ye-logo.v1.2

Право вільного вибору та на вичерпну інформацію

Економіка 2802

має кожен клієнт банку, незалежно від соціального статусу та посади

Нині у сфері обов'язкового надання банками споживачам інформації про свій фінансовий стан, своїх власників та свої послуги, діють вимоги різних нормативно-правових актів, постанов та листів Національного банку України та Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Кожен банк розміщає цю інформацію на свій розсуд. Однак, у переважної більшості випадків, не в повному обсязі. Про це свідчать результати незалежного моніторингу банків.
Щодо ситуації з банками в Хмельницькому, то вона доволі неоднозначна. За словами Ірини Антонюк, заступника директора Департаменту по Хмельницькій області та міста Хмельницького Комітету по контролю над банківськими установами при ВГО «СГОУ «Народна Рада», нашими банками допускаються грубі порушення щодо виконання вимог законодавства. «Завітавши близько до 30 банків, у багатьох не знайшла наглядної інформації для споживачів, багато співробітників навіть не знають посадових інструкцій НБУ, незнайомі з відповідними розпорядженнями, і радять клієнту шукати «десь там» необхідну інформацію, - каже пані Ірина. - А от при пред’явленні мною посвідчення ситуація змінювалася миттєво. Але ж усі споживачі, які довіряють банку свої кошти, мають рівні права, незалежно від соціального статусу та посади. Однак, деякі банки йдуть назустріч, прагнучи виправити недоліки в роботі відповідно до вимог НБУ, аби донести інформацію до клієнта».
На думку Михайла Стрельнікова, голови Комітету по контролю над банківськими установами при ВГО «СГОУ «Народна Рада», проблема українського населення в тому, що люди часто є фінансово неграмотними, тому й потрапляють у прикрі ситуації з банками. «Однак банківська сфера – це кровоносна система економіки України. За підрахунками, понад 70 мільярдів доларів знаходиться поза банківськими установами. А при правильному підході до клієнта банк може залучити цей капітал, і Україна змогла б не те що не брати кредит з Міжнародного валютного фонду, а ще сама його надавати іншим державам», - зазначив Михайло Вікторович. Він вважає, що банки мають боротися за кожного клієнта та поважати його права, створювати куточки споживача з усім необхідним переліком інформації. «Прикро, але в ході перевірок у деяких банках, як ми з’ясували, вони брали гроші з клієнта за ті послуги, які мали б надавати безкоштовно. А це вже грубе порушення закону, яке несе за собою штрафні санкції – як адміністративні, так і фінансові», - каже пан Стрельніков.
Олександр Авузяк, виконуючий обов’язки керівника Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області, вважає, що нині варто ставити питання на випередження виникнення прикрих ситуацій у банках. «Вважаю, в більшості випадків - це вина банку та менеджера з надання кредиту, який не надав клієнту вичерпну інформацію. Проблема в тому, що люди неуважно читають умови угоди, яку підписують, або ж взагалі його не читають, - каже Олександр Володимирович. – Тому перш ніж його укласти, варто ретельно все прочитати, обдумати, обговорити деталі з менеджером, при потребі проконсультуватися з юристом».
Іноді при оформленні споживчого кредиту банк намагається нав’язати вам кредитну картку. До того ж, ви ще й маєте активувати її, інакше не бачити вам кредиту, як своїх вух. А це знову ж таки грубе порушення законодавства, адже банк не має жодного права нав’язувати щось клієнту. В такому разі пан Авузяк радить оформити письмову заяву про бажання чи відмову від додаткової послуги, і взагалі, всі свої претензії до банку викладати в письмовій формі та отримати резолюцію. «Інакше на слово у захисті прав споживачів вам хоча й повірять, однак довести факт порушення, за потреби у суді, ви не зможете», - зазначив Олександр Авузяк.
Якщо у банківській установі порушують ваші права, варто звертатися до громадської приймальні, за адресою м. Хмельницький, вулиця Театральна, 10, офіс 212, або зателефонувати за телефоном 762-929.
 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую