clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwayt

Дітям необхідно дещо більше, ніж добре харчування, найкращі житлові умови і спілкування

Якщо дорослі взагалі не будуть втручатися у виховання дітей, чи виростуть ті самодостатніми та реалізованими людьми?

Більшість глибоко мислячих людей стверджують, що діти народжуються в цей світ безпомічними та потребують допомоги і турботи, наставництва дорослих. Точніше, дітей потрібно навчати як гармонійно жити у суспільстві.

Історично склалось, що місією школи було і є навчання та виховання підростаючого покоління. Але чи можемо ми упевнено сказати, що сучасні школи дійсно є взірцем моралі? Чи українські школярі набувають усіх моральних чеснот – чесності, добра, милосердя, відповідальності та ін.? На жаль, ми спостерігаємо збільшення агресії серед підлітків. Безвідповідальність, нездатність керувати своїми емоціями, пасивність, депресія, неповага до старших, нецензурна лайка супроводжують наших дітей.

Моральне виховання, натомість, допомагає дітям набути тих чеснот та якостей, які допоможуть їм проводити гідне життя, бути милосердними, чесними та добрими. Мораль є соціальним «клеєм»: вона допомагає людям правильно взаємодіяти у суспільстві. Моральне виховання закладає у дітей той «барометр», який допоможе їм визначити, що є добре, а що – зле. Дуже прикро, що границі добра і зла часто є надзвичайно розмитими. Навіть дорослим в сучасних реаліях важко іноді збагнути, як поводитись в тих чи інших ситуаціях.

Психологи відзначають, що дітям необхідно дещо більше, ніж добре харчування, найкращі житлові умови і спілкування – їх необхідно навчати етичних принципів, щоб вони добре усвідомлювали, що можна робити, а чого не можна і чому.
Тому моральні цінності – основа всіх рішень і вчинків протягом всього життя.

В 80-х роках ХХ ст. в Америці виник такий напрямок в освіті як «Програма формування позитивних рис характеру». Формування характеру це те, чим починають займатися батьки, коли їх діти ще є зовсім малюками, проте цю місію важко виконати батькам на 100% тоді, коли дитина йде в школу. В школі вона проводить багато часу, саме тут вона вчиться взаємодіяти з іншими дітьми та дорослими.

НВК «Мої обрії» взяло за основу морального виховання учнів «Програму формування позитивних рис характеру». Щодня на ранкових спілкуваннях діти дізнаються про такі чесноти як добро, любов, радість, милосердя, віра, надія, повага, служіння ближньому.

Ще грецький філософ Арістотель говорив, що «людина стає доброчесною, коли робить доброчесні вчинки; хороброю, коли робить хоробрі вчинки». І тому одним з найважливіших напрямків морального виховання є практичне застосування позитивних рис характеру. Як ми можемо сказати дитині «Будь милосердною», не показавши як саме вона може проявити цю рису характеру? Чи може любов до ближнього виражатися лише у словах, які є не підкріплені служінням? Тому, педагогічний колектив нашої школи створює такі умови, де діти могли б проявити свої людські чесноти. Різні акції добра та милосердя збагачують духовно наших учнів. Вони усвідомлюють, що вони, ще зовсім юні, можуть вплинути на чиєсь життя доброю справою, гарним словом, теплим поглядом. Відвідування хворих діток у обласній дитячій лікарні напередодні Воскресіння Господнього, збір теплих речей та памперсів для малозабезпечених сільських сімей, акція милосердя у Хмельницькому геріатричному пансіонаті, матеріальна підтримка дітей з багатодітних сімей – спільний вияв милосердя колективу школи та її вихованців.

Моральне виховання кидає нам, педагогам і батькам, певні виклики. Як навчати тому, що для нас є не цінним? Як дати напитися з посудини, яка сама є порожня? Іншими словами, як ми можемо навчити дітей мати християнські цінності, коли самі не набули цих чеснот. І тому дуже часто, учні бачать зовсім не те, що їм говорять. Мами, тата та вчителі, ми несемо величезну відповідальність за виховання дітей, за нашу поведінку, слова та дії. Не маючи «стартового капіталу» моральних цінностей у собі, дуже важко виховати справжніх високоморальних ЛЮДЕЙ з наших учнів.

Мартін Лютер Кінг говорив «Освіта без моралі, як корабель без компаса, йде в нікуди» .
 

Система Orphus
Помітили помилку в тексті? Виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter
Коментарів - 0:

новини з спецпроекту «Блоги»

Популярні новини

Останні новини

Останні фото та відео

Архів блогів



Архів новин

<<Травень 2017>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31