ye-logo.v1.2

Автомобілі і житло: п’ять фактів про новий проєкт поліції

Суспільство 5915
43 автомобілі передали для роботи ПОГів на Хмельниччині
43 автомобілі передали для роботи ПОГів на Хмельниччині. Фото: з архіву автора

Від завтра, 12 березня в області офіційно стартує новий проєкт від Нацполіції України.

Проєкт «Поліцейський офіцер громади» один із тих, який реалізовують в рамках реформи поліції. Міністерство внутрішніх справ запустило його ще у травні минулого року. Тоді у поліції задекларували, що це має бути «новий рівень комунікації і поліцейського сервісу», адже кожна громада має отримати свого офіцера поліції, щось на кшталт шерифа, який буде доступний для населення, тому що постійно знаходиться поруч з людьми. Поліція обіцяла навчити і забезпечити транспортом та засобами охорони, а від громади вимагалося організувати робоче місце, житло (за необхідності) та пальне для автомобіля. Та чи все так райдужно, як обіцяли, хто тепер керуватиме поліцейським у громаді? П’ять фактів про ці та інші деталі проекту:

1. Статистика

«Проєкт Поліцейський офіцер громади - це один із найсерйозніших після запуску патрульної поліції. На Хмельниччині розпочали відбір і громад, і самих офіцерів ще влітку минулого року. Із 45 громад, які подали заявку, до проекту відібрали лише 35, а зі 117 поданих заявок від бажаючих бути офіцерами, відбір і тестування пройшли 57 правоохоронців», – повідомив сайту «Є» заступник начальника ГУ НП у Хмельницькій області Валентин Білянський. Він також анонсував, що завтра, 12 березня у Хмельницькому вже офіційно розпочнуть роботу Поліцейські офіцери громади (ПОГ – авт.), яким офіційно, на центральній площі міста, вручать ключі від автомобілів.

2. Де і в яких умовах працюватимуть ПОГи?

Всього на область надійшло 43 автомобіля. Хоча ПОГів є 57. Ще 14 автомобілів, планується, що додадуть у липні, коли пройдуть усі необхідні тендерні процедури. Розподіл здійснювався наступним чином: майже усі громади-учасники проекту отримають по одному автомобілю. У Гуменецькій громаді працюватиме три ПОГи, вони отримають поки що два автомобілі. У Волочиській та Дунаєвецькій міських громадах і Старосинявській селищній працюватимуть по чотири ПОГИ, у Красилівській та Нетішинській міських громадах – по п’ять і вони отримають по три автомобілі. Згодом доотримають по одному на кожного ПОГа. Щодо умов роботи, то у всіх 32 громадах, де працюватимуть офіцери, вже відкриті поліцейські станції. Частина громад навіть передбачили, або придбали житло для тих офіцерів, які працюватимуть не за місцем проживання. 

Одну із поліцейських станцій відкрили у лютому в Чемеровецькій ОТГ. Фото автора

3. Чи будуть і коли ПОГи у решті громад?

Будуть, але коли – невідомо. Зараз в пріоритеті запустити проєкт у всіх областях України. А вже, можливо, з наступного року, буде донабір на навчання поліцейських офіцерів громади. Інша ситуація із громадами, які мають можливість придбати службовий автомобіль для офіцера за власні кошти – для таких громад з усієї країни пройдуть додаткові навчання і вже протягом трьох місяців у них може бути ПОГ. У Хмельницькій області Сахновецька громада Ізяславського району вже подала заявку на додаткове навчання свого ПОГа.

4. Дзвінок на 102, чи ПОГ: які права і обов’язки?

У будь-яких випадках варто телефонувати на 102. Але, якщо є контакти, бажання, чи потреба, до поліцейського можна звертатися, як за консультацією, так і для реагування на якісь правопорушення. Він зобов’язаний отримати інформацію, відреагувати самому, або ж, залежно від ситуації, передати на підрозділ у групу реагування патрульної поліції (ГРПП). Щодо прав і обов’язків, то у поліцейського офіцера громади будуть права працівника поліції: як дільничний – складати адміністративні протоколи; як патрульний – зупиняти автомобілі і складати протоколи; як поліцейський дозвільної системи – перевірка власників авто; як ювенальна превенція – проводити профілактику в школах і так далі.

У випадку, до прикладу, кримінального правопорушення – вбивства, грабежі – він має право реагувати негайно, плюс викликати слідчо-оперативну групу. Більше того, через декілька місяців вступає в дію закон про проступки. Кожен поліцейський офіцер громади буде мати флешкарту із доступом до єдиної системи реєстрів досудових розслідувань і буде мати право вносити до ЄРДР легкі кримінальні правопорушення, які будуть віднесенні до функцій дізнання.
Поскаржитися на його роботу можна буде безпосередньо до відповідного відділення поліції, чи управління. Крім того, в апараті головного управління буде створено окремий підрозділ – сектор по роботі з громадами, який буде контролювати цих поліцейських офіцерів громади. Також можна буде скаржитися начальнику управління, у внутрішню безпеку.

5. Хто керує і впливає на роботу ПОГа?

Як такої підпорядкованості керівництву громади ПОГ не має і права керувати, чи давати вказівки, голова ОТГ, чи хтось із апарату, не може. ПОГ складає план своєї роботи на два тижні, який затверджує керівник підрозділу поліції, де він працює. У цей план, в рамках закону, враховуватимуться побажання голови громади. Наприклад, десь існує проблема із вирубкою лісу, то ПОГ прописує у плані роботи певні заходи у цьому напрямку. Хоча виключити спроби такого впливу на всі сто відсотків, у поліції не можуть.

«Варто відразу зрозуміти, що поліцейський офіцер громади працює не для голови громади. Він надає послуги громаді. Навіть кошти на пальне не йдуть напряму з бюджету на ПОГа, а йдуть через головне управління. Але ризиків, що ці кошти можуть піти «не туди» немає, бо вони цільові і ніхто не має права використати їх на інші цілі. Якщо будуть такі випадки, або не цільове використання, то є для цього відповідні контролюючі органи», – зазначив Валентин Білянський.

Якщо громада, через деякий час буде незадоволена своїм офіцером, або з інших причин захоче його замінити, то процедура така, як і для усіх поліцейських: внутрішнє розслідування, відповідні дисциплінарні стягнення і так далі.

До теми: Поліцейські офіцери громади повертаються додому. Поки що

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую