ye-logo.v1.2

Що зміниться для водіїв у зв'язку зі введенням у дію нового закону про обов'язкове автострахування На правах реклами

Суспільство 140
За новим законом буде скасоване обмеження максимального розміру страхової виплати в разі оформлення ДТП з використанням європротоколу
За новим законом буде скасоване обмеження максимального розміру страхової виплати в разі оформлення ДТП з використанням європротоколу. Фото: arsenal-ic.ua

У наш нестабільний час автострахування продовжує відігравати велику роль у житті автомобілістів. Так, понад 40% страхових виплат припадає на ОСЦПВ, «Зелену карту», КАСКО.

А серед них найпопулярнішим видом страхового захисту, безумовно, є автоцивілка. У нашій країні вже давно назріли зміни до закону про ОСЦПВ. Прийшов час запроваджувати нову модель страхового ринку — він повинен відповідати європейським стандартам. Новий закон про обов'язкове автострахування був підписаний у червні цього року, він враховує інтереси не тільки страхувальників, але й постраждалих у ДТП людей. Які зміни чекають на українських водіїв? Поговоримо про це детальніше.

Збільшення рівня захисту потерпілих

Протягом наступних семи років планується поступове підвищення максимальних розмірів компенсації особам, постраждалим у ДТП, до розмірів, що діють у країнах Євросоюзу. На сьогодні максимальні виплати за ОСЦПВ наступні: 160 тис. на відшкодування матеріальних збитків та 320 тис. на одного потерпілого за шкоду, завдану життю та здоров'ю. З 1 січня наступного року вони будуть складати 250 тис. та 500 тис. відповідно. А вже з початку 2026 р. (у разі скасування воєнного стану) ці суми будуть збільшуватися. Компенсація на відшкодування матеріальних збитків протягом кількох наступних років буде доведена до розміру, еквівалентному 1,3 млн євро на один страховий випадок. Якщо заподіяна шкода здоров'ю, то потерпілий отримуватиме до 1,3 млн євро на одну особу. Буде створена система регулярних виплат постраждалим, здоров'ю та життю яких була завдана шкода.

Водночас при розрахуванні суми компенсації за пошкоджене авто, вже не буде враховуватися знос його деталей. Тобто власник машини отримає суму, якої вистачить на повне відновлення авто до стану, який був у нього до ДТП.

Запроваджуватиметься пряме врегулювання компенсації завданих збитків. Особа, що постраждала під час ДТП, зможе звертатися за виплатами до своєї страхової організації, а не до компанії винуватця аварії. А отже, зросте роль страхових компаній, люди будуть більше звертати увагу на їхню надійність та якість надання послуг. До речі, автоцивілка в страховій компанії «Арсенал Страхування» і до цих нововведень була й залишається надійним захистом фінансової стабільності її власника. СК «Арсенал Страхування» за вже майже 19 років свого існування завоювала авторитет стабільного та надійного страховика.

Більше можливостей за європротоколом

За новим законом буде скасоване обмеження максимального розміру страхової виплати в разі оформлення ДТП з використанням європротоколу. Зараз рекомендовано фіксувати ДТП за допомогою цього документу, якщо сума матеріальних збитків не перевищує 80 тис. грн. Цей спосіб суттєво спрощує оформлення ДТП та врегулювання компенсації завданих збитків. У західних країнах поліція взагалі не займається дрібними аваріями без постраждалих. Головне, щоб у ДТП було залучено не більше ніж два ТЗ, в обох водії наявна автоцивілка, вони мають бути без ознак сп'яніння та дійти консенсусу щодо того, хто винен у ДТП.

З 2025 року граничні суми виплат за європротоколом будуть прирівнюватися до стандартних.

Чи зросте вартість страхових полісів

Як і в країнах ЄС, у перспективі в Україні буде скасоване державне регулювання цін на автоцивілку. Визначення ціни стане індивідуальним у кожному конкретному випадку. При її розрахунку до уваги братиметься тип авто, місце реєстрації, водійський досвід та інші фактори. У програмах ОСЦПВ буде повністю відсутня франшиза, тобто та частина, яку застрахована особа повинна компенсувати постраждалим самотужки. З урахуванням цього є ймовірність, що вартість автоцивілки поступово зростатиме, натомість водії отримуватимуть якісніші послуги.

Передбачає закон і поступовий перехід до виключно електронного формату страхових полісів без дублювання їх у паперовому вигляді. Це повинно статися с 1 січня 2026 року.

Загалом реформа автострахування є довгоочікуваною. Нарешті учасники дорожнього руху отримають належний фінансовий захист.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую