ye-logo.v1.2

На ямі: в Євро дорога

Суспільство 6169
Фото: РПЛ

Кажуть, в одній сусідній державі дві біди: дурні та дороги. Здається, їхні проблеми стають нашими

Взимку, як правило, автолюбителі репетують, що дороги не посипають та не чистять. А навесні б’ють на сполох через стан доріг. Так склалося давно, так є нині, і, на жаль, скоріше за все, буде й на далі. Дороги на Хмельниччині жахливі. Принаймні, так здалося кореспондентам «Хмельницької народної газети «Є».

Народний рейтинг

Як відомо, на колір та смак друзів важко знайти. Як, власне, і визначити, яка дорога на Хмельниччині найгірша (брали до уваги лише центральні шосе). Тому ми вирішили піти в народ. І не лише поговорили з водіями «в прямому ефірі», а й вирішили поцікавитися думкою тих, хто «живе» в Інтернеті. Для цього створили на форумі «Хмельницького порталу» (proskurov.info/) тему: «Народний рейтинг ям». Запропонували відвідувачам поділитися корисною інформацією про стан доріг за межами обласного центру, запитавши: «В якій бік з Хмельницького краще не їхати, щоб не залишитися без коліс»?

«Голосків-Летичів - дорога розтанула разом зі снігом», «…а асфальт на трасі на Волочиськ також зійшов разом з снігом, лишивши ґрунтовку», «Вчора приїхав родич з Білорусі. Дядько каже: "Втомився, сил немає. Таке враження, що від Новоград-Волинського і майже до самого Хмельницького нічого не робив, лише кермо викручував. Яма на ямі. Скільки років їздимо до вас, але в цьому році дороги найгірші» - ось неповний перелік думок з Інтернету про стан доріг в області.

Об’єднавши думки форумчан із водіями, з якими поговорили на вулиці, зрозуміли, що найгірша дорога в бік Волочиська. Тому й вирушили нею, щоб переконатися в цьому.

«Грай, гармонь, улюблена», -

саме таку пісню хотілося наспівувати, коли автомобіль «Хмельницької народної газети «Є» виїхав за межі обласного центру в напрямку Волочиська. Адже перші чотири кілометри дорожнього покриття були хвилястими. І вже потім нас частіше почали зустрічати невеличкі та підступні ями, які на сьомому кілометрі передали естафету «асфальтним трамплінам». Найжахливішою ділянкою, здалося, стали 800 метрів на десятому кілометрі від знаку, який сигналізує про закінчення меж Хмельницького. Там яма на ямі, до того ж, на поворотах!

Віддалившись від міста на 18,4 кілометра «зустрілися» із ремонтниками, які «порозкопували» асфальт та 5-7 метрів в довжину та посідали в затінку обідати. Так і хотілося побажати їм смачного, бо обід – це святе, а ями зачекають. На 20-му кілометрі зрозуміли, що траса й справді «важка», а тому вирішили повертатися назад. Задля ж цікавості заміряли, на перший погляд, невеличку ямку на дорозі та жахнулися – в глибину 10 сантиметрів, а діаметр 50 на 60 сантиметрів!

На зворотному шляху на нас очікували нові знайомства не лише із ямами, а й дорожніми знаками. Спочатку за 15 кілометрів до Хмельницького «знайшли» метрову «дірочку», яка сягає 20 сантиметрів у глибину. А через 5 кілометрів побачили попереджувальний знак про вибоїни на дорозі, яких ми чомусь не помітили. Як, власне, і ще один знак «Вибоїни», який обіцяв автомобілю проблеми на наступні два кілометри, теж «збрехав» - ями вже залатані! Склалося враження, що деякі знаки просто забули зняти, а там, де насправді потрібно попередити водія про небезпеку, так і не поставили.

“Пломби” на дорогах

Грошей, які виділяє держава, тільки й вистачає, що на “запломбовування” дірок, тобто ям. Шляховики називають такий ремонт “ямковим” або “аварійним” - коли відновлюють не цілі відрізки автошляху, а лише конкретну вибоїну. Як розповідає заступник начальника з експлуатаційного утримання доріг Служби автомобільних доріг в Хмельниць кій області Михайло Литовчук, цього року на ремонт автошляхів Хмельниччини виділили 52, 4 мільйона гривень. Це — 69 відсотків від минулорічної суми. Ще в області очікують додаткових близько 28 мільйонів гривень. Але все це — дуже мало навіть для поточних ремонтів, не кажучи вже про капітальні. Щоб українські дороги були такими, як у Європі, потрібно вчасно і якісно проводити ремонти — і поточні, і капітальні. До речі, щоб провести хороший ремонт кілометра дороги, потрібен мільйон гривень. На Хмельниччині 7 200 кілометрів доріг загального призначення. У шляховиків є таке поняття, як міжремонтні терміни. Так-от, капітальний ремонт доріг з асфальтобетонним покриттям має проводитися кожні 15 років, поточні ремонти — через три роки. Наприклад, автошлях, який з'єднує Тернопільську і Хмельницьку області, функціонує без ремонту вже три такі терміни. А якраз дорога до Волочиська сьогодні найпроблемніша. “Щоденно тридцять бригад шляховиків проводять поточні ремонти доріг області, - розповідає Михайло Олексійович. - Для прискорення робіт ми використовуємо новий струменевий метод ліквідації ям. Найбільше ресурсів сконцентрували на трасі Волочиськ-Хмельницький, де задіяли бригади з Хмельницького, Волочиська, Теофіполя, Чемеровець, Городка, Сатанова. Також виконуємо розмітку доріг та пішохідних переходів”.

Ями змушують водіїв бути уважнішими і не поспішати

Як не дивно, але лише у п'яти відсотках аварій “винні” погані дороги. Щоправда, взимку цей відсоток значно вищий — сніг та ожеледиця роблять свою справу. А от навесні та влітку, каж е начальник відділу організації дорожнього руху управління ДАІ УМВС в Хмельницькій області Олексій Смоковський, ями змушують водіїв бути уважнішими. Адже аварії, здебільшого, стаються через перевищення швидкості. Ямками же швидко не “пострибаєш”. Щоправда, додається роботи авторемонтникам, бо ямки просто “розбивають” автомобілі. “Наші дороги не розраховані на важкий автотранспорт, - зазначає Олексій Володимирович. - А зараз 50-60-тонні автівки — не рідкість на автошляхах області. З 28 березня до 28 квітня в області дорожні служби та ДАІ проводили комісійний огляд автошляхів, визначали експлуатаційний стан. У рамках цього місячника ми визначили обсяг робіт, які потрібно виконати. І працівники ДАІ контролюють ці питання”.
 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую