ye-logo.v1.2

Чому не варто «напихувати» дитину знаннями

Суспільство 6186

У цьому блозі я розповідатиму про особливості освіти дітей.


Нинішній шкільний атестат засвідчує тільки, що його власникові вистачило здатності витримати стільки-то років шкільного навчання.
Луоренс Пітер

Як стверджують результати опитування, що проводилось “Фондом Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва” на замовлення Інституту розвитку освіти за підтримки МФ ”Відродження”, більше половини опитаних вчителів та батьків вважають, що якість освіти в українській школі перебуває на «середньому рівні». Звісно, це не найгірший результат, проте немає меж досконалості.
На жаль, сьогодні навчальний процес в школах здійснюється за принципом «навчання заради навчання», а не заради справжніх практичних знань.
Проблемою шкільної освіти є слабка матеріально-технічна база шкіл, застарілі програми і методики, орієнтація на «середнього» учня, а не на індивідуальні риси дитини. Як наслідок – відсутність у дітей мотивації до навчання та незацікавленість здобувати нові знання.

Чи є шляхи вирішення проблеми?
В 2006 році команда провідних вчених Харкова на чолі з доктором педагогічних наук Гавриш Іриною Володимирівною запропонували до впровадження нову програму навчання «Інтелект України», що розроблена на основі найбільш ефективних світових методик та власних напрацювань українських вчених.

Суть проекту:
Основна мета проекту – не запихнути в дитину якомога більше академічних знань, а навчити дитину вчитись та отримувати практичні життєві навички. Програма «Інтелект України» передбачає, що головне для дитини – надати їй можливість розвиватись.

Діткам молодшого шкільного віку характерна природня допитливість, завдяки якій школа повинна розвивати її творчі здібності, особисті якості, навчити аналізувати інформацію та допомогти дитині набути навички роботи з інформацією, гнучке творче мислення, самоконтроль, адекватну самооцінку та швидку реакцію.

Також школа повинна забезпечити розвиток необхідних рис характеру дитини — цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості, волі тощо.

Наприклад, в школі «Мої обрії» додатково до загальношкільних предметів, програма яких спеціально адаптована, введені нові: “Навчаємося разом”, на якому діти розвивають пам’ять за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією, та предмет “Еврика”, на якому учні розвивають творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працюють над рішенням складних задач.

Коли діти починають регулярно виконувати фізичні вправи, то їх здатності думати, планувати і виконувати математичні дії значно поліпшуються. Враховуючи те, що сьогодні молоде покоління веде малорухливий спосіб життя, для кожного предмету й на кожний урок розроблені музичні вправи для фізкультхвилинок, що тісно пов’язані з темою і змістом уроку та формують у дітей життєві навички:

• виконання ранкової зарядки;

• заняття фізичною культурою, спортом, рухливими іграми тощо.

Проект «Інтелект України» розроблявся в такий спосіб, щоб, враховуючи вікові особливості учнів, не лише зберегти, а й збільшити їх інтерес до навчання. Завдяки міжпредметним зв'язкам, засобам наочності та відеоматеріалам, об'єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.

На сьогодні діти з 20 областей України, включно з Хмельницькою, вже мають можливість навчатись за цією програмою. У місті Хмельницькому дітки мають змогу реалізувати свій потенціал у школі «Мої обрії», яка одна з найперших взяла участь у програмі.

На завершення, варто зазначити, що проект «Інтелект України» - це абсолютно новий підхід до методики навчання. Шкільна програма викладена в оптимальному об’ємі, доступному для сприйняття дітьми. Можливо, саме завдяки цій методиці Ваша дитина зможе реалізувати свій потенціал?


 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую