ye-logo.v1.2

З вітерцем не виходить?!

Суспільство 4737
Дмитра Скрипника
Фото: Дмитра Скрипника

Вже кілька місяців в обласному центрі діє нова схема руху громадського транспорту.

 А пару тижнів тому у схему внесли чергові зміни. Чиновники кажуть, що все заради зручності пасажирів, хоча через ці корективи кількість самих «маршруток» було зменшено. Ще однією компенсацією мало стати збільшення пасажиромісткості транспорту завдяки заміні «пижиків» на автобуси типу “Богдан” та “Еталон”. «Телеграф» вирішив з`ясувати, чи насправді нововведення, розроблені управлінням транспорту та зв’язку спільно з Національним університетом “Львівська політехніка” «прижилися» у хмельничан та чи такі зручні вони.
«Ще кілька років тому Зарічанська вважалася однією з найнедоступніших вулиць у транспортному сполученні, – ділиться Тетяна Ружук, бухгалтер одного з підприємств обласного центру, котра мешкає на цій вулиці. – Від нової схеми руху громадського транспорту ми, як на мене, лише виграли. Якщо правильно підрахувала, то у січні додалося три маршрути, один із них автобус під №22. Мені було зручно - саме на ньому мала змогу дістатися до вулиці Купріна без пересадки. А там кілька кроків - і мій офіс. Та у квітні, нібито за проханням жителів та перевізників, на Купріна № 22 перестав ходити. Про це дізналася на сайті міської ради. І це лише за кілька місяців роботи цього маршруту, про який ще мало хто знав! Та все одно, основна маса людей вранці з вулиці Зарічанської, до прикладу, намагається виїхати на вулицю Шевченка. Тролейбус, який приїжджає, завжди, набивається битком. “Пижик” № 24 також завжди переповнений”.
Натомість у центрі ажіотажу навколо автобуса під № 22 немає. Від зупинки «П’яте колесо» навіть під кінець робочого дня великий автобус західного виробництва їде з неповністю зайнятими сидячими місцями. До чималого «європейського» автобуса зайшло лише семеро чоловік і це завдяки вигукам контролера, котрий сповіщав про те, що транспорт їде через центр міста до Інститутської, через Тернопільську до Львівського шосе, де знаходиться речовий ринок. Нагадаємо, що ще кілька тижнів тому, він ходив до Дубівського продовольчого ринку.
«Єдиний «плюс» цього маршруту, що на Інститутську йде, почав коментувати промоцію кондуктора, чолов`яга середніх років, помітивши нашу зацікавленість транспортними змінами. – Мені на Львівське їхати до речового ринку, а туди і так що завгодно йде. А ось на оптовий продуктовий ринок, що у Дубовому, дістатися стало важче. Зараз туди найшвидше доїжджають 15 тролейбус та маршрутка №30, що повертає на Щедріна, а на цьому ринку саме сезон розпочинається. Могли б на цей маршрут і менший за розмірами транспорт пустити. В мене дочка у мікрорайоні Ракове живе. Якщо не помиляюся, саме цей автобус зняли з 51 маршруту та поміняли на менший, українського виробництва. А він, між іншим, ходив через увесь центр через Інститутську до Тернопільської. Там насправді він був потрібний, а тут порожній їздить. Єдине, що трішки для Тернопільської краще зробили. І то більша її частина, окрім тролейбусу № 7 та 25 маршруту, донині нічого не бачила.
Жителі мікрорайону Ракове транспортні новації сприйняли неоднозначно. Особливо ті, хто щоранку штурмує маршрутки під № 19. «Їх і раніше було мало, а зараз навіть почали «горбаті» жахливі «Богдани» їздити, - розповідає Антон, студент вузу, до якого з Ракового можна дістатися лише цим «пижиком». – Місць сидячих у салоні лише 14. В принципі, на відміну від «Спринтера», автобуси можуть брати «стоячих». Та вони такі маленькі та незручні, що нема де ногу поставити! Коли наб’ється народу, то хоч пішки йди. Пустили й українські автобуси середнього розміру. Та, як на мене, через це, щоб порожніми не їздили, одиниць транспорту на маршруті стало менше. Чекати доводиться інколи по 20 з лишком хвилин». Незадоволена новими перевізниками і швачка Аніта Груба. Вона щоранку дістається до роботи на маршрутці під № 32 з вулиці Пілотської. «За кілька років я вирахувала інтервал руху маршрутного таксі. Коли з`явилися невеличкі «Богдани», я обурилася. Але даремно. Дякуючи Богу, їх пустили на маршруті чимало. А тут раптом знову зміни. З квітня їх маршрут продовжили і як – аж до автовокзалу №1 через вулицю Зарічанську. Більше того, маршрутка повинна їздити, як і раніше, повз “старий ЗАГС” та повертати на вулицю Примакова, а вже звідти прямувати Кам'янецькою до Зарічанської. Та, здається, у перевізника свій маршрут - від “Либідь Плази” маршрутка № 32 їде прямо, нехтуючи затвердженим шляхом. Ми вже і сварилися з водіями, та все марно. Вони просто мовчать. Більше того, якщо вони раніше кілька місяців від січня ходили з інтервалом сім – десять хвилин, зараз доводиться інколи чекати по 30. І це в годину «пік»! Ви б бачили, скільки зранку до них набивається людей, особливо біля обласної лікарні. Здається, маршрутка лусне! Що ж робити тим, хто мешкає на вулиці Пілотській? В нас це був єдиний транспорт, щоб до центру та додому дістатися! Зараз з сумками до «Ощадбанку» з ринку продовольчого доводиться йти. А вони «з'їжджають» з маршруту через малу кількість пасажирів».
Обурює жителів Ракового й те, що вони позбулися автобуса № 2а. Цей великий транспорт перевозив людей від мікрорайону через центр до ще одного віддаленого мікрорайону — Гречани. Наразі шляхами курсують лише маршрутки під № 2. Ходять часто, та людей непокоїть той факт, що будь-хто з них може з'їхати за маршруту, вигадавши «липову» причину. Маршрут № 2 у годину пік переповнений. Більше того, «Спринтери», які курсують цим маршрутом, в принципі, «стоячих» брати не мають жодного права…
Та найбільше «пасти задніх» знову довелося жителям вулиці Прибузької. Саме вона нібито відділяє центр міста від мікрорайону Виставка. Проте, до цього часу не має власного маршруту. За обяцінками транспортників, з 2 січня тут мав пролягти шлях «маршрутки» №24а. Та, за словами місцевих жителів, цього так і не сталося. «Маршрутка під таким номером тут їздила влітку минулого року, - твердить жителька Прибузької Галина. – Та минулого літа вона перестала ходити. Швидше за все - через малу заповненість. Вже у квітні цього року пообіцяли, що маршрут нарешті, все ж таки, буде. Та замість Прибузької його пустили в об’їзд через вулицю Зарічанську. На нашій вулиці я його не бачила. Слова дівчини підтверджують й жителі мікрорайону Ракове, які так і не дочекалися заявленого «пижика» спочатку з січня, а потім й з квітня цього року.
P.S.
На нещодавній «прямій телефонній лінії» заступник міського голови Іван Прокопець заявив ось таке: “Сьогодні в місті відшліфована схема транспортних перевезень, скарг хмельничан на роботу транспорту немає. Всього випуск транспорту становить 97,5% - такого в місті не було ніколи”.Можливо, у вас є своя думка з цього приводу?

Андрій БІЛИЙ.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую