ye-logo.v1.2
«Єдині новини» на Хмельниччині та Україні. Для цього натисніть на трансляції хмельницьких і всеукраїнських телеканалів, або слухайте радіо khm-radio.ye.ua чи radio.ye.ua
"Єдині новини" на Українському радіо

Яку брехню просуває російська пропаганда про Україну та українців: підбірка тижня

Суспільство 1066
Польський уряд вважає, що кожний прояв дезінформації має бути зафіксований
Польський уряд вважає, що кожний прояв дезінформації має бути зафіксований. Фото: gov.pl

Російські пропагандисти знаходять нові способи обходити заборони.

Робота російської пропаганди за кордоном йде у кількох напрямках. Перше - це створення проблем для українських біженців, друге - це поставити під сумнів необхідність допомоги українській армії, третє - зламати коаліцію європейських держав, які допомагають стримувати російську агресію.

Кремлівська пропаганда продовжує вигадувати фейки про українських біженців. До того ж частина фейків направлена на російськомовну аудиторію, у тому числі в країнах ЄС.

Так, пропагандисти поширили фейк, що нібито компанія KFC розмістила у Німеччині борди з написом “Chicks from Ukraine are very welcome to Germany” (ципочкам з України дуже раді в Німеччині), пише видання "Гвара Медіа"



Цей фейк запустили російські пропагандистські медіа gazeta.ru, eadaily.com, lenta.ru, versia.ru, news.ru та інші.

Передумовою для нього стали фотографії начебто з вокзалу Мюнхена в Німеччині. На борді на тлі подушок зображений засновник компанії KFC у ліжку. На ліжку розміщений напис “Цип з України дуже чекають у Німеччині”.
Крім російських пропагандистських медіа, цей фейк запустили в мережу високопосадовці росії. Серед них — перший заступник постійного представника рф при ООН Дмитро Полянський у своєму Twitter. “Показує реальне ставлення до українців у Європі!”, — пише Полянський.

У коментарях Полянському користувачі написали, що варто краще перевіряти джерела, адже реклама англійською мовою в аеропорту Мюнхена виглядає дивно.

Українські користувачі соцмереж почали обурюватись бордами і попросили роз‘яснення у Міністерства закордонних справ України та компаній, логотипи яких розміщені на бордах (крім KFC, на них розміщений логотип компанії Booking).

Зокрема, про роз‘яснення попросив користувач Twitter з ніком Teh_killa.

Завдяки тому, що користувач з України тегнув компанії, вони помітили його твіт. Так в коментарі прийшла компанія Booking, яка пояснила, що ці борди є фейком. Ні KFC, ні Booking не мають до них жодного відношення.




Крім того, журналістка “Суспільного" Юлія Рябчун особисто відвідала вокзал Мюнхена та пересвідчилась, що такого рекламного зображення там немає.

Видання NBC news опублікувало дослідження щодо ефективності російської пропаганди. Згідно з ним, ефективність російської пропаганди покращилася завдяки публікації так званих незалежних журналістів. Їхня аудиторія різко зросла за останні місяці, поширюючи дезінформацію про війну в Україні. Репортажі часто робляться з окупованих росією районів України і посилюють кремлівську пропаганду та применшують чи спростовують повідомлення про російські звірства. Дослідники кажуть, що матеріали пропагандистів публікуються англійською, французькою, німецькою та іншими мовами.

Робота цих “незалежних журналістів”. дозволила російській пропаганді обійти заборони.

Нагадаємо, що Facebook та Instagram заблокували російські державні ЗМІ в Європі, а YouTube заблокував їх у всьому світі. Facebook і YouTube заборонили російським державним ЗМІ давати рекламу. Twitter, Facebook і YouTube застосовують ярлики та посилання на перевірку фактів щодо вмісту, який порушує їх політику щодо дезінформації про війну.

Але пропагандисти взяли до увагу нову тактику, щоб обходити ці заборони.

Як приклад, найпопулярнішим із прокремлівських “агентів впливу”, яких знайшли дослідники, є Патрік Ланкастер, ветеран військово-морської розвідки штату Міссурі та незалежний краудфандинговий журналіст, який приєднався до російської армії.

З грудня 2021 року канал Ланкастера на YouTube зріс з 57 500 передплатників до понад 500 000. Він публікує щоденні розсилки з окупованої росією території України. Його відео часто є репортажами з наочними кадрами трупів. При чому за насильство, на думку Ланкастера, несе відповідальність Україна. Повідомляється, що сцена принаймні в одному відео була інсценована. Ланкастер часто з'являється в російських державних ЗМІ та в техаському радіошоу «Infowars», яке базується на теорії змови.

Про шкоду, яку наносить російська пропаганда в країнах ЄС, активно пишуть і в Польщі.

“Кожне повідомлення Кремля, яке доходить до західної громадської думки, має викликати тривогу, оскільки може вплинути на сприйняття російської агресії. ЗМІ в Італії є яскравим прикладом того, як легко і глибоко російська пропаганда може вразити західну інфосферу”, - пишуть польські оглядачі.

Італійські ЗМІ пояснюють, що вони хочуть демонструвати різні думки і забезпечити свободу дебатів і свободу слова, що полягає в запрошенні людей, які представляють обидві сторони конфлікту. Але насправді італійські канали стали платформою вільного вираження російського голосу, де пропагандисти є рівноправними партнерами для дискусії і можуть висловлювати навіть найабсурднішу та відверту брехню.

Важливу роль у просування кремлівської пропаганди в Італії відіграє медіахолдинг експрем’єра країни Сільвіо Берлусконі, в ефірі якого з’явився міністр закордонних справ рф сергій лавров. Про те, які фейки він поширював, “Сайт Є” писав раніше.

Ще італійські шоу запрошували також політолога Дмитра Куликова, головного російського ідеолога Олександра Дугіна або головне обличчя кремлівської пропаганди Володимира Соловйова, який, кричачи на інших гостей, стверджував, що злочини, скоєні в Бучі, Краматорську чи Маріуполі, були «інсценовані» Україною.

“На жаль, таке глибоке проникнення в італійську громадську думку російським впливом дає свої плоди. Згідно з опитуванням, проведеним в Італії через 3 місяці після початку російської агресії, 35% респондентів стверджують, що НАТО становить загрозу для росії, 39% не приймають жодної сторони в конфлікті, 33% вважають, що рішення Швеції та Фінляндії про вступ до НАТО є помилкою, лише 17% підтримують відправку Італією зброї Україні, а 27% стверджують, що санкції, накладені проти Росії, потрібно скасувати. Такі результати свідчать про те, що всім проявам дезінформації слід рішуче протидіяти, оскільки вони є ефективним інструментом, що дозволяє агресорам поступово досягати своїх цілей”, - вказано у докладі для польського Уряду.

Але не лише Україна або Польща стає ціллю для російської пропаганди за кордоном. окремі наративи просувають й стосовно Молдови, пише видання veridica.ro, яке спеціалізується на виявленні фейкового контенту.

Основні наративи, що просуваються: західні агенти «вторглися» до Республіки Молдова; Республіка Молдова готується Заходом для військового нападу на рф; Очікується, що Республіка Молдова буде анексована Румунією.

Одним з останніх матеріалів, що просував російські наративи, була публікація, що нібито агенти ФБР і офіцери німецької розвідки планують втягнути Республіку Молдова у військову операцію проти росії. Про це повідомляли деякі російські пропагандисти та видання, які використовують для поширення дезінформація.

Влада Молдови цю інформацію спростувала.

Подібна тактика є традиційною для російських пропагандистів, які постійно поширюють неправдиву інформацію щодо нібито намірів Польщі анексувати частину України, при цьому саме росія вторглася на території України. Подібна ситуація відбувається і в Молдові.

За допомогою фейків, пропагандисти посилюють страхи російськомовного населення Молдови перед можливим об’єднанням з Румунією, підживлють фобії національних меншин та сепаратистські прагнення Тирасполя, де з початку 90-х років знаходиться російський військовий контингент.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую