ye-logo.v1.2
16 Лютого, 2019

Удар по кишені автомобілістів?

Володимир ГОРДИНСЬКИЙ Економіка 1170

Підвищений транспортний збір обіцяють переглянути, щоб «не загнати» автомобілі в гаражі

Ціна технічного огляду автомобілів залишилася незмінною. А ось так званий транспортний збір… змушує багатьох власників авто братися за голови. Адже в деяких випадках за стареньку «Волгу» доведеться заплатити більше, ніж вона нині коштує!
Тепер транспортний збір за старі авто може бути більшим за ціну самої машини. Оскільки з десятого січня набув чинності закон, яким збільшили транспортний збір з власників авто. На думку ініціаторів законопроекту – Кабінету Міністрів, ці гроші мають піти на фінансування підготовки до «Євро-2012». Основний удар, начебто, направлений проти «крутих» машин з могутніми двигунами (понад 2,2 літра), а також старих (понад 8 років) авто, але у результаті «під роздачу» потрапили малозабезпечені власники вживаних «УАЗів» та «Волг», які мають 2,5-літрові мотори. Наприклад, «ГАЗ-24» (вона ж «Волга») або «УАЗ», на яких стоять двигуни об’ємом 2,4 літра, обійдеться за новим законом у 1800 гривень (по 75 гривень за кожні 100 кубічних сантиметри об’єму двигуна)! До цього ж було 240 гривень. Крім цього, потрібно заплатити за два роки – тобто, 3600 гривень. Власники авто з
об’ємом двигунів понад 3 літри мають платити 120 гривень за кожні 100 кубічних сантиметрів! До прикладу, за «Тойоту Камрі» з об’ємом двигуна 3,5 літра доведеться викласти… 8400 гривень за два роки. Не зазнали змін ставки лише для тих авто, в яких об’єм двигуна не перевищує 2,2 літра.
Не дивно, що подібне нововведення вже викликало протести. Водії одразу декількох українських автомобільних співтовариств мають намір і далі привертати увагу до цієї проблеми, проводячи аналогічні акції в регіонах. У тому числі й на Хмельниччині. Учасники акції називають чинний в Україні принцип стягнення збору пропорційно до робочого об’єму двигуна несправедливим і дискримінаційним. За їх словами, цей параметр не пов’язаний безпосередньо ні з вартістю автомобіля, ні із шкодою для довкілля і доріг. Як альтернативу новому транспортному зборові протестуючі пропонують підвищити акциз на паливо, фактично, включивши в нього транспортний збір, як це прийнято в багатьох країнах – таким чином збори відображали б реальну експлуатацію автомобілів. У разі ж, якщо змінити поточне законодавство не вдасться, багато учасників акції заявляли, що будуть вимушені припинити платити транспортний збір взагалі, відмовившись від автомобіля як засобу пересування.
Тим часом, перший віце-прем’єр-міністр Олександр Турчинов заявив, що за всіма позиціями – і за віком автомобіля, і за об’ємом його двигуна – ставки будуть знижені. Справа часу. А тому і з’явилася думка, що автолюбителям не слід поспішати проходити технічний огляд. До речі, за словами Олександра Хутняка, начальника відділу автотехнічної інспекції обласного управління Державто-
інспекції, на Хмельниччині за перший місяць нового року вже понад 200 автомобілів пройшли технічний огляд! До того ж, цього року змінилася й сама процедура. Відтепер техогляд проводиться на станціях технічного обслуговування, які мають спеціальні дозволи на їх проведення. Саме на СТО видають протокол перевірки технічного стану авто, з яким слід завітати до ДАІ. Однак, станом на ранок 26 січня на Хмельниччині жодна зі станцій техобслуговування не мала таких дозволів! «Йде процес реєстрації та сертифікації, – каже Олександр Миколайович. – А ті автомобілі, які вже цього року пройшли техогляд, мали протоколи перевірки СТО у сусідніх областях». Між іншим, для проходження перевірки технічного стану авто у спеціалізованих «перевіряючих» немає зафіксованої державою ціни на послуги. Тобто, у кожному СТО може бути різна ціна.
І наостанок ще раз про транспортний збір. У новому законі передбачені істотні пільги: інваліди і учасники війни, «чорнобильці», ветерани праці звільнені від сплати транспортного збору (окрім випадків первинної реєстрації нового авто). На 50 відсотків знижений податок з власників транспортних засобів – громадян, у власності яких знаходяться легкові автомобілі, вироблені в країнах СНД і поставлені на облік в Україні до 1990 року включно. Техогляд триває з 15 січня по 15 грудня (для тих авто, які перевіряють один раз на два роки або один раз на рік); з 15 січня по 30 червня та з 1 липня по 15 грудня — для тих засобів, техогляд яких проводиться двічі на рік.



Коментарі:

Популярні новини

Останні оголошення

Останні фото та відео

Робота для вас