ye-logo.v1.2

Внутрішньо переміщені особи отримали відповіді на запитання від Пенсійного фонду

Суспільство 2224
На низку питань відповіли спеціалісти Пенсійного фонду
На низку питань відповіли спеціалісти Пенсійного фонду. Фото: ілюстративне ddk.dn.ua

На запитання переселенців відповідали в Пенсійному фонді.

Кому з пенсіонерів із числа ВПО потрібно пройти ідентифікацію особи та в який спосіб, як підтвердити запис у трудовій книжці, коли підприємство розташоване на тимчасово окупованій території, як здійснюються виплати за рішенням суду та які розміри надбавок до пенсій тим, кому виповнилось понад 70 років? На ці та низку інших запитань від внутрішньо переміщених осіб відповіли представники Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, яку ми раніше анонсували для читачів. «Гаряча лінія» для ВПО відбулась за участю Олени Болжеларської, начальника управління обслуговування громадян та Анжели Немеш, заступника начальника управління з питань виплат.

Наразі пропонуємо другу частину питань та відповідей. З першою частиною можна ознайомитися тут.

– Я пенсіонер. Тимчасово переїхав із Запорізької області до села Орявчик Стрийського району Львівської області, що розташоване в гірській місцевості. Чи маю я право на 20 відсотків доплати. При зверненні в мiсцевий ЦНАП менi вiдмовили, чому?

– Для призначення надбавки до пенсії потрібні документи про надання статусу особи, що проживає, працює або навчається на території населеного пункту, якому надано статус гірського (для підвищення пенсії згідно зі статтею 6 Закону України "Про статус гірських населених пунктів в Україні").

Відповідним документом є посвідчення встановленого зразка або інший документ, який підтверджує проживання, роботу або навчання особи на території такого населеного пункту.

– Я громадянка України, пенсіонерка, користуюся послугами Приватбанку. До мене дійшла інформація, що до 31.12.23 року треба пройти ідентифікацію, інакше картковий рахунок буде заблоковано. Це стосується всіх пенсіонерів чи тільки ВПО? Мене зараз немає в Україні, але я постійно користуюся рахунком на своїй картці.

- Ідентифікація стосується лише тих пенсіонерів, які набули статусу ВПО до 24 лютого 2022 року і отримують пенсію через АТ “Державний ощадний банк України” або кому виплата пенсії була зупинена.

– Я пенсіонерка 1965 року народження. З Донецької області 2014-го вимушено переїхала до Чернігова. У 2015 році оформила пенсію (виховувала п'ятьох дітей). 2022-го вимушено переїхала до Чехії. Із березня 2022 року в Україні мені припинили здійснювати виплати як внутрішньо переміщеній особі. Пенсію виплачували до вересня 2023-го. Цього ж місяця я приїхала до України, щоб оформити картку для виплат. У Пенсійному фонді мене запевнили, що жодних проблем із виплатами в мене не буде.

– Для з'ясування цього питання вам слід звернутися на «гарячу лінію» Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області: (0462) 67-16-05, (0462) 67-60-16, 0-800-50-22-58, 0-800-50-27-31.

– Перебуваю на непідконтрольній Україні території. Маю кілька запитань:
1. У вересні 2022 року закінчився термін дії пенсійної картки. На скільки її продовжили?
2. Я пройшла ідентифікацію наприкінці вересня за допомогою "Дія.Підпис". Чи потрібно мені проходити ідентифікацію за допомогою відеоконференції?
3. Мені на пенсійну картку надійшли гроші, походження яких я не знаю. Що це за гроші?

– З питання перевипуску банківської картки необхідно звертатися до уповноваженого банку зручним, для вашої безпеки, засобом зв'язку. Деякі банки подовжили терміни дії своїх карток на час воєнного стану.
У разі проходження ідентифікації через «Дія.Підпис» ідентифікуватися через відеоконференцію непотрібно.
Для визначення адресата відправлених коштів вам необхідно звернуться до установи уповноваженого банку зручним, для вашої безпеки, засобом зв'язку

– Я з Києва. Зараз проживаю як ВПО в Івано-Франківську. Чи потрібно мені проходити підтвердження особи в Приватбанку чи в Пенсійному фонді?

- Ідентифікація стосується лише тих пенсіонерів, які набули статусу ВПО до 24 лютого 2022 року і отримують пенсію через АТ “Державний ощадний банк України” або кому виплата пенсії була зупинена.

– Чи можна отримати безкоштовне житло хоча б на зимовий період. Перебуваю в місті Острог Рівненської області.

– Відповідь на це запитання не відноситься до компетенції Пенсійного фонду України. Державою створений сервіс із пошуку безкоштовного житла «Прихисток» https://prykhystok.gov.ua , за допомогою якого внутрішньо переміщені особи можуть знайти житло в Україні. На сайті натискаєте кнопку «Знайти житло» і обрати «Україна», обрати потрібний регіон, ввести дані про кількість людей та склад родини.

– У Польщі зі мною проживає мама 1941 року народження. Переїхала до мене в березні 2023-го. Доти жила в Дніпропетровській області. Як я можу ідентифікувати маму в Польщі? У «Дії» та на сайті ПФУ зареєструватись не можемо. До найближчого консульства їхати далеко. У мами хвороба Паркінсона.

– Ідентифікація стосується лише тих пенсіонерів, які набули статусу ВПО до 24 лютого 2022 року і отримують пенсію через АТ “Державний ощадний банк України” або кому виплата пенсії була зупинена.

Необхідність проведення ідентифікації одержувача пенсії органами Пенсійного фонду України може виникати, зокрема, у разі отримання територіальними органами Фонду від уповноваженого банку, у якому відкрито поточний рахунок одержувача, повідомлення (пункт 17 Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.1999 № 1596), про випадки, коли суми пенсії отримуються одержувачем з використанням платіжної картки, термін дії якої перевищує один рік, і протягом року за такою платіжною карткою не проводилися видаткові операції особисто одержувачем, а банком протягом року не проводилася фізична ідентифікація особи.

Органи Пенсійного фонду України можуть забезпечити проведення ідентифікації та верифікації особи за допомогою відеоконференцзв'язку із дотриманням законодавства у сфері електронних довірчих послуг. Під час сеансу такого відеоконференцзв'язку пред'являються документи, що посвідчують особу. Спробуйте використовувати VPN та виберіть там країну звідки ви з'єднуєтеся Україна (прим. Сергій Чернявський)

– Мене звати Раїса Миколаївна. Мені 64 роки, перебуваю на тимчасово окупованій території в Макіївці. Для проходження ідентифікації немає можливості виїхати. Які ще є варіанти її проходження? Маю закордонний паспорт без відбитків пальців, але термін його дії минув у серпні 2023 року. Чи можу я активувати «Дію.Підпис»?

– До фізичної ідентифікації прирівнюється авторизація в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису «Дія.Підпис» («Дія ID»).

Щоб скористатися сервісом, необхідно зайти на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України та обрати опцію «Дія.Підпис» зручним, для вашої безпеки, засобом зв'язку. У новому вікні натиснути кнопку «Отримати код для входу». Після цього відсканувати QR-код, що з'явиться на екрані, за допомогою опції зі сканування QR-коду в додатку «Дія» (для цього увійти в додаток «Дія» в телефоні навести зчитувач QR-коду на сектор з QR-кодом на вебпорталі).
Далі потрібно підтвердити запит на авторизацію через «Дія.Підпис» та підтвердити особу через перевірку за фото, після чого ввести п'ятизначний код для «Дія.Підпис». Запит на авторизацію через «Дія.Підпис» для входу на вебпортал буде підтверджено і на екрані з'явиться відповідний запис. Вхід в особистий кабінет на вебпорталі буде виконано автоматично. Повідомлення про проходження ідентифікації буде сформовано в розділі «Мої звернення».

Звертаємо Вашу увагу, що у переліку звернень користувача відображається останнє зареєстроване звернення про ідентифікацію особи.

– Мій чоловік – внутрішньо переміщена особа і досі має статус працюючого пенсіонера, хоча підприємство на якому ми працювали, залишилось на тимчасово окупованій території. Як чоловіку розрахуватися з підприємства, щоб отримати індексацію як звичайний пенсіонер? Зверталися в Харкові до Пенсійного фонду і у службу зайнятості. Відповідь: «Це не наша компетенція». Будь ласка, дайте відповідь, як нам бути?

— Відповідно до статті 4 Закону України від 15 березня 2022 року № 2136-IX “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”, трудовий договір може бути розірвано з ініціативи працівника.

Реалізацію державної політики у сфері зайнятості населення здійснює Державна служба зайнятості. Вам потрібно самостійно подавати заяву до центру зайнятості про одностороннє розірвання трудових відносин (договору/контракту).
У відділах обслуговування громадян Пенсійного фонду, якщо це потрібно, можна взяти довідку щодо вашої трудової діяльності (дані з Реєстру застрахованих осіб, де є інформація, відповідно до наданої підприємством звітності). Це довідки ОК-5, ОК-7 або Додаток 9 про трудовий та страховий стаж із 2004 року. Також ці довідки можна замовити через вебпортал електронних послуг (portal.pfu.gov.ua).

– Я пенсіонерка з 2012 року. Переселенка з Луганська, проживала у Київській області. Виїхала за кордон. Можете розповісти, як із 1 січня 2024 року пенсіонер отримуватиме свою пенсію та які умови для пенсіонерів, які виїхали за кордон?

– Пенсії нараховуються та фінансуються у звичайному режимі. Але якщо пенсіонер є зі статусом ВПО до 24.02.2022 року, то, незалежно від того, де перебуває – за кордоном чи в Україні — йому необхідно пройти ідентифікацію. До кінця 2023 року фізична ідентифікація проводиться для тих українських пенсіонерів, які зареєстровані як внутрішньо переміщені особи до 24.02.2022 та отримують виплати через АТ «Ощадбанк».

Ідентифікація стосується лише тих пенсіонерів, які набули статусу ВПО до 24 лютого 2022 року і отримують пенсію через АТ “Державний ощадний банк України” або кому виплата пенсії була зупинена

– Я ВПО з Херсона, із червня 2022-го, живу в місті Трійця Львівської області. Мені 58 років. Я сплачувала добровільні внески по ЄСВ . За 2022 рік сплатила і здала звіт по місцю проживання в Радехові. Укласти ще договір не вийшло, бо в податковій інспекції сказали, що не мають повноважень укладати договори з переселенцями з Херсона. З Херсона служба переїхала в Полтаву та Миколаїв. На «гарячій лінії» мені дали номер телефона в Полтаві. Там також відповіли, що не мають повноважень заключати договори та порадили телефонувати на «гарячу лінію». Ніхто не укладає договір, а мій час іде і я не зможу своєчасно вийти на пенсію не тільки з причини війни, а і з причини того, що хтось не виконує своєї роботи. Рік 2023 вже я пропустила. Підкажіть, що робити далі.

– Так, дійсно, законодавством передбачено укладання договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування. Такий договір укладається з податковими органами. При цьому, необхідно особисто приходити до податкових органів за місцем проживання та укладати такий договір. Для з'ясування питання до якого податкового органу Вам необхідно звернутись, пропонуємо зателефонувати на Гарячу ліню Державної податкової служби України.

Також повідомляємо, що починаючи з 04 грудня 2022 року набули чинності зміни до статті 12 Закону України від 01.01.2004 № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (даля — Закон № 1058).
Відповідно до частини 9 статті 12 Закону № 1058 особи, які досягли 16-річного віку та не належать до осіб, яким призначено пенсію у солідарній системі, мають право на добровільну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до договору про добровільну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що укладається з Пенсійним фондом України.

Особа, яка бажає укласти договір про добровільну сплату може бути застрахованою особою, тобто бути найманим працівником.

Для укладання договору не потрібно приходити до органів Пенсійного фонду України. Договір про добровільну сплату укладається в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua) шляхом приєднання до Типового договору про добровільну сплату страхових внесків. Для цього потрібно авторизуватись за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Дія.Підпису або системи GOV.ID.

Сплачені внески обліковуються автоматично після надходження коштів на рахунок Фонду. Інформація про сплату внесків не потребує подачі жодних звітів. Повідомлення про сплату надійде до особистого кабінету застрахованої особи, на користь якої сплачено внески, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Суми сплачених страхових внесків зараховуються за місяць, у якому надійшли кошти на рахунок Пенсійного фонду України. Цей місяць буде зараховано до страхового стажу та з нього буде враховано заробітну плату – для незастрахованих осіб, а для застрахованих – буде збільшено зарплату для обчислення пенсії. Якщо з урахуванням добровільно сплачених страхових внесків та фактично сплаченого роботодавцем за застраховану особу єдиного внеску заробітна плата перевищить за відповідний місяць максимальну величину, з якої сплачуються страхові внески, частина страхових внесків зарахується в рахунок наступного місяця.

Даною нормою Закону передбачено, що договір про добровільну сплату може бути укладено на користь третьої особи, крім особи, інформація про яку відсутня в інформаційній базі системи персоніфікованого обліку.

Звертаємо увагу, що даним договором не передбачена одноразова сплата страхових внесків за попередні періоди. Якщо Вам 58 років і не призначено пенсію (по інвалідності або з інших причин), то Ви можете скористатись свої правом сплачувати страхові внески до Пенсійного фонду України.

– Ми подружжя, внутрішньо переміщені особи з Херсона, тимчасово зареєстровані в Ірпені Київської області.
Виїхати з Херсона змогли лише після звільнення 10.12.2022 року. Пенсійний вік у чоловіка настав 16.03.2022 року, а в мене 27.08.2022 року. Подати заяву через інтернет ми не мали можливості. Як тільки запрацював в місті Пенсійний фонд ми подали заяву 09.12.2022 року. З цієї дати нам і нараховано пенсію. Після прийняття закону № 2981 від 20.03.2023 року ми звернулися до Пенсійного фонду м. Ірпінь, стосовно перерахунку пенсії і отримали відповідь від Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області: "Ви на обліку в Головному управлінні не перебуваєте та пенсію не отримуєте. Згідно підсистеми «Звернення», Ви перебуваєте на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Херсонській області. З питання, зазначеного Вами у зверненні , рекомендуємо звернутись до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області".

На наше запитання: "А як же тоді діє принцип екстериторіальності?" нам відповіді не надали. Будь ласка, підкажіть, які повинні бути наші подальші дії?

- Вам дійсно необхідно звернутися до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області поштою або за телефонами “гарячих” ліній. Адреси органів Пенсійного фонду України в Херсонський області можливо переглянути за посиланням: www.pfu.gov.ua/ks/ Телефони “гарячих ліній”: +38067 296 06 67, +38067 302 45 66 (у т.ч. Viber, WhatsApp, Telegram),
+38099 415 56 76;
+38063 215 40 04;
+38066 714 87 64;
+38098 137 36 56;
+38098 133 15 19;
+38067 300 86 94 та +38093 507 52 44

– Якщо проходити ідентифікацію по відеозв'язку пенсіонерам із ТОТ, який номер телефону треба вказувати - український чи російський? Зв'язку українського там немає з лютого 2022 року. І месенджери на українських номерах теж не працюють.

– Вам необхідно звернутися або через вебпортал Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/), вкладка: “Ідентифікація у режимі відеоконференцзв'язку”, або через Контакт-центр Пенсійного фонду України за телефонами: 0800 503 753 або (044) 281 08 70; (044) 281 08 71.

Месенджери на українських номерах не працюють тому що ви користуєтесь російським інтернетом все рівно прі підключенні. Тому або через інтернет прі підключенні використовуйте VPN та виберіть там країну звідки ви з'єднуєтися «Україна» або на жаль ніяк (прим. Сергій Чернявський).

– Мені автоматично продовжили субсидію. Але мені як ВПО треба було подати її заново. Вийшло дві заяви і є два рішення, а субсидії так і нема. Що робити?

– Для вирішення індивідуальних питань щодо пенсійного забезпечення, субсидій на житлово-комунальні послуги, пільг та виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням радимо телефонувати за номером «гарячої лінії» 0800-609-580. Також, актуальні номери «гарячих» телефонних ліній органів Пенсійного фонду України можливо переглянути за посиланням: pfu.gov.ua у розділі «Контакти».

– Якщо я зараз живу не в своєму місті, бо там небезпечно, маю статус ВПО, то де я можу оформити пенсію за віком?

- Органи Пенсійного фонду України застосовують принцип екстериторіальності. Подати заяву про призначення (перерахунок) пенсій можна до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру). Адреси сервісних центрів та номери “гарячих” телефоних ліній знаходяться за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/ (в головному меню обрати вкладку «Контакти» «Територіальні органи ПФУ») або facebook.com/pfu.gov.ua. Також документи можна подати через вебпортал Пенсійного фонду України: https://portal.pfu.gov.ua/

– Маю статус ВПО з 2014 року. Довгий час живу в іншому місті, купив квартиру і в ній прописався. Як я можу позбутись цього статусу? Він мені не допомагає, а шкодить.

– Із заявою про відмову від довідки “Про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи” ви можете звернутися до будь-якого територіального органу соціального захисту населення або самостійно зробити це у додатку «Дія. Скасування статусу ВПО».

– Чи видають уже пенсійні посвідчення пенсіонерам із числа ВПО, які отримали статус із 2014 року?

– Так. Щоб замовити пенсійне посвідчення ви можете звернутись до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру) надавши:
паспорт,
документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті),
та фотокартку.

У заяві, потрібно вказати, в якому відділі обслуговування громадян (сервісному центрі) бажаєте отримати документ. З повним переліком сервісних центрів та телефонами «гарячих ліній» можна ознайомитися: в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (вкладка «Органи ПФУ»); на офіційному сайті Пенсійного фонду України за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/ (в головному меню обрати вкладку «Контакти» «Територіальні органи ПФУ»)

– Мені 57,5 років. Цікавить питання соціальної пенсії. Коли її можна оформити?

- Відповідно до статті 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі — Закон) у солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування призначаються такі пенсійні виплати: пенсія за віком, пенсія по інвалідності та пенсія у зв'язку з втратою годувальника.

Особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017-го. Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу:

з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - не менше 30 років;
з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - не менше 31 року.
У разі відсутності, починаючи з 1 січня 2018 року, страхового стажу, право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 63 роки мають особи за наявності страхового стажу:
з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - від 20 до 30 років;
з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - від 21 до 31 року.
У разі відсутності, починаючи з 1 січня 2019 року, страхового стажу, право на призначення пенсії за віком мають особи після досягнення віку 65 років за наявності страхового стажу:
з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - від 15 до 20 років;
з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - від 15 до 21 року.

У разі відсутності, починаючи з 1 січня 2018 року, необхідного страхового стажу на дату досягнення віку, пенсію за віком може бути призначено після набуття особою страхового стажу, визначеного частинами першою - третьою статті 40 Закону на дату досягнення відповідного віку. У випадку відсутності права на пенсію за віком, відповідно до цього закону, особи звертаються до органів соціального захисту за призначенням соціальної допомоги як особі, яка не має права на пенсію, відповідно до ЗУ № 1727-ІV від 18.05.2001 «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю».

– Оформили пенсійну картку в Дніпровському районі Києва. Пенсія мала прийти через два місяці. Жінці 89,5 років. Чекаємо з 30 жовтня. Коли може бути пенсія?

– Для отримання більш детальної консультації заявниця може звернутися до відділу обслуговування громадян № 4 у Дніпровському районі м. Києва за телефоном: (044) 296-82-62. Із повним переліком сервісних центрів та телефонами «гарячих ліній» можна ознайомитися: в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (вкладка “Органи ПФУ”); на офіційному сайті Пенсійного фонду України за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/. У головному меню обрати вкладку “Контакти” “Територіальні органи ПФУ”.

– Я 1963 року народження. Працювала на азотному підприємстві. У цьому році пішла на пенсію. Хорошу заробітну плату отримувала до 2000-го. Усі відомості залишились у Сєвєродонецьку. Як бути в такому випадку? Чи можу я потім перерахувати пенсію з врахуванням інформації про заробіток до 2000 року?

– Для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж, починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року, незалежно від перерв (ст. 40 № ЗУ 1058-ІV від 09.07.2003 «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»).

– Пенсіонерам, які досягли 70-річного віку, здійснюється доплата 300 гривень. Мені у квітні виповнилось 70, але коштів ніяких не отримую. Коли очікувати цю доплату?

– Із 1 березня 2023 року встановлено щомісячну компенсаційну виплату особам, у яких щомісячний розмір пенсійних виплат з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації, щомісячної компенсації у разі втрати годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших доплат до пенсій, встановлених законодавством, не досягає розміру середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії за 2020 рік: яким виповнилося 80 років і більше, — у розмірі до 570 гривень;
яким виповнилося 75 років до досягнення 80-річного віку, — у розмірі до 456 гривень; яким виповнилося70 років до досягнення 75-річного віку, — у розмірі до 300 гривень. Щомісячна компенсаційна виплата особам, які досягли 70-, 75- і 80-річного віку, після 1 березня 2023 року встановлюється і виплачується з дати досягнення ними відповідного віку.

Також із 1 березня 2023 року особам у віці від 70 до 80 років, страховий стаж яких становить не менше ніж 35 років у чоловіків і не менше ніж 30 років у жінок, які отримують пенсію, призначену відповідно до Закону, у яких розмір пенсійної виплати з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації, щомісячної компенсаційної виплати, щомісячної компенсації у разі втрати годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім пенсій за особливі заслуги перед Україною), не досягає 3000 гривень, надається щомісячна доплата до пенсії в сумі, що не вистачає до зазначеного розміру, яка враховується під час подальших перерахунків пенсії (пост. КМУ 168 від 24.02.2023 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році»).

Можливо, різниця між основним розміром пенсії і загальним розміром пенсійної виплати становить більше ніж 300 гривень, тому встановлення зазначеної щомісячної компенсаційної виплати не вплинуло на загальний розмір вашої пенсії.

– Подавала документи на призначення пенсії до Покровська й отримала відмову: «Невірно вказана дата народження». Телефонувала до Пенсійного фонду Покровська, там сказали, щоб набрала вас. Що мені далі робити?

- Вам необхідно звернутися до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру). З повним переліком сервісних центрів та телефонами «гарячих ліній» можна ознайомитися: в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (вкладка «Органи ПФУ»); на офіційному сайті Пенсійного фонду України за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/ ( в головному меню обрати вкладку «Контакти» «Територіальні органи ПФУ») або на офіційній сторінці Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області facebook.com/pfu.gov.ua.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую