ye-logo.v1.2

Понад 130 мільйонів гривень на дороги Хмельниччини, і майже половина суми - фірмі нардепа

Економіка 4933
Понад 78% грошей, які Служба автомобільних доріг Хмельницької області має сплатити після відкритих торгів, мають піти двом фірмам.
Понад 78% грошей, які Служба автомобільних доріг Хмельницької області має сплатити після відкритих торгів, мають піти двом фірмам.. Фото: автора

На усіх тендерах, які в цьому році проводила Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області, «розіграли» понад 130 мільйонів гривень.

Кожного року на ремонт та утримання доріг витрачаються чималі кошти. Цей рік не виняток. Та, схоже, Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області Держагентства автомобільних доріг України в 2015 році може вже звітувати не лише про відремонтовані кілометри шляхів, а й про мільйонні угоди, підписані з різними фірмами. Адже «автомобільники», судячи з повідомлень у «Віснику державних закупівель», вже провели свій останній у цьому році тендер, на якому «розіграли» право на проведення поточного середнього ремонту автомобільної дороги місцевого значення Кам'янець-Подільський - Сатанів - Війтівці - Білогір'я - Бубнівка через Попівці.

Ми вирішили проаналізувати усі тендери, які відбулися цього року, замовником у яких була Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області Держагентства автомобільних доріг України. І з’ясували, що на дороги Хмельниччини лише через цю службу може «піти» 130 мільйонів 381 тисяча 345 гривень та 29 копійок, які «розіграли» на десятьох тендерах. Проаналізували ми і те, які ж фірми найчастіші вигравали у відкритих торгах та на яку суму отримали підрядів.

Всього серед переможців було шість різних підприємств: «Аграрна компанія 2004», «Техно-Буд-Центр»,  «Хмельницький облавтодор» , «Хмельницьке ШБУ-56», «Ефект» та  «Глобалдорбуд».

Лише одного разу в тендері на поточний ремонт автомобільної дороги державного значення Любар-Хмільник-Лука Барська-Нова Ушиця перемогла вінницька фірма «Глобалдорбуд», яка погодилася виконати усі роботи за 2 мільйони 180 тисяч 142,89 гривні. Угода була підписана 8 вересня.

Одного разу «пощастило» перемогти і одеситам з ПП «Ефект». Вони виграли тендер на поточний ремонт автомобільної дороги державного значення Гуків-Дунаївці-Могилів-Подільський. Вартість угоди, яку уклали 1 жовтня, склала 4 мільйони 904 тисячі 417 гривень.

Далі у неофіційному  рейтингу дорожних тендерів йде ПАТ «Хмельницьке ШБУ-56», кінцевим бенефеціарним власником якого в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців нині вказана мешканка Чернівців Галина Ставчанська. Ця фірма отримала підрядів на 7 мільйонів 600 тисяч 996,8 гривні. Спочатку в березні «ШБУшники» виграли тендер на ямковий ремонт покриттів асфальтобетоном (угода підписана 14 квітня на суму 5 051 622 гривень), а потім в серпні (угода підписана 2 вересня на суму 2 549 374,8 гривень) на експлуатаційне утримання автомобільних доріг державного значення.

Два лоти на одному тендері на експлуатаційне утримання автомобільних доріг державного та місцевого значення Хмельницької області виграло й Державне підприємство «Хмельницький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». Це сталося  в жовтні, а угоди на понад  9,2 мільйони та більше 4,5 мільйонів гривень були підписані в листопаді. У підсумку «Облавтодор» отримав роботи на 13 мільйонів 747 тисяч 157 гривень.

Основну частину доріг деражвного значення на Хмельниччині ремонтували дві фірми.

Якщо взяти усі ці чотири підприємства, то вони отримали підрядів на 28 мільйонів  432 тисячі 713 гривень та 69 копійок. А це 21,8% від загальної суми. А ось решту замовлень на майже 102 мільйони гривень «розіграли» між собою інші дві фірми – «Аграрна компанія 2004» та «Техно-Буд-Центр».

Власником останньої є 61-річний Григорій Процик з Тернополя. Так ось… за даними журналістів проекту «Наші Гроші», ТОВ «Техно-Буд-Центр» доволі часто вигравало тендери на ремонт доріг у Рівненській і Тернопільській. А останніми роками ця компанія розширила свої тендерні горизонти на Львівську, Чернівецьку та Хмельницьку області. Сума підписаних з нею договорів, за даними «Наших грошей», складає 1,61 мільярди гривень!  Можливо, все через те, що раніше її співвласником був Любомир Грегоращук, чий син Андрій є зятем керівника Служби автодоріг у Рівненській області Юрія Проника. А син пана Юрія – Орест,  є керівником ДАК «Автомобільні Дороги України»? Утім, на Хмельниччині «Техно-Буд-Центр» за сумою тендерів, які провела Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області в 2015 році, посіла друге місце.

У квітні ТзОВ «Техно-Буд-Центр» виграє свій перший в цьому році тендер на суму 4 599 444 гривні. А далі…  угоди на 2, 4, 5 мільйонів,  і навіть понад 19,5 мільйонів гривень! Це сталося в серпні цього року, коли тернополяни виграли лот на поточний ремонт автомобільної дороги державного значення Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам`янка, а в вересні підписали відповідну угоду. Примітно, що єдиним конкурентом на цей лот було «Хмельницьке ШБУ-56», яке запропонувало зробити усі роботи на 2 мільйони дорожче. Більше охочих не знайшлося, навіть «Аграрна компанія 2004», яка брала участь у більшості тендерів, цього разу не змагалася. Отож, усього «Техно-Буд-Центр» цього року отримав підрядів від Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області на суму 46 мільйонів 971 тисячу 948 гривень, що становить понад 36% від загальної суми.

Більше за тернополян «заробила»  лише «Аграрна компанія 2004», кінцевим бенефіціарним власником якої є народний депутат України Сергій Лабазюк. Перший тендер цього року фірма нардепа виграла в березні на ямковий ремонт покриттів струменевим методом на автодорогах Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам`янка та Житомир-Чернівці. Угоду на 4 599 436,8 гривні підписали 20 квітня. Примітно, що на тому тендері був ще один лот, переможцем якого стало ТзОВ «Техно-Буд-Центр». Чи змагалися «аграрії» з тернополянами один із іншим за один із лотів – невідомо, оскільки на сайті державних закупівель протокол розкриття пропозицій чомусь відсутній.  Він наче є, як і решта документів, які чомусь мають одну й ту ж назву 15022WX196971.doc, але при їхньому відкритті видає помилку: «403 Error: Forbidden».

Почитати тендерну документацію торгів, які відбулися в березні, а угоди з переможцями підписали в квітні цього року, неможливо.

Натомість у червні відбувся тендер, на який виставили три лоти, за які боролися виключно «Аграрна компанія 2004» та «Техно-Буд-Центр». І два лоти дісталися фірмі Лабазюка (поточний ремонт дороги Ярмолинці-Сатанів та поточний ремонт дороги Чернелівка-Городок-Смотрич (обидва лоти на суму понад 5,7 мільйонів гривень). Третій лот на поточний ремонт дороги Кременець-Біла Церква-Ржищів виграли тернополяни, запропонувавши відремонтувати шлях за понад 4,5 мільйони гривень, тоді як «аграрії» «просили» понад 4,9 мільйони гривень.

Конкурували «тендерні лідери» ще декілька разів. Так, до прикладу, у червні  «Техно-Буд-Центр» знову програв «Аграрній компанії 2004» в боротьбі за два лоти, які фірма нардепа виграла, запропонувавши виконати роботи по двом лотам на загальну суму понад 18,6 мільйонів гривень.

Та вже наступного місяця  «Техно-Буд-Центр» взяв «реванш». Ця фірма виграла три з чотирьох лотів, і боролася вона лише з пропозиціями «Аграрної компанії 2004». У підсумку тернополяни взяли підрядів на понад 10 мільйонів, хмельничани – трохи більше 4 мільйонів гривень.

Ну, а, якщо порахувати усі тендери Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, які виграла «Аграрна компанія 2004», то підприємство Сергія Лабазюка отримало підрядів на суму 54 мільйони 976 тисяч 683 гривні 60 копійок. А це понад 42% від усієї суми, яку дорожники області «розіграли» на своїх тендерах.

 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую