clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwaytSkypeWhatsappViberPhoneMail

12 порад для батьків, вчителів, директорів, як змінити освітній процес у школі

Алевтина Багінська розповіла освітянам, як на практиці змінює систему навчання у столичній гімназії.

Алевтина Багінська розповіла освітянам, як на практиці змінює систему навчання у столичній гімназії.. Фото: Ангеліни Мовчан.

Фінансова самостійність школи, поступові нововведення в колективі, знання законів – до чого ще мають бути готові усі дорослі учасники освітнього процесу.

Основні завдання директора школи в процесі реорганізації освіти, які він повинен перед собою поставити та відпрацювати план їх реалізації, назвала співавторка фестивалю «Освітній Хакатон – 2017», проекту Альтернативної (НЕ)атестації «Управлінський Хакатон» Алевтина Багінська. Освітянка є директором київської гімназії № 34 «Либідь» імені Віктора Максименка й з власного досвіду знає, як налагодити освітній процес так, щоб він був зрозумілий і прийнятий батьками. Про альтернативні форми взаємодії з батьками в закладах освіти вона розповіла під час міні-EdCamp для відповідальних педагогів, який відбувся нещодавно у Хмельницькому.

Для директора

1. Вивчити Закон «Про загальну середню освіту».

Директор, як особа публічна, повинен дуже добре вивчити усі наявні документи, що стосуються Нової української школи. На думку Алевтини Багінської, треба уже працювати над ознайомленням з проектом закону, для того, щоб вносити свої поправки. Оскільки зараз проект перебуває на публічному обговоренні. А закон – це те, що ми самі творимо.

2. Бути близько до колективу.

Інший важливий момент, на якому наголосила спікерка – директор має бути близьким до свого колективу, щоб розуміти його потреби. «З свого власного досвіду хочу сказати, що всі зміни, які відбуваються в освітньому колективі, мають бути досить поступовими. В жодному разі не повинно бути поспіху. Приймати рішення треба зважено, опираючись на думку колективу, батьків і обов’язково на думку дітей, - зазначила вона. - Нові проекти, які впроваджує директор в навчальному закладі, не повинні йти одноосібно, а має бути процес публічного обговорення».

3. Фінансова самостійність.

Директорам треба досить серйозно підготуватися до того, що вимагає закон – фінансової самостійності закладу. За словами Алевтини Багінської, найбільша проблема в тому, що насправді ми не знаємо, що таке фінансова самостійність і «з чим її їдять». «Я, будучи директором більше півтора року, жодного разу не мала можливості отримати навчання з цього питання, - повідомила вона. - Хоча заявляла, що нам треба провести лікбези з фінансової свободи навчального закладу. Адже вона передбачає досить серйозні речі: тендерні закупівлі, бухгалтерія, аудит».

4. Мати стратегію розвитку.

Ще одне питання, яке на сьогодні дуже важливе, так звана «стратегія розвитку», яка має йти в ногу з новим законом України «Про освіту». «Директор чітко має усвідомлювати, що він буде робити разом зі своїми педагогами, учнями і батьками за період реорганізації, - додала освітянка. - Закон передбачає появу нових типів навчальних закладів. А що робити з тими навчальними закладами, які мають статус гімназій? Особисто я націлена на профільне навчання, для того, щоб зберегти третій ступень у освітньому закладі».

5. Усвідомлення початку Нової української школи.

Має бути серйозний підхід до обрання програми в початковій школі. Закон проголошує як академічну вчительську свободу, так і безперечний вплив батьків на вибір навчальної програми. «Досить серйозно треба віднестися до фінансового питання. Альтернативні програми передбачають додаткове батьківське фінансування. Принаймні, НУШ сьогодні проговорює про те, що школи будуть забезпечені освітнім простором у тих фінансових можливостях, які закладені в бюджеті. А закладені не маленькі гроші», - додає вона.

Під час освітнього кемпу відбулася також зустріч із батьками хмельницьких шкіл. 

Читайте також: Чотири моменти, де і чому виникають порушення з прав людини у школі

Вчителям

6. По-старому не буде.

Вчитель, в першу чергу, має усвідомити, що по-старому вже не буде. Як говорить Алевтина Багінська, треба починати змінювати себе, навчатися самим. «Якщо ти вчитель вищої категорії, методист – не зупиняйся на цьому. Це не означає, що ти володієш сучасними методиками. Важливо не боятися брати новий освітній продукт в руки і адаптувати його до процесу», - каже київлянка.

7. Самоосвіта.

Сьогодні є ціла система самоосвіти, яку може дозволити собі вчитель. Починаючи від тренінгів і майстер-класів, закінчуючи елементарними речами – обмін досвідом між школами. Головне – бажання і розуміння, для чого воно потрібне.

8. Слідкувати за змінами.

Не варто забувати про опрацювання сучасних нормативно-правових матеріалів, які вже є сьогодні в освітній сфері. «Слідкувати за змінами, які відбуваються. Пильність і бажання вчитися – запорука майбутнього успіху вчителя в Новій українській школі», - зауважила директорка.

Читайте також: Знущання у школі: як розпізнати та що робити батькам

Алевтина Багінська запросила батьків та вчителів організовувати обмін досвідом між Київською гімназією та Хмельницькими школами.

Батькам

9. Навчіться чути своїх дітей.

Найважливіша порада для батьків – навчитися чути своїх дітей. Потрібно цікавитися їхнім життям, знаходити час для спілкування, для обговорення і вирішення питань, які виникають. «Необхідно знайти шляхи взаємодії з власною дитиною, - говорить пані Алевтина. - Нам здається, що все добре, бо це наша дитина і по-іншому не може бути. Але інколи зв'язок батьків з дитиною втрачається. Дитина росте, в неї з’являються свої пріоритети, які можуть не збігатися з пріоритетами родинного виховання. Важливо не зламати дитину, а змоделювати її траєкторію правильно. Допомогти дитині вибрати свій шлях».

10. Не втручатися в освітній процес.

Алевтина Багінська радить батькам не втручатися в освітній справи, в яких вони не зовсім розуміються. А саме давати оцінку діяльності вчителя, не маючи відповідних компетентностей. «Критика має бути конструктивна. Батьки мають стати партнером для вчителя», - розповідає вона.

11. Не будьте байдужими.

«Батьківська роль не завершується з моменту, коли дитина переступає поріг школи. Насправді вона якраз починається. В ногу з вчителем і своєю дитиною вони мають крокувати, адаптувати, пропонувати, - заявляє Алевтина Багінська. -. Треба залучати батьків до проведення різноманітних уроків, які вони можуть давати, як фахівці у своїх галузях. Тоді й авторитет батьків зростає в дитячих очах. З іншого боку, батьки стають ближчими до тих проблем, які відбуваються в школі, вони бачать її зсередини».

12. З висновками не поспішайте.

Все нове, яке відбувається, має пройти досить складний шлях.

 

Система Orphus
Помітили помилку в тексті? Виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter
Коментувати:
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні фото та відео



Курси валют на 23.10.2018
купівля
продаж
Міжбанк
$
28.08
28.1
32.24
32.25

Архів новин

<<Жовтень 2018>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31