Гаряча тема:
- Війна
Городоцькі майстри запатентували власну технологію виробництва дизпалива
Кілька років тривала робота над створенням міні-виробництва, яке шляхом не хитрих операцій перетворює звичайну пластикову пляшку на дизельне паливо
Спочатку була ідея
Все почалося з кількох причин. Перша – з’явилася ідея і було велике бажання втілити її в життя. Друга – почала не на жарт турбувати ситуація з екологією. Адже проблема екологічної небезпеки полімерних побутових відходів гостро стоїть перед кожним населеним пунктом України. Вона пов’язана з усіма стадіями поводження з ППВ, починаючи з їх збирання і транспортування та закінчуючи переробкою, утилізацією або захороненням. «Полімерні побутові відходи сильно забруднюють навколишнє природне середовище, – пояснює Костянтин Малецький, директор ТОВ «Оболонь Оіл» та автор і розробник усієї технології переробки. – Відходи утворюються в процесі життя і діяльності людини скрізь, де вона знаходиться: у житлових будинках, виробничих підприємствах, адміністраціях, громадських організаціях, невиробничих установах, лікувальних, торговельних та інших закладах».
І врешті, третя причина – переробка полімерних побутових відходів – це сьогодні незаповнена ніша. Саме ці основні причини наводять майстри-винахідники.
Ідея і усі прорахунки – то справа Костянтина Малецького. За усі креслення і технічно-паперові справи відповідав ще один майстер-ентузіаст Борис Івасюк. А от «брудну» роботу, тобто комплектацію установки від першого до останнього гвинтика виконували у відомій на всю Городоччину і далеко за її межами, «майстерні Микитовича». Того самого Микитовича, тобто Андрія Тернавського, який був найстаршим членом експедиції, що виїхала мотоциклом на Говерлу, у майстерні якого готували до унікальною сходження на ту ж таки Говерлу автомобілем. І того самого Микитовича, який у 2008 році проїхав на раритетному тракторі У-2, перед тим його відреставрувавши. Любителі усього незвичайного до справи взялися з усією відповідальністю і терпінням. «Я був депутатом Городоцької міської ради, коли Костянтин Малецький звернувся до депутатів, щоб виділили йому земельну ділянку для збору полімерних побутових відходів, – розповідає Андрій Тернавський. – Мене зацікавила ідея і я запропонував йому скористатися моєю майстернею». Костянтину Михайловичу пропозиція сподобалася, але він одразу попередив – це все робиться на власному ентузіазмі, тому за оренду майстерні йому платити нічим.
Установка з «поля чудес»
Зі своєю ідеєю майстри поїхали до земляка, генерального директора ТОВ «Оболонь» Олександра Слободяна. Поділилися з ним напрацюваннями, планами та ідеями. «Олександр В’ячеславович зацікавився і погодився допомогти, – згадує Андрій Тернавський. – Коли ми сказали, що потрібен метал для установки, то він надавд нам своє «поле чудес» з металобрухтом, де ми вибрали все, що нам потрібно». Коли установка запрацювала, то перший продукт переробки – дизель, випробували на мотоциклі, згодом – на дизелі їздив трактор і легкові автомобілі. Водії, які погодилися надати свої транспортні засоби для такого експерименту, були приємно здивовані, що саморобне пальне нічим не відрізняється від заводського. Воно й не дивно, адже нещодавно майстер-винахідник Костянтин Малецький запатентував установку (в офіційних документах – міні-виробництво пального), продукт, який отримують в результаті переробки – полієвродизель, та сам спосіб переробки полімерних відходів.
«Зелена» користь
«Все це ми робимо не просто заради задоволення, а для корисної мети, – каже Костянтин Малецький. – Адже якщо вдасться налагодити переробку полімерних побутових відходів і забезпечити безперебійне постачання їх у необхідній кількості, то нам вдасться не лише очистити навколишнє середовище від цих шкідливих залишків, але й отримувати відносно недороге дизельне паливо не лише для забезпечення самого виробництва». Для того, щоб отримати необхідну кількість сировини для переробки, а це, в основному, пет-пляшки, Костянтин Малецький розробив програми «Зелене місто» для Городка, Чемеровець, а також окрему для санаторію «Товтри». Каже, поки що тієї сировини, яку вдається назбирувати у цих трьох місцях, недостатньо для того, щоб міні-виробництво пального працювало на повну потужність. Тому зараз він готує програми і для інших міст. Для того, щоб не витрачати час і кошти на транспортування порожніх пляшок до місця їх переробки, майстри домовилися з Михайлом Загороднім, директором Чемеровецького солодового заводу ЗАТ «Оболонь», про допомогу у цій корисній справі і зокрема у створенні мобільного підрозділу. «Цей підрозділ не вимагає багато затрат, адже там буде два працівники і один автомобіль, який оснащений усім необхідним для того, щоб пресувати пляшки на місці їх збору, а не перевозити повітря», – пояснює Костянтин Михайлович. Наразі ведуться переговори про розробку програми «Зелене місто» та створення мобільних підрозділів у Хмельницькому та інших містах області.
Довідка: При переробці однієї тонни відходів полімерів – отримується 60% дизельного пального та 10% прямогонного бензину. Для отримання такої кількості дизельного пального у процентному співвідношенні потрібно переробити близько трьох тонн нафти.
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: