ye-logo.v1.2

«Колись після Великодня українські дівчата засилали до хлопців сватів», –

Суспільство 9549
Богумир Миколаїв стверджує, що Великдень до Воскресіння Христа не має ніякого відношення.
Богумир Миколаїв стверджує, що Великдень до Воскресіння Христа не має ніякого відношення.

стверджує волхв слов’янської віри Богумир Миколаїв

«Коли я навчався на історичному факультеті, моя бабця запитувала мене,  чому Христос щороку народжується в один і той же день, а помирає в різні, – каже Богумир Миколаїв. – І хоч ми відзначали всі релігійні свята, у нашій родині не було церковних людей, отож, я сам почав докопуватися до істини».
Це ж справді нелогічно, вважає Богумир: не може бути, щоб щороку дата смерті і, відповідно, воскресіння, була різною. Згодом осягнув суть слов’янської традиції, в тому числі й української, бо ми є частиною слов’янського народу. І збагнув, що наша народна традиція насправді є двоєвірською: в ній багато нашого, прабатьківського, а є й наносне. Те, що з’явилося на нашій землі з приходом християнства.
«Воскресіння Христове і Великдень – це різні свята»
«Отож, вивчаючи народні традиції, я зрозумів, що слов’янська або українська народна традиція дуже проста і виходить із принципу здорового глузду, тому ніколи не заплутує людину, – продовжує волхв. – Календар, який існував у наших предків, був спрямований на те, щоб полегшити людині життя і допомогти зрозуміти процеси, які відбуваються в природі. Що стосується Великодня, то я побачив, що він завжди був приурочений до однієї конкретної події – обертання планети навколо Сонця. Це ніколи не відбувалося в різні дні, єдине, у високосний рік зміщається на один день».
…Вивчаючи літературу, Богумир, за його словами, зрозумів і те, що Великдень не має до християнства ніякого відношення. Це прадавнє сло­в’янське свято, і назва його стає зрозумілою, якщо виходити із слов’янського світосприйняття.
Візьмемо назву – великий день. Це свято було приурочено до свята весняного  рівнодення, коли день і ніч стають рівними. Це явище триває з 21 до 23 березня, і впродовж трьох днів ніч і день рівні. Далі день буде, як кажуть в народі, довший «на горобиний скок». Отож, день остаточної перемоги світла над темрявою наші предки називали Великим днем.
«І до Воскресіння Христа це не має ніякого відношення, – стверджує волхв, – бо ні Біблія, ні інші церковні книги не говорять про якусь конкретну дату воскресіння Ісуса.
У наших предків було Свято місяця, яке припадало на першу неділю після першого весняного молодика. Це – свято вшанування предків, Бога Велеса, який опікувався потойбіччям. І церква прив’язала свято вшанування свого померлого Бога до свята предків. У нас воно називалося Права середа і припадало на середину весни, з 13 по 15-16 квітня. І цей день завжди був середою».
Взагалі, як пояснив Богумир, християнська Пасха – слово, запозичене в іудеїв, і означає воно пейсах – звільнення. За його словами, воскресіння Христове і Великдень – це різні свята, які завдяки тому, що церква, яка так і не змогла побороти народні традиції, змушена була всмоктати їх у себе, переробити і подати в такому вигляді, яким воно є зараз.
Наносячи на яйце певні символи, ми програмуємо час і простір
«Візьмемо такий звичай, як розписування писанок і виготовлення крашанок, – каже волхв. – До речі, в Новому заповіті немає жодної згадки про яйця. А з точки зору слов’янської традиції, образ яйця є образом початку світу».
Взагалі, як пояснив Богумир, з цього дня можна проводити «радення проявлення» (практика проявлення), тобто, магічні дійства, аби задумане здійснилося. Причому, якнайшвидше. Найкраще робити це від Великодня до Купала, коли сонце рухається догори. В цей час у волхвів та витязів відбувалися весілля (у селян – після Покрови). Це священний час, коли родина отримує додаткову силу для примноження статків, багатства... Тому на Великдень жінки, розуміючи, що в цей день сонячна сила починає зростати, наносили на яйце певні символи і знаки, програмуючи цим простір і час. Причому, кожна  жінка малювала свій конкретний знак. Заміжня малювала символи, що означали примноження родини: ромб з косим хрестом і крапочками у кожному з чотирьох утворених ромбиків. Жінка, яка щойно вийшла заміж і хотіла народити, теж малювала ромб, але хрест не виходив за його межі, і цяточки вона малювала в залежності від бажаної кількості дітей. Незаміжня малювала ромб без хреста і одну цяточку посередині, що означало, що вона прагне вийти заміж. Ще малювали хвильки, що означало прагнення очищення, свастику (слов’янський символ щастя), чим хотіли закликати благополуччя в родину.
Писанки готують, починаючи з чистого четверга, з 21 березня – першого дня  рівнодення. Якщо високосний рік, то четвер може переміститися на один день: на 20, або на 22. 
До речі, писанки зберігалися до наступного Великодня, а тоді закопувалися під плодове дерево, аби задумане збулося. 
Ще є звичай на Великдень перекодуватися писанками. Восьмеро волхвів  стають один навпроти одного і кидають один одному писанки. Якщо яйце впало, вираховується місяць, протягом якого, в залежності від символіки писанки, потрібно чекати чи то природних катаклізмів, чи то недороду…
…Крашанки ж є символом багатства, і ними заведено цокатися, перевіряючи, чий рід сильніший.
«На Великдень прокидається земля, оскільки народжується весняне сонечко, Ярило, і з цього дня можна виконувати сільгоспроботи, – каже волхв Богумир. – Якщо взятися до праці раніше, врожаю не буде. А ще, що найцікавіше, за слов’янськими звичаями, починаючи з 24 березня, дівчата можуть свататися до хлопців. У ХVІ столітті французи, подорожуючи Україною, дуже детально описали цей звичай. До речі, сваталися дівчата лише в Україні. Отож, коли дівчині сподобався хлопець, вона йшла до нього додому і повідомляла його батькам, що вибрала їхнього сина. Цікаво, що нерідко дівчина пропонувала хлопцеві руку і серце, навіть не спитавши в нього згоди. І навіть якщо хлопець не хотів її, відмовити він не мав права, бо вважалося, що цим можна розгнівити Бога і тим самим накликати біду на родину».

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую