ye-logo.v1.2

Як російська пропаганда поширює фейки про Україну та Ізраїль: добірка тижня

Суспільство 1053
Роспропаганда активно постить фейки про Україну та Ізраїль
Роспропаганда активно постить фейки про Україну та Ізраїль. Фото: ukrinform.ua

Українські телеграм-канали нерідко беруть контент у російських пабліків.

Російська пропаганда продовжує поширювати в соціальних мережах антиукраїнські фейки та маніпуляції на тему протистояння на Близькому Сході щоб погіршити ставлення до України в країнах-партнерах.

Фейк про мітинг у Іспанії

Користувачі в соцмережах розповсюджують новину про те, що в Іспанії відбувся мітинг українських біженців, які нібито тримали плакати з написами «Руки геть від військової допомоги Україні» та «F*ck Israel».


Фактчекери StopFake перевірили фото, яке поширюють користувачі, за допомогою інструментів пошуку зображень, і виявили, що насправді на ньому — акція на підтримку України Israeli Friends of Ukraine, яка пройшла ще влітку 2022 року. На оригінальному фото учасниця акції тримає плакат із написом «Росія — країна-терорист», жодного плакату зі згадкою про Ізраїль на задньому плані немає.

Фейкова обкладинка журналу


Центр протидії дезінформації розповів, що російські інформаційні ресурси поширюють нібито обкладинку німецького сатиричного журналу Titanic під заголовком «Цього разу цукерок для всіх не вистачить», натякаючи на те, що уся увага зараз прикута до Ізраїлю, а не до війни росії проти України.

“Насправді випуску з такою обкладинкою не існує. Згідно з офіційним сайтом видання, останній випуск журналу вийшов у жовтні під номером 10, тоді як на фейковій обкладинці вказано номер 11”, - відзначають фактчекери.
Окрім цього, на фейковій обкладинці місяць випуску вказано – жовтень, що підтверджує її фейковість, адже журнал виходить раз на місяць і випуск у жовтні вже був.

Війна Ізраїлю з ХАМАС стала темою для появи багатьох фейків та дезінформації, де Україна зображується як конкурент Ізраїлю у отриманні допомоги від Заходу. Фейки також використовуються для розпалювання ворожнечі щодо біженців з України й українців загалом.

Фейк про вибухи на американських базах та Байдена

Українські змі та блогери активно повелись цього тижня на фейк про вибухи на американських базах в Сірії.

23 жовтня в соцмережах активно почали публікувати фотографії з дописами нібито про вибухи на трьох американських базах в Сирії.

Особливо активно фейкові фото-, відеоматеріали поширювали користувачі Х (колишній Twitter) і Telegram-каналів.

Насправді, ці відео і фото не нові – на кадрах вибухи 2019-2021 років з Сирії та Іраку, а вкинули їх у мережу учасники ліванського воєнізованого руху Хезболла, пише Центр стратегічних комунікацій.

Видання “Без брехні” відмітило українські телеграм-канали, які почали поширювати фейкові фото.


Причому дуже показово виглядає алгоритм поширення: російська украіна.ру-страна-Цаплієнко-Оперативний ЗСУ та інші українські телеграм-канали. Тобто українські медійники вкотре не просто не перевіряють фото, а й дізнаються та ширять інформацію з відверто антиукраїнських пабліків.


За даними видання “Без брехні”, телеграм-канал “Труха” цього разу поширила іншу фейкову картинку, ніж інші, з логотипом Хезболли. Щоправда, потім внесли апдейт до посту, що фото – старе, але фото продовжує висіти.
Але окрім поширення старих фото була і інша дезінформація, яка стосувалась брифінгу президента США Джо Байдена.



“Близько 23:00 Президент США Джо Байден перервав свій виступ перед пресою, заявивши: «Вибачте, я маю прямо зараз піти до ситуаційної кімнати. Є проблема, яку я маю вирішити». Тим часом, деякі ЗМІ повідомляють про вибухи на трьох військових базах США на Близькому Сході”, - ось таке повідомлення поширили купа всеукраїнських медіа, зокрема, “ТСН” з посиланням на допис американського журналіста.

Однак, в оригіналі допис звучав по-іншому.

“Джо Байден після свого виступу сказав, що має йти в ситуаційну кімнату, після цього відповів на два питання журналістів, і тільки після цього пішов”, - ось що написав американський журналіст. Тобто не “перервав”, а завершив, відповів на два питання і потім пішов. І жодного слова про вибухи. Справа в тому, що в тому виді, в якому публікували українські медіа, матеріал виходив в російських пропагандистських виданнях, де вже українські медійники його поцупили.

Тож великою проблемою залишається, що в Україні медіа, а особливо анонімні телеграм-канали, які намагаються публікувати треш-контент якнайскоріше, не перевіряють інформацію в першоджерелах, а часто користуються варіантами російських медіа, які обробили оригінальний допис та додали пропаганди.

Заборона російських медіа у Молдові

Служба безпеки та інформації (СІБ) Молдови ухвалила рішення обмежити доступ до 22 інтернет-сайтів російських ЗМІ. Про це повідомляється в прес-релізі, опублікованому на сайті відомства.

У СІБ наголосили, що підставою для блокування доступу стало поширення цими ресурсами інформації, що "походить від органів державної влади держави, яка перебуває у воєнному конфлікті і визнана державою-агресором".

Відомство вже розіслало молдовським провайдерам розпорядження про "негайне блокування" сайтів ВГТРК, НТВ, RT, "Першого каналу", ТВЦ, Рен-ТВ, мілітаристського телеканалу й радіомовника "Звезда" і низки інших держЗМІ РФ.
Навесні 2023 року на території Молдови було заблоковано доступ до п'яти сайтів прокремлівського агентства Sputnik. Його звинуватили в поширенні дезінформації.

Варто зазначити, що завдяки пропаганді за кордоном росіяни намагаються впливати на результати виборів у країнах-партнерках України.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую