ye-logo.v1.2

Фейк про політичні вбивства та кампанія з антисемітизму: як роспропаганда працює за кордоном

Суспільство 1191
Добірка фейків за кордоном за тиждень
Добірка фейків за кордоном за тиждень. Фото: ілюстративне interesnyefakty.org

Російська пропаганда просуває антисемітизм.

Російська пропаганда продовжує дезінформаційну кампанію про нібито конфлікт між Президентом України Володимиром Зеленським та вищим військовим керівництвом України. Ці тези вони почали просувати не лише в Україні, а й за кордоном заради зменшення підтримки України.

Фейк про політичні вбивства в Україні

Проросійські телеграм-канали в соціальних мережах з посиланням на американські видання MSNBC та NBC4 Washington поширюють інформацію про те, що нібито американські букмекери почали приймати ставки на політичні вбивства в Україні.


Про це повідомляє “Центр протидії дезінформації”.

Фактчекери відмічають, що повідомленя фейкові, оскільки на офіційних сторінках вищевказаних видань статті з відповідним змістом відсутні. Розповсюджуючи дезінформацію від імені іноземних видань, російські пропагандисти намагаються надати їй більше достовірності. Мета таких фейків – створити ілюзію розколу між Президентом та вищим військовим керівництвом України.

У рамках інформаційної кампанії про «конфлікт у вищому військово-політичному керівництві» російські пропагандисти також поширювали фейк про пошук масовки на підтримку Головнокомандувача ЗСУ Валерія Залужного.

Фейкова антиукраїнська реклама

Російські пропагандисти продовжують поширювати антиукраїнські фотофейки в іноземних сегментах соціальних мереж.

В соціальних мережах активно поширюють фотофейк зовнішньої реклами, яка нібито розміщена у Нью-Йорку, пише видання “Стоп Фейк”.

«Ізраїль витіснив Україну з рекламного щита», – під таким заголовком користувачі соцмереж розповсюджують відео із зображенням реклами. На відео видно, як напис «Stand with Ukraine» («Підтримайте Україну») витісняється написом «Stand with Israel», а замість прапора України з'являється прапор Ізраїлю.

«Зовнішня реклама українського прапора змінюється на рекламу ізраїльського та само швидко, як змінюються пріоритети західної пропаганди», – йдеться у численних публікаціях.

Деяким користувачам мережі вдалося геолокувати місце зйомки – будівля на відео розташована на Манхеттені в Нью-Йорку. Однак там ніколи не з'являлася така зовнішня реклама.

Журналісти Reuters звернулися за коментарем до власників рекламного екрану – компанії Clear Channel Outdoors, представник якої заявив, що реклама, показана на відео, є фейком.


Про те, що згадане відео є фейковим, заявляє також журналіст ВВС Шаян Сардарізаде. Він попросив своїх підписників із Нью-Йорка надіслати йому актуальні відео та фото цього рекламного щита. В отриманих відео журналіст не виявив такої реклами. Ба більше, зараз на цьому рекламному щиті транслюється реклама мультфільму «Тролі», банер якої можна також побачити на відео, що розповсюджується в мережі.

Черговий фейк від "агента впливу"

Румунське видання Veridica, яке займається спростуванням дезінформації, повідомляє, що росіяни за допомогою “агентів впливу” просувають у США тезу нібито Україна погодиться на демілітаризацію та денацифікацію.

Фактчекери повідомляють, що колишній американський розвідник Скотт Ріттер заявив, що нібито капітуляція України перед росією неминуча.

Ріттер згадав демілітаризацію, відмову від шляху вступу до НАТО та денацифікацію. За його словами, Україна втратила шанс вести переговори з росією, яка йде стратегічним шляхом до перемоги. Раніше колишній розвідник заявив, що Україна ризикує втратити ще більше територій. Чим більше будуть чинити опір збройні сили України, тим більше території буде втрачено.

На думку фактчекерів, таким чином, росіяни просувають тезу, що нібито “американські експерти прогнозують неминучу капітуляцію України”.

Метою просування такого наративу в англомовному середовищі - є поширення думки серед населення країн, які підтримують Україну, що витрачати кошти на допомогу нашій країні немає сенсу, адже вона все одне капітулює. Для просування дезінформаційних тез використовують агентів впливу у різних країнах, які роками просувають російську пропаганду.

Сайт “Є” ye.ua” писав, що Скотт Ріттер відомий поширенням фейкових новин, крім того, його засудили до тюремного ув'язнення за розбещення неповнолітніх.

Російська пропаганда поширює антисемітизм

Фактчекерський проєкт Європейському Союзу euvsdisinfo.eu відмічає, що прокремлівська дезінформація стирає межу між цифровим і фізичним простором, поширюючи в Інтернеті світлини з графіті, щоб розпалити антисемітизм у реальному житті, намагаючись спровокувати розбрат і масові заворушення, зокрема за допомогою поширення антисемітизму.

Міністерство Європи та закордонних справ Франції виявили медіакампанію в Інтернеті з поширення знімків близько 250 зірок Давида, намальованих на будинках по всьому Парижу. Французьке агентство боротьби з іноземною дезінформацією (VIGINUM).

вважає, що ця кампанія тісно пов'язана з російською дезінформаційною онлайн-мережею Recent Reliable News (RRN), також відомою під назвою «Doppelgnger». Для цих публікацій використовувалися боти на платформі X (раніше відомій як «Твіттер»).

Ця маніпулятивна кампанія мала два прояви: фізичний — нанесення понад 250 зірок Давида на будівлі в Парижі, і цифровий — розголошення інциденту в Інтернеті з метою використати напруженість між мусульманським та єврейським населенням Європи. Французькі спецслужби тепер підозрюють, що ці графіті були спробою Росії дестабілізувати внутрішньополітичну ситуацію.

Це не перший випадок, коли прокремлівська екосистема інформаційного маніпулювання використовує графіті в європейських містах. Подібні дії видаються свідомими спробами стерти межі між фізичним і цифровим простором. З 24 лютого 2022 року EUvsDisinfo виявляє аналогічні спроби поширення світлин із графіті з метою підірвати суспільну підтримку України або розколоти європейські суспільства. У деяких випадках знімки, що поширювали прокремлівські облікові записи, були цілком сфабрикованими й ніколи не існували у фізичному просторі, що ще більше стирало ці межі.

Хоча Україна часто є основною мішенню кремлівського інформаційного маніпулювання та дезінформації, проросійські пропагандисти вже не вперше використовують аналогічну тактику, аби штучно посилити поширення реальних чи підробних знімків, зокрема графіті, у країнах Західних Балкан і в інших регіонах.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую