ye-logo.v1.2
29 Вересня, 2020

«Паспорт городу» став платним

Економіка 1180

Держава відмовилася фінансувати виготовлення державних актів на присадибні земельні ділянки

10 тисяч актів, які вже почали виготовляти,  «зависли у повітрі»: держава не дає грошей  на їхнє виготовлення, а люди, у свою чергу, не поспішають викладати гроші зі своєї кишені.  Сьогодні ж, як повідомляє начальник головного управління Державного комітету із земельних ресурсів  в Хмельницькій області Олександр Лахмотов,  за виготовлення державного акту на земельну присадибну ділянку  потрібно сплатити 153 гривні (в районах ця сума може трохи зрости — усе залежить від транспортних витрат земельників).
Стояли в черзі, щоб зекономити гроші
Рік тому попередній уряд вирішив допомогти власникам невеликих земельних ділянок для ведення підсобного господарства  узаконити своє право власності на землю.  Майже кожна родина отримала послання  від тодішньої прем’єрки. «Відтепер не ви будете бігати за чиновником, щоб отримати документи на землю, а він — за вами. Я зобов’язала їх це зробити», — йшлося у повідомленні. Щоправда, ніхто з чиновників не поспішав ні за ким бігати. Люди збирали документи і, запасаючись терпінням,  з раннього ранку (а то й з ночі) займали черги під кабінетами  чиновників. Виявилося, таким чином  багатьом вдалося зекономити аж півсотні. Як розповідає Олександр Лахмотов, 30 тисяч актів в області таки видали безкоштовно. Найбільше — по
1 300 актів — у Волочиському та Хмельницькому районах, по 1 200 — в Кам’янець-Подільському та Летичівському. Той, хто не мав часу, сили, чи просто не бажав стояти в черзі,  свій шанс на безкоштовний акт втратив.
Акт виготують протягом місяця
Щоправда, лише за умови, що у вас є рішення міської (сільської, селищної) ради. Якщо ж це рішення ще потрібно взяти, отримання «паспорту» земельної ділянки може  затягнутися на місяці. Так само можуть змінитися терміни, якщо виникатимуть спірні питання про межі ділянки та її розмір. Усі суперечки із сусідами доведеться розглядати у суді. Як зазначає Олександр Петрович, таких випадків — 5-7 відсотків.
Які ж документи потрібні? Виявляється, небагато.  «Заява на виготовлення акта, — пояснює Олександр Лахмотов, — рішення міської (сільської, селищної) ради щодо приватизації, копії паспорта та індентифікаційного коду  — і все. В Хмельницькому є чотири установи, які мають дозвіл на виготовлення  державних актів на землю: інститут землеустрою, відділення в районах Державного земельного кадастру, комунальне підприємство в Хмельницькій міській раді та бюро технічної інвентаризації. У деяких селах роблять просто: сільський голова чи секретар сільради збирає у людей документи і гроші, привозить їх у відповідну установу, і через місяць забирає готові акти. Такий досвід є у Теофіпольському районі».

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Інформація з інших ресурсів

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую