clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwayt

Як Хмельницький має перемогти "маршруточну чуму". Приклад Івано-Франківська

Спецпроект: Блоги
Наприкінці вересня отримав запрошення відвідати Конгрес Ініціатив Східної Європи в Любліні - одному з найпотужніших форумі Центрально-Східної Європи, на якому експерти мають нагоду зустрітись і обговорити останні тенденції і питання з багатьох галузей.

Мене, як радника міського голови Хмельницького цікавили передовсім питання розвитку велосипедної інфраструктури і громадського транспорту.  Серед спікерів на дискусійних панелях були такі люди, як: Александер Вёнцек, асистент Президента міста Люблін по пішохіднійі і велосипедній політиці, голова Групи активного пересування Гжегож Малец, директор Управління міського транспорту в Любліні, Назарій Рогів (Nazar Rohiv), директор Відділення політики інфраструктури Івано-Франківської Міської Ради, Сергій Яковенко, директор відділення транспорту и телекомунікацій Адміністрації міста Суми, Себастьян Павловский, канцлер велосипедного братства міста Радом, Лукаш Собутка, група «Пішохідний Люблін», Віктор Загреба, громадський діяч, співзасновник ініціативи "Vision Zero для України". 

Для мене особисто дуже корисною виявилась лекція Назара Рогіва з Івано-Франківська, який, між іншим, розповідав, як їм вдалось побороти засилля маршруток і хаос у громадському транспорті. Якщо викласти його промову тезово, то можна виокремити кілька правил:

1) До реформи в Івано-Франківську було аж 113 міських перевізників! Зібрати їх всіх до купи і про щось домовитись було неможливо, на збори приходило від сили декілька десятків, які будь-яку ініціативу відразу закрикували і фактично вбивали.

2) Згідно реформи був оголошений конкурс і відібрано лише 7 перевізників, які мали достатню базу для здійснення перевезень. Спочатку перевізники, ясна справа, поообурювались, але згодом зрозуміли, що міська влада не жартує і швидко зуміли об'єднатись.

3) Можливість отримати ліцензію на міські перевезення могла лиш та фірма, котра могла забезпечити перевезення лиш великогабаритним транспортом. Найбільш кмітливі перевізники почали купувати його заздалегіть, щоб на момент оголошення конкурсу вже мати в автопарку великі і зручні (хоч і вживані) автобуси. Іншим перевізникам давалась можливість зробити це протягом 1 року.

4) Міська влада зробила повний аналіз існуючої мережі громадського транспорту і провела його оновлення.

5) Обов'язковою умовою для перевізників стала необхідність їздити чітко по графіку. До цього проблемою було те, що водії не бажали виїжджати в пізні години і пасажири через це страждали. Міська влада пояснила перевізникам, що громадський транспорт - це теж соціальна функція і пізні рейти треба виконувати, навіть якщо ті збиткові.

6) Раніше для покарання перевізників, які порушують правила, діяла система попереджень - 3 попередження і забирали ліцензію. Але це діяло лише на словах. Тепер ввели систему штрафів, напр. за невихід на маршрут в пізню годину - штраф 850 грн. Причому влада дуже активно моніторує перевізників і регулярно і систематично ліпить їм ті штрафи.

7) Також влада дуже активно поповнювала комунальний автопарк. Всього вже куплено + замовлено понад 80! нових низькопідлогових сучасних тролейбуси!

Отже, на мою думку, Хмельницький і його можновладці мають розпочати капітальну і жорстку реформу (не хочу вживати слово "війну") з "маршрутчиками", які просто паралізують місто. 

Система Orphus
Помітили помилку в тексті? Виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter
Коментарів - 0:

новини з спецпроекту «Блоги»

Популярні новини

Останні фото та відео

Архів блогів



Архів новин

<<Грудень 2016>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31