ye-logo.v1.2

Порахували пасажирів: Хмельницький комунальний транспорт досі збитковий

Суспільство 4350
У міськраді кажуть, що ситуація не стане підставою для підвищення тарифу на проїзд
У міськраді кажуть, що ситуація не стане підставою для підвищення тарифу на проїзд. Фото: khm.gov.ua

На одного платного пасажира – майже три пільговики.

За п’ять місяців 2019 року хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» тролейбусами перевезло 4 мільйони 96 тисяч платних пасажирів. Вони сплатили 15 мільйонів 283 тисяч гривень. У цю суму також входять й продані проїзні квитки. Про це кореспонденту «Є» розповів Віктор Паламарчук, директор Хмельницького комунального підприємства “Електротранс”.

За його словами, це сумна статистика, оскільки свідчить про те, що пасажиропотік значно знизився у порівнянні з минулим роком. І продовжує знижуватись далі, а це впливає на рентабельність підприємства.

«Наприклад, якщо проаналізувати січень 2018 року, і січень цього року, то кількість платних пасажирів впала на 113 тисяч осіб, тобто на 11 відсотків. Це пов’язано з тим, що молодь не їздить в тролейбусах. І це при тому, що у січні 2019 року працювало на три тролейбуси більше щодня, ніж у 2018 році. Окрім цього, на рентабельність впливає і відсутність водіїв. Зараз на маршрут виходить 70-74 одиниці транспорту щодня, навіть якщо б ми випускали 80-85 одиниць транспорту, це був би суттєвий "плюс" для підприємства. А оптимально було б 95 тролейбусів щодня, бо велику роль грає інтервал руху транспорту», - пояснює Віктор Паламарчук.

Від кількості пасажирів, які сплачують за проїзд, також залежить сума відшкодування за пільговиків. Скільки саме пільговиків щодня користується комунальним транспортом точно підрахувати не можуть. Тому що за одного платного пасажира підприємству відшкодовують, згідно з встановленим коефіцієнтом, - 2,89 пасажира. Тобто на одного пасажира, який сплачує за проїзд, припадає майже три пільговики.

«Єдине, що може реалістично змінити ситуацію, це впровадження електронного квитка. От тільки тоді ми побачимо, що потрібно робити далі з економікою підприємства. Тобто чи відшкодовує місто сто відсотків пільговиків підприємству і чи вистачить цього аби втримати підприємство» - додає Віктор Паламарчук.

За словами виконуючого обов’язки начальника управління транспорту та зв'язку Хмельницької міської ради Сергія Шепурева цього року в міському бюджеті закладено 80 мільйонів гривень на відшкодування за пільговий проїзд підприємству “Електротранс”.

«Цих коштів ледь вистачає, аби втримати на плаву це підприємство. В зв’язку з тим, що коштів не вистачає, вчасно не проводяться ремонти, що може вплинути на кількість транспорту, який виходить на рейс. Також доводиться шукати дешевші запчастини, які не завжди якісні», - додає Сергій Шепурев.

У міській раді ситуацію розуміють. За словами заступника Хмельницького міського голови Андрія Бондаренко вона не зміниться, поки не врегулюється питання пільгових перевезень.

«Підприємство збиткове, тому що возить пільговиків, і поки це питання не вирішиться ця ситуація не зміниться. Потрібне впорядкування пільг або впровадження обмежень», - пояснює Андрія Бондаренко.

І додає, що ситуація, яка склалась, не стане підставою для підвищення тарифу на проїзд. Зараз у міській раді готуються розпочати другий етап впровадження е-квитка.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую