Гаряча тема:
- Війна
Правила повернення товару: час на роздуми 14 днів
Якщо ви придбали якісний товар, або з якихось причин передумали й вирішили його повернути в магазин, то це можна зробити протягом 14 днів.
Кореспонденти “Сімейної газети” вирішили з'ясувати, як на законних підставах це можна зробити й отримати назад свої гроші.
Гроші мають вам повернути не пізніше, ніж через 7 днів
“Покупець має право протягом 14 днів із моменту придбання непродовольчого товару належної якості обміняти його на аналогічний товар інших розмірів, форми, габариту, фасону, комплектації тощо, - каже головний спеціаліст Хмельницької інспекції з питань захисту прав споживачів Тетяна Левкун. - При різниці в ціні покупець проводить необхідний перерахунок із продавцем. Якщо ж у продавця немає необхідного для обміну товару, покупець має право повернути придбаний товар у магазин та отримати свої гроші. Проте вимога покупця про обмін або повернення підлягає задоволенню лише в тому разі, якщо товар не був у споживанні, збережено його товарний вид, споживчі властивості та за наявності товарного чеку.
Відповідно до “Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами”, щоб повернути товар належної якості у магазин, вам необхідно буде написати письмову заяву. Але не пізніше, ніж у 14-денний термін! Пам'ятайте, цю заяву потрібно подати у двох примірниках: один - повертають вам із відміткою продавця/виробника про дату прийняття заяви, з прізвищем, ініціалами та посадою працівника, який прийняв заяву; другий – залишається у продавця/виробника. Якщо ж продавець відмовляється прийняти звернення, тоді його необхідно відправити рекомендованим листом поштою. Повернути гроші чи обміняти товар на якісний вам повинні не пізніше, ніж у тижневий термін. Якщо ж у магазині відмовляються виконати ваші вимоги, слід звертатися зі скаргами до інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області, за адресою: вул. Грушевського, 87, другий поверх. Телефон громадської приймальні: (0382) 76-29-29”.
Не всі товари підлягають обміну
Проте варто пам’ятати, що існує затверджений перелік товарів належної якості, які не підлягають обміну чи поверненню (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172). Він є вичерпним і не може бути розширений продавцем.
Обміну та поверненню не підлягають:
? продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни;
? фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір;
- корсетні товари;
- парфумерно-косметичні вироби;
- пір'яно-пухові вироби;
- дитячі м’які іграшки;
- дитячі гумові надувні іграшки;
- зубні щітки;
- мундштуки;
- апарати та помазки для гоління;
- гребінці та щітки масажні;
- сурдини (для духових музичних інструментів);
- рукавички;
- тканини, тюлегардинні й мереживні полотна;
- килимові вироби, які реалізують на метражі;
- натільна та постільна білизна;
- панчішно-шкарпеткові вироби;
- товари в аерозольній упаковці;
- друковані видання;
- лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревоволокнисті та деревно-стружкові плити, фанера) і скло (нарізане або розкроєне під розмір, визначений покупцем);
- аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом;
- вироби з натурального та штучного волосся (перуки);
- товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо);
- інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо);
- ювелірні вироби з дорогоцінних металів, коштовного каміння, коштовного каміння органічного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Світлана ЯСЬКОВА.
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: