ye-logo.v1.2

Як на ринок пасажирських перевезень потрапляють вантажні буси і скільки їх є в області

Суспільство 3338
Віталій Дзюба: Більшість ДТП з летальними наслідками трапляються, як правило, з переобладнаними транспортними засобами
Віталій Дзюба: Більшість ДТП з летальними наслідками трапляються, як правило, з переобладнаними транспортними засобами. Фото: з архіву редакції

В управлінні Укртрансбезпеки розповіли, на які зміни і коли варто очікувати після низки гучних ДТП в Україні.

В Україні 50-70% ринку пасажирських перевезень перебуває за межами правового поля, і учасники ринку не відповідають за безпеку перевезення пасажирів. Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян, якого цитує Економічна правда.

«Від 50 до 70% перевезень в Україні в сірій або в чорній площині. Тобто люди, власники транспортних засобів нічого не платять, плювали на закони і безпеку, як свою, так і пасажирів», - сказав міністр.

За його словами, щодо перевізників, які не мають ліцензій і працюють нелегально, будуть вживатися заходи «аж до конфіскації транспортних засобів».

Такі заяви Володимир Омелян озвучив після того, як в один день сталося відразу декілька ДТП із маршрутними таксі.
Яких змін чекати на Хмельниччині і яка ситуація у нас із нелегальними і переобладнаними транспортними засобами на ринку перевезень ми розпитали у начальника управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області Віталія Дзюби.

За його словами, більшість ДТП з летальними наслідками трапляються, як правило, з переобладнаними транспортними засобами (ТЗ), тобто тими, які за технічними характеристиками не передбачені для перевезення пасажирів. Вони не відповідають вимогам, починаючи від кріплення сидінь і до аварійних виходів. Такі транспортні засоби, за словами Віталія Дзюби, несуть найбільшу небезпеку при перевезенні пасажирів.

- Чи є статистика, скільки такого транспорту використовується для перевезення пасажирів?

- Статистика по Україні показує, що таких відсотків 70 із усіх, що на ринку перевезень – це переобладнанні із вантажних у пасажирські. Якщо у кількості, то це близько 16 тисяч одиниць. По Хмельницькій області статистика ще жахливіша – близько 80 відсотків.

- Як такі транспортні засоби потрапляють на ринок перевезень, якщо вони заборонені?

- Є прогалина у Законодавстві, якою активно користуються. Згідно статті 45 ЗУ про автомобільний транспорт, переобладнанні ТЗ не допускаються до конкурсу на участь у перевезенні пасажирів. Але… Коли власник купує вантажний ТЗ і переобладнує його під пасажирський, він отримує сертифікат у сертифікованій лабораторії і вже потім, у Сервісному центрі реєструє як автобус. Але за номером шасі він, все таки, залишається вантажним. Однак, на конкурсному комітеті власник показує документи лише із Сервісного центру, про те, що це пасажирський автобус. Ці документи і є підставою для допуску. На даний час розробляється стратегія, яка взагалі заборонить використовувати такі переобладнанні ТЗ.

- Якщо такі ТЗ заборонять, то коли це може статися і чи не буде колапсу на ринку перевезень, через відсутність транспорту взагалі?

- Міністр заявив, що така заборона має вступити в силу з 2019 року. Стосовно ж чи не буде колапсу, тут треба дивитися з точки зору економіки і зручності для пасажирів. У місті Хмельницькому, до прикладу, маємо близько 400 таких ТЗ, які переобладнанні і задіяні в обслуговуванні пасажирів. Якщо теоретично їх замінити на великогабаритні автобуси, а міська влада, розуміючи економіку сфери перевезень, відкоригує тариф на перевезення, то вже за короткий час це дасть можливість перевізникам оновлювати парк транспортних засобів на великогабаритні автобуси.

- Які найчастіше порушення зустрічаються?

- Порушення режимів робот водіїв у зв’язку з великою міграцією їх за кордон і технічний стан ТЗ – встановленні додаткові місця, заблоковані аварійні виходи, відсутність вогнегасників, невідповідні кріплення сидінь, а це відіграє важливу роль, не працююче стоянкове гальмо. Дуже часто ми спостерігаємо, особливо останнім часом, випадки коли водії не проходять медичне обстеження та транспортний засіб не оглядає механік перед виїздом на маршрут, або транспортні засоби і взагалі зберігалися десь під будинком, а не на стоянці, як це має бути. Про такі порушення ми будемо повідомляти і направляти звернення, щоб підприємства позбавляли таких лікарів права проводити огляди. А саме підприємство подавати на ліцензійну перевірку. Але тут ситуація ускладнюється тим, що діє ще мораторій на перевірки.

- Це все документальні і адміністративні впливи, а як сам пасажир може практично убезпечити себе від неприємностей в дорозі?

- Найперше, хочу порадити пасажирам, якомога менше користуватися місцями посадки в транспортні засоби на стихійних місцях, а намагатися користуватися офіційними автобусними станціями. Зараз ми розробляємо із міською владою програму про побудову автобусних станцій на виїздах із міста. Автостанція №5 у напрямку Ярмилинець є повністю атестована і якщо ви там купуєте квиток, то сідаєте до офіційного, легального перевізника. Але якщо до вас приходять невідома особа і запрошує скористатися його послугами, садить вас на доставлені стільці у переобладнаному вантажному бусі, то це… ваш вибір. Якщо ж говорити про інші точки, то я все таки раджу їхати на автовокзал. Якщо ж ви все одно сідаєте на виїздах із міста, то слідкуйте, щоб перевізник мав принаймні трафарет – маршрут руху – і вимагайте квиток, адже він хоч і не є страховкою, але засвідчує, що ви перебували у даному ТЗ, якщо не дай Боже якась ДТП.

 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую