ye-logo.v1.2

Проїзд у хмельницьких тролейбусах може подорожчати, якщо зросте тариф на електроенергію

Економіка 3818
До 2016 року міський електротранспорт сплачував за електроенергію за пільговим тарифом
До 2016 року міський електротранспорт сплачував за електроенергію за пільговим тарифом. Фото: ілюстративне з архіву редакції

Є прогнози, що у наступному році він може стрибнути до понад семи гривень за кіловат.

У хмельницьких тролейбусах вартість проїзду востаннє зростала у червні цього року. Це ж може статися й у 2022-у. Причиною є підвищення вартості електроенергії для комунальних підприємств. Зокрема, для КП «Електротранс». Щоб запобігти цьому, 15 грудня депутати Хмельницької міськради звернулися до уряду з проханням врегулювати тарифи для міського електротранспорту.

У своєму звернені до центральної влади місцеві обранці просять зрівняти вартість електроенергії для міського електротранспорту з тарифами, за якими платить населення. Як пояснив депутат міськради Юрій Шелест, раніше для «Електротрансу» діяла пільгова ціна на електроенергію. Після її скасування з 2017 року підприємство мусить сплачувати повну вартість. Станом на грудень — 5 гривень 57 копійок за кіловат.

«Крім того, з 2016-го у державному бюджеті відсутні кошти на компенсацію перевезень пільгових категорій населення у громадському транспорті. Як наслідок, збитки «Електротранс» у 2019 році сягнули майже 192 тисяч гривень, у 2020-у — понад 6,7 мільйона, а у 2021-у — понад 20 мільйонів. Водночас ресурс міського бюджету досить обмежений, щоб щороку компенсувати підприємству величезні втрати від зростання електроенергії та пільгові перевезення», — зазначив Юрій Шелест.

Міський голова Олександр Симчишин додав, що подібне звернення до центральної влади вже направила Асоціація міст України. За його словами, постачальники електроенергії попереджують, що у 2022 році її вартість для комунального електротранспорту та всіх бюджетних установ становитиме не менше як 7 гривень 50 копійок гривні за кіловат.

«За таких умов «Електротранс» доведеться просити виконком підвищити вартість проїзду, закладаючи у неї нові тарифи на електроенергію. Звичайно, що ніхто не буде платити 15-20 гривень за проїзд. Тому збитки комунального підприємства лише зростатимуть. Схожа проблема з вуличним освітленням», — зазначив міський голова.

Нагадаємо, Олександр Симчишин прокоментував сайту «Є», що цьогоріч по місцевому бюджету вдарили не карантинні обмеження, а зростання тарифів на газ і електроенергію. Наприклад, ніхто не прогнозував, що вартість блакитного палива для комунальних установ стрибне до 16 тисяч 800 гривень за тисячу кубометрів. Однак ціни на газ і відповідно на опалення найбільше зросли для бізнесу. Підприємці мають платити за значно вищими тарифами, ніж населення та навіть бюджетна сфера.

Також нагадаємо, що до 1 червня цього року вартість проїзду в хмельницьких тролейбусах становила 3 гривні 50 копійок. Опісля її підняли до п’яти гривень для власників електронних квитків і до шести гривень під час розрахунку разовими електронними квитками.

Щодо електроенергії, то з 1 жовтня населення, яке споживає за місяць до 250 кіловат-годин включно, сплачує за тарифом — 1 гривня 44 копійки за кіловат. У випадку перевищення цієї межі ціна кіловата сягає 1 гривня 68 копійок.

Читайте також: Кладовище на Кам’янецькій у Хмельницькому перетворили на меморіальний парк

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую