Гаряча тема:
- Війна
Удар по кишені автомобілістів?
Підвищений транспортний збір обіцяють переглянути, щоб «не загнати» автомобілі в гаражі
Ціна технічного огляду автомобілів залишилася незмінною. А ось так званий транспортний збір… змушує багатьох власників авто братися за голови. Адже в деяких випадках за стареньку «Волгу» доведеться заплатити більше, ніж вона нині коштує!
Тепер транспортний збір за старі авто може бути більшим за ціну самої машини. Оскільки з десятого січня набув чинності закон, яким збільшили транспортний збір з власників авто. На думку ініціаторів законопроекту – Кабінету Міністрів, ці гроші мають піти на фінансування підготовки до «Євро-2012». Основний удар, начебто, направлений проти «крутих» машин з могутніми двигунами (понад 2,2 літра), а також старих (понад 8 років) авто, але у результаті «під роздачу» потрапили малозабезпечені власники вживаних «УАЗів» та «Волг», які мають 2,5-літрові мотори. Наприклад, «ГАЗ-24» (вона ж «Волга») або «УАЗ», на яких стоять двигуни об’ємом 2,4 літра, обійдеться за новим законом у 1800 гривень (по 75 гривень за кожні 100 кубічних сантиметри об’єму двигуна)! До цього ж було 240 гривень. Крім цього, потрібно заплатити за два роки – тобто, 3600 гривень. Власники авто з
об’ємом двигунів понад 3 літри мають платити 120 гривень за кожні 100 кубічних сантиметрів! До прикладу, за «Тойоту Камрі» з об’ємом двигуна 3,5 літра доведеться викласти… 8400 гривень за два роки. Не зазнали змін ставки лише для тих авто, в яких об’єм двигуна не перевищує 2,2 літра.
Не дивно, що подібне нововведення вже викликало протести. Водії одразу декількох українських автомобільних співтовариств мають намір і далі привертати увагу до цієї проблеми, проводячи аналогічні акції в регіонах. У тому числі й на Хмельниччині. Учасники акції називають чинний в Україні принцип стягнення збору пропорційно до робочого об’єму двигуна несправедливим і дискримінаційним. За їх словами, цей параметр не пов’язаний безпосередньо ні з вартістю автомобіля, ні із шкодою для довкілля і доріг. Як альтернативу новому транспортному зборові протестуючі пропонують підвищити акциз на паливо, фактично, включивши в нього транспортний збір, як це прийнято в багатьох країнах – таким чином збори відображали б реальну експлуатацію автомобілів. У разі ж, якщо змінити поточне законодавство не вдасться, багато учасників акції заявляли, що будуть вимушені припинити платити транспортний збір взагалі, відмовившись від автомобіля як засобу пересування.
Тим часом, перший віце-прем’єр-міністр Олександр Турчинов заявив, що за всіма позиціями – і за віком автомобіля, і за об’ємом його двигуна – ставки будуть знижені. Справа часу. А тому і з’явилася думка, що автолюбителям не слід поспішати проходити технічний огляд. До речі, за словами Олександра Хутняка, начальника відділу автотехнічної інспекції обласного управління Державто-
інспекції, на Хмельниччині за перший місяць нового року вже понад 200 автомобілів пройшли технічний огляд! До того ж, цього року змінилася й сама процедура. Відтепер техогляд проводиться на станціях технічного обслуговування, які мають спеціальні дозволи на їх проведення. Саме на СТО видають протокол перевірки технічного стану авто, з яким слід завітати до ДАІ. Однак, станом на ранок 26 січня на Хмельниччині жодна зі станцій техобслуговування не мала таких дозволів! «Йде процес реєстрації та сертифікації, – каже Олександр Миколайович. – А ті автомобілі, які вже цього року пройшли техогляд, мали протоколи перевірки СТО у сусідніх областях». Між іншим, для проходження перевірки технічного стану авто у спеціалізованих «перевіряючих» немає зафіксованої державою ціни на послуги. Тобто, у кожному СТО може бути різна ціна.
І наостанок ще раз про транспортний збір. У новому законі передбачені істотні пільги: інваліди і учасники війни, «чорнобильці», ветерани праці звільнені від сплати транспортного збору (окрім випадків первинної реєстрації нового авто). На 50 відсотків знижений податок з власників транспортних засобів – громадян, у власності яких знаходяться легкові автомобілі, вироблені в країнах СНД і поставлені на облік в Україні до 1990 року включно. Техогляд триває з 15 січня по 15 грудня (для тих авто, які перевіряють один раз на два роки або один раз на рік); з 15 січня по 30 червня та з 1 липня по 15 грудня — для тих засобів, техогляд яких проводиться двічі на рік.
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: