ye-logo.v1.2

Російська інформаційна атака у країнах ЄС: підбірка тижня

Суспільство 1444
Підбірка фейків, які поширюють за кордоном
Підбірка фейків, які поширюють за кордоном. Фото: unian.net

Дезінформація пропагандистів спрямована проти країн, які підтримують Україну.

Російські пропагандисти продовжують реалізовувати кампанії з дискредитації України, а також партнерів нашої країни за кордоном.

Фейк за допомогою “агента впливу”

Румунський фактчекерський проєкт Veridica.ro спростовує російський наратив, який пропагандисти поширюють серед європейців за допомогою соціальних мереж.

Один з останніх наративів, що нібито французи відкидають політику санкцій проти Росії та допомогу Україні.

Так, у соціальних мережах росіяни поширюють пост французького політика, лідера Народно-республіканського союзу Франсуа Аселіно. У своєму Twitter він поставив запитання, чи варто продовжувати санкції проти Росії.

Крім того, в меседжі, що поширюється було вказано, що “французи регулярно критикують владу за політику санкцій. Критикують і президента. Французи впевнені, що лідер повинен надавати пріоритет інтересам громадян своєї країни”.


Думка окремого малопопулярного політика - не відображає настрої суспільства

Фактчекери Veridica відмічають, що російські державні ЗМІ побудували цей пропагандистський наратив на основі класичного методу узагальнення думки прокремлівського політика так, ніби її поділяють усі громадяни держави.

Цього разу цитується Франсуа Аселіно - ультраправий політик, прихильник режиму путіна, а також пропагандист ідеї виходу Франції з ЄС і НАТО.

Крім того, Народно-республіканський союз ніколи не мав членів у парламенті чи місцевих радах, а за Франсуа Аселіно на президентських виборах 2017 року проголосувало лише 0,92% виборців. Після цієї невдачі він не брав участі у президентських виборах 2022 року. Його точка зору та точка зору його партії не репрезентують французьке суспільство. Цей політик опублікував багато неправдивих кремлівських наративів у своєму акаунті в Twitter.

Раніше “Сайт “Є” неодноразово писав про роботу “агентів впливу” у країнах ЄС. зокрема, що використовуючи лояльних міжнародних політиків, російська федерація намагається сформувати враження, ніби допомагати Україні фінансово – марнотратство.

Так “Сайт “Є” вже писав як росія використовує “агентів впливу”, серед яких є журналісти та політики”, у країнах ЄС, щоб просовувати власні меседжі. Однак подібні заяви одиничних політиків, які активно просуваються кремлівськими медіа, не є позицією Єврокомісії або інших європейських інституцій.

Фейки про польських найманців

Цього тижня польське видання cyberdefence24.pl зробило аналітику щодо російської дезінформаційної кампанії про нібито участь “польських найманців” у війні в Україні.

Експерти вважають, що численні вкиди про “польських найманців” - серйозна та небезпечна російська інформаційна операція, спрямована на довгостроковий вплив на західних осіб, які приймають рішення, та суспільства, спрямована на те, щоб звинуватити Польщу у війні в Україні.

Раніше “Сайт “Є” вже писав, що Урядовий центр безпеки у Польщі попередив своїх громадян про нові брехливі наративи Кремля. Мова йде про звинувачення Польщі та НАТО в участі у військових діях в Україні.

Експерти відмічають, що якщо раніше російські пропагандисти намагалися узагальнювати словом “русофобія”, але цей інструмент не спрацював, то зараз тактика змінилась.

“Останнім розвитком у західних суспільствах є створення Польщі як агресивної та наступальної країни, яка спрямовує десятки тисяч найманців для боротьби проти росії в Україні. Польські найманці у російській пропаганді відповідають за українські успіхи на фронті. З початком оборонної операції ЗСУ – скрізь, де українці мали хоч найменший успіх, у російському ефірі з'являлася інформація про польських найманців.

З одного боку - це спрямовано на дискредитацію ЗСУ, з іншого - створення в Польщі іміджу агресивної та наступальної держави, яка розігріває конфлікт і, окрім українців, стоїть на шляху укладання миру та припинення війни, а отже – відновлення добробуту західних громад. Такий агресивний меседж також є спробою затемнити на Заході образ Польщі як оплоту гуманізму та будинку, де кілька мільйонів українців знайшли притулок без особливих проблем”, - йдеться у тексті.


Приклад дезінформації

За інформацією спеціалістів з кібербезпеки, підрив іміджу Польща на міжнародній арені, особливо в регіонах, де російська федерація має інформаційну перевагу (Африка, Азія, Південна Америка), є дією, яка знизить довіру та готовність підтримати Польщу у випадку атаки на країну. Інформація з білорусі та росії створює виключно негативний образ Польщі. Нинішня пропагандистська діяльність Росії проти Польщі нагадує початок інформаційних операцій, які росіяни розпочали проти України у 2013 році, дражнячи поточними наративами, такими як: нацисти, фашисти, держава, яка підтримує тероризм, держава, що дестабілізує регіон.

Фейк про продаж гуманітарного одягу у Німеччині

Дезінформаційна кампанія росіян проти українських біженців трохи зменшилася, але не припинилася повністю.

Видання “Стоп Фейк” повідомляє, що у соціальних мережах поширюють інформацію про те, що «українські біженці відкрили секонд-хенд у Німеччині й перепродують речі, які видавали українцям як допомогу» від держави.

Так, проросійські канали запостили відео з підписом «Українці відкрили в Німеччині секонд-хенд, де продають уживані речі, які німецька влада видавала українським біженцям».

У відео дві жінки бурхливо обговорюють відкриття нового українського секонд-хенду Sonnechko «в центрі міста», яке не називають. Одна із жінок за кадром вигукує: «Ось до цього ми йдемо. Ласкаво просимо до Європи!». Що саме в магазині речей так обурило авторів ролика – так і залишається загадкою.

Менеджери секонд-хенду Sonnechko спростували інформацію про нібито перепродаж речей, призначених для українських біженців. Магазин надав квитанції офіційних закупівель одягу в Великій Британії.

Крім того, із самого відео також не випливає, що магазин Sonnechko продає речі, які німецька влада видавала українським біженцям як соціальну допомогу. Жодна із жінок за кадром не згадує про це. Такий висновок безпідставно приписав під своїм постом російський Телеграм-канал.

StopFake звернувся за коментарем до менеджерів секонд-хенду Sonnechko, який розташований у німецькому місті Амберг. Магазин дійсно відкрили українці 27 жовтня цього року.

«Всі речі, що є в магазині, були придбані власним коштом у наших бізнес-партнерів із Великої Британії. Нижче я прикріпив офіційний чек, який підтверджує закупівлю цих речей, і спростовує їх відношення до німецького уряду чи будь-яких гуманітарних та благодійних організацій. Тим більше, німецьким органам управління властиві чітке дотримання локального та міжнародного законодавства, законності всіх процесів, суворий контроль бізнес-діяльності та некорумпованість. Цей факт, а також надані нашою компанією документи, повністю спростовують заяви у соціальних мережах», – прокоментував менеджер магазину Sonnechko. Представник секонд-хенду також наголосив, що люди можуть самі прийти до магазину за вказаною адресою і переконатися в тому, що на речах є британські бирки.

Ось офіційні квитанції про придбання речей, надані адміністрацією секонд-хенду.


Фейкова реклама

Центр протидії дезінформації повідомив, що пропагандисти кремля поширюють наративи через фейкові рекламні ролики.

Так російські пропагандисти поширили інформацію, що ніби в Німеччині «завірусилась» пропагандистська реклама берлінського кафе «Погребок».

В самому ролику розповідається про те, що путін переграв Європу і його навіть називають «канцлер Європи», а в самій Німеччині холодно без російського газу.

Але, за інформацією Центру протидії дезінформації, насправді такої реклами в Німеччині немає, а російського кафе «Погребок» в Берліні не існує. Таким чином, пропаганда рф намагається просувати потрібні їй наративи в новій інтерпретації, тому потрібно серйозно ставитись навіть до таких, на перший погляд, примітивних матеріалів.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую