clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwaytSkypeWhatsappViberPhoneMail

Учнівське самоврядування: як "вибити" wi-fi, змінити раціон у їдальні і попросити кавовий апарат

Діти прагнуть щось змінити, коли їх чують

Діти прагнуть щось змінити, коли їх чують. Фото: автора

Коли дітям делегують повноваження, вони розуміють, що це не гра, а дійсно їхні можливості.

Майже у кожній школі є положення про учнівське самоврядування. Є президент, заступник, відомства, міністрества тощо. Але на ділі частіше всього все зводиться до того, що педагог-організатор чи завуч самостійно складають план цього самоврядування, а дітей змушують відчитуватися про виконану роботу.

Насправді ж учнівські самоврядування мають створюватися для захисту потреб дітей. Самоврядування має виношувати ідеї, думки, пропозиції, воно має критикувати школу, вимагати та контролювати. Такої позиції дотримується директор Хмельницької гімназії №1 імені Володимира Красицького Святослав Ратушняк. За словами освітянина, учнівське самоврядування має створюватися незалежно, на нього не мають впливати дорослі.

"Я перебуваю в Українській Генсільській спілці, і протягом двох років ми реалізовували проект «Школа – територія прав люди». Однією зі складових цього проекту є активізація діяльності учнівського і батьківського самоврядування в школі. За цей час я побував в двадцяти школах України від Сходу до Заходу, де ми працювали в цьому плані, - розповідає Святослав Петорович. – Тут я лише пів року на посаді директора, а тому цей рік для гімназії – рік встановлення і формування. Поки що ми відмовилися від положень учнівського самоврядування".

Святослав Ратушняк особисто проводить зібрання з школярами

Кожної середи на великій перерві учасники самоврядування збираються в бібліотеці гімназії. Приходять по одному або кілька представників від кожного класу – учнівські лідери. Це ті діти, які займають посаду старости, або й ні. На зібранні обговорють питання, які хвилюють і цікавлять школярів: що в школі добре, що погано, що треба змінити, що добавити, що провести. Порушуються фінансові питання, питання відпочинку, дозвілля.

"Ці діти готові впливати, діяти. Що дуже важливо – коли вони підняли якесь питання, а ми їм легенько допомагаємо, вони бачать, що це вирішується, тоді у них "крила ростуть". Після цього діти далі прагнуть щось змінювати. Як на мене, десь в цьому і має полягати учнівське самоврядування, - зазначає директор гімназії. - Школярі мають розуміти, які є проблеми, і що вони можуть змінити ситуцію".

Щоб побачити на власні очі, як впроходять збори такого активного учнівського смоврядування, журналісти Сайту Є відвідали одну зустріч шкільного колективу.

За "круглим столом" у бібліотеці зібралося зо два десятки дітей. У кутку кімнати розташувався ігровий куточок з настільними іграми та столик із самоваром. Охочі смакують чаєм перед початком засідання.

Діти записують усі ідеї і пропозиції у блокноти та телефони

Зібрання почалося з приємного подарунку, його презентував директор школи: школярі отримали гучномовець, який давно хотіли. На порядку денному кілька питань. Обговорювали підготовку до конкурсу мотиваторів, чи потрібні щоденники з символікою гімназії, дизайнерами яких мають стати самі учні. Більшість питань вирішуються шляхом анкетування у класах, щоб вивчити загальну думку дітей. Не обійшлося без дискусії: обговорювали чи варто гімназії переходити з шестиденного навчального тижня до п’ятиденного.

У такій жвавій формі протягом 20 хвилин щотижня вирішуються й елементарні, і дійсно важливі для школи питання.

"Наприклад, діти сказали: а можна змінити асортимент харчування в їдальні? Ми хочемо, щоб там був суп. - Ми це змінили, - зазначає Святослав Ратушняк. – Таким самим чином ми поставили банківський термінал у школі. Звичайно, бувають пропозиції, які не погоджуємося виконувати. До прикладу, коли діти запропонували встановити кавовий апарат, їм повідомили: ми дослідили, цього бути не може".

Разом з учнівським самоврядуванням у школі вирішили питання акліматизації учнів 5-6 класів. Для цього створили ігрову платформу, де є настільні ігри: шашки, шахмати, футбол, хокей.

Ігровий куточок у бібліотеці

"Діти повідомили, що вони хочуть вай-фай по всій школі. Ми зібралися, обговорили, як це можна зробити. Провели благодійну ярмарку, зібрали гроші, закупили все обладнання. На весняних канікулах все зробимо", - додав він.

Закуплене обладнання коштувало більше 20 тисяч, але школярі гроші самі зібрали на нього.

"Нещодавно ми вирішили зробити ярмарок, де продавали солодощі. Також книги, які прочитали, ми продавали за більш доступну ціну. Таким чином зібрали гроші для гімназії, тепер у нас буде вай-фай, - розповідає учениця сьомого класу (третій гімназійний) Катерина Фоміна. - А перед цим ми організовували благочинний ярмарок. Ми запропонували таку ідею, як відкрити свою переукарню. Закупили декілька розчісок, резинки і заплітали волосся за доступну ціну".

Діти з задоволенням і розповідають про майбутні свої проекти, які вони хочуть реалізувати. "Є ще багато інших проектів, де ми власними руками зібрали гроші. А ще ми хотіли б, щоб були уроки проводилися не тільки в класах, але й на природі. У нас є ідея зробити на вулиці альтанку, - каже однокласниця Каті Іванна Царук. – Коли на вулиці тепло, там можна буде проводити уроки біології, малювання".

За словами директора, діти часто порушують питання поведінки, взаємовідносин, відповідальності. Тому у планах – делегувати школярам розробку положення про правила внутрішнього розпорядку для учнів, педагоги ж розроблять аналогічне для вчителів.

Система Orphus
Помітили помилку в тексті? Виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter
Коментувати:
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні новини

Останні фото та відео



Курси валют на 24.06.2018
купівля
продаж
Міжбанк
$
26.2
26.22
30.53
30.55
0.42
0.42

Архів новин

<<Червень 2018>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
    1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30