій вибір на салаті по-грецьки (250 г – 30 гривень). Не встиг офіціант поставити на стіл наше замовлення, як ми одразу ж зі своїм запитанням «у лоб» про переважування. «Що-що? Ви хотіли ще доважити?» – кілька хвилин не розумів наше прохання офіціант. Коли ж до нього «дійшло», здивувався, але, швидко зорієнтувався й попрямував із салатом на кухню. Обережно переклавши із однієї до іншої тарілки салат, намагаючись не порушити викладену кухарем композицію, починає зважування нашої страви. Але замість зазначених у меню 250 г на табло висвічується 276. «Вибачте, що поклали вам на 26 г більше!» – задоволений результатами нашої перевірки шуткує офіціант. «Ніколи вам цього не пробачимо», – парируємо ми з усмішкою. Не зважаючи на те, що салату виявилось більше, ніж зазначено у меню, це жодним чином не позначилось на його ціні у чекові.

Салат по-грецьки був щедро присмачений руколою.


«Колиба»: якщо не вистачає 4 г, значить скінчилась зелень
Ресторан української кухні «Колиба» став останнім закладом, до якого ми завітали зі своїм експериментом-перевіркою. Натхненні минулим вдалим досвідом, впевнено замовляємо салат «Оригінальний» із оливками, куркою, ананасами та яйцями. Згідно з меню, 250-грамова порція коштує 29,50 гривні. Коли офіціантка принесла замовлення, діємо за своїм сценарієм: починаємо сумніватися у чесності та порядності кухаря й просимо переважити нашу страву. Офіціантка з приклеєною усмішкою пропонує трохи зачекати й зникає з поля нашого зору. Потім нас традиційно запрошують на кухню, де кухар впевнено й сердито переважує наш салат. У результаті ваги показують 246 г (не вистачає 4 г!). «Все правильно, на тарілці ж ще повинна була бути зелень, а ми її не поклали, – знаходить «логічне» пояснення жінка. – Ніхто вас не обважував!» Після повернення у зал до нашого столика підійшов якийсь чоловік і ввічливо поцікавився, чи все нам подобається, а у своєму рахунку ми знайшли дві жувальні гумки. А також взяли з нас 1,98 гривні за обслуговування.

Салат «Оригінальний»без зелені та інших "прикрас".


Думка експертів

 

Тетяна Левкун, головний спеціаліст Хмельницької інспекції з питань захисту прав споживачів:
«Якщо у вас виникли будь-які сумніви, вимагайте контрольного переважування»
«Відносини між відвідувачами та підприємствами громадського харчування регулюються «Правилами роботи закладів ресторанного господарства» та «Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення». Згідно з цими правилами в меню має бути назва продукції, обов'язково вага і вартість однієї порції. Це дає змогу отримати інформацію про ціни, вагу страв чи виробів та запобігти обраховуванню клієнта. Крім того, необхідно звертати увагу на те, щоб меню було підписано керівником та бухгалтером закладу. Якщо у вас з'явилися будь-які сумніви щодо якості страв, а також щодо правильності цін, вимагайте від працівників закладу громадського харчування проведення контрольного перемірювання, переважування придбаної продукції. Якщо ви придбали неякісну страву або напої, вимагайте безкоштовного усунення виявлених недоліків: зменшення розміру оплати за продукцію або заміни на якісну, навіть повного відшкодування витрат. Якщо ж працівники відмовляються виконати вашу вимогу переважити придбану продукцію, то потрібно звернутися із заявою в Хмельницьку інспекцію з питань захисту прав споживачів або ж по безкоштовну консультацію до наших юристів за номером: 76-29-29».

Ірина Назаревич, голова правління товариства споживачів у Хмельницькій області: «Якщо маєте до закладу претензії, у тому числі й якщо вас обважили, робіть відповідний запис у «Книзі відгуків та пропозицій»
«Як правило, зі скаргами на заклади громадського харчування до товариства звертаються через якість обслуговування, а не через те, що когось там обважили. У нас дуже терплячі люди. У кожному кафе-барі-рестоні має бути «Книга відгуків та пропозицій». Якщо маєте до закладу претензії, у тому числі й якщо вас обважили, робіть відповідний запис у ній. Протягом п’яти днів керівництво кафе повинно відреагувати на нього, давши письмову відповідь у цій «Книзі відгуків та пропозицій». Якщо ж ви залишите у ній свої координати – доведе до вашого відома реакцію на скаргу».

 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую