ye-logo.v1.2

Справжні знижки чи ціновий лохотрон?

Економіка 2433
Фото: Мороз Сергій

Перед святами, зазвичай, усі магазини влаштовують розпродажі, рекламуючи знижки мало не у сто відсотків. Вітрини у місті рясніють заманливими цифрами: -20%, -30%, -50%, -70% тощо.

Проте, коли заходиш до деяких магазинів, то ціна, враховуючи знижку, ніяк не тішить. Погодьтеся, коли кофтинка чи футболка у магазині брендового одягу після знижки коштує стільки, що в іншому магазині їх можна купити дві, то яка це знижка? А у більшості модних магазинів ситуація саме така. Існує навіть методика, коли перед акційними знижками ціна завищується, а потім товар продають наче зі знижкою. Врешті, ціни на сезонний товар дійсно мають падати, як у багатьох розвинених країнах, адже кожного сезону на світовому ринку з’являються модні новинки, а одяг минулого сезону вже є застарілим. Проте, перш ніж ви захочете купити одяг з попередньої колекції за зниженими цінами, варто спочатку запам’ятати його вартість на початку сезону та порівняти з вартістю під час розпродажу. Тоді ви знатимете напевне, чи ціна справді акційна, чи вас просто дурять.
Щоправда, у магазинах дешевого одягу знижки дійсно відчуваються. Зокрема, на кофтинку вартістю у 50 гривень, яку ми помітили ще до початку розпродажу, ми заплатили лише … 15, тобто знижка склала 70%. Виявляється, не надурили.
Щодо побутової техніки, то ситуація двояка. З одного боку, ціни на неї наче й падають, але в основному на дороговартісні товари. Хоча, як стверджують фахівці, техніка постійно вдосконалюється, тому трохи застарілу техніку (наприклад, минулорічного виготовлення) продають за значно нижчими цінами, ніж це було раніше. Це, зокрема, стосується цифрових камер, ноутбуків чи нетбуків, комп’ютерів тощо. Але дивують ціни, що закінчуються на 9 (99, 1499, 3359, 4999 гривень і тому подібні). Економія 1 гривня? Смішно! Хоча люди на це ведуться. А техніка продається.
А нещодавно довелося побачити “шалену” знижку на дивани. Замість 18 тисяч (!), враховуючи знижку, треба заплатити лише близько 11... Ну, тут економія бюджету досить суттєва, скажете ви. Та чи насправді “добрий дядько” захоче просто так “подарувати” покупцю 7 тисяч? Питання риторичне...
Звісно, люблять заманити до себе покупця пропозиціями типу “товари від стільки-то гривень” (наприклад, фотоапарати від 300 гривень тощо). Одразу потрапляєш на гачок. Приходиш з надією придбати дешевий товар, але розчаровуєшся. Виявляється, його такого в наявності нема (продали), або він не зовсім такий, який був зображений на рекламному флаєрі. І тобі пропонують “кращий, але трохи дорожчий”. Тому, коли ви чуєте чи бачите подібні пропозиції, не поспішайте одразу ними скористатися, бо це може бути черговою “пасткою” для покупця.
Ще цікавіша ситуація з цінами на продукти. Багато супермаркетів чіпляють ярлички типу “ціна тижня”, “ціна дня”, “кращі ціни” тощо, де вказується акційна вартість товару. Проте відшукати саме акційний товар іноді досить важко (особливо, якщо це стосується кисло-молочних продуктів), іноді його просто немає в наявності або ще краще, на касі вам повідомляють, що акція закінчилася вчора, а ціни ще не встигли поміняти. Звісно, повертати товар на полицю ви не будете, бо він вам потрібний, тому заплатите стільки, скільки треба.
Отже, якщо ви вирішили скористатися пропозиціями та придбати товар за акційними цінами, добре зважте усі “за” та “проти”, аби вас вкотре не ошукали.

 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую