ye-logo.v1.2

Квиток в один кінець

Суспільство 6072

Наша газета спробувала скористатися благами цивілізації та замовити залізничний квиток, оминувши черги у касі

Стояти в касах залізничного вокзалу за квитком – процедура не з приємних. Та, як переконує нас численна інформація в Інтернеті, й необов’язкова. Ще не так давно, у 2009 році, в українців з’явилася можливість замовити квиток через всесвітню мережу, не виходячи з дому.
Замовити квиток через Інтернет можна, але складно
Принаймні, нам так здалося. По-перше, необхідно зайти на спеціальний сайт та зареєструватися на ньому. Адреса сайту http://www.e-kvytok.com.ua. До слова, реєстрація на сайті нескладна, проте умови придбання чи бронювання місця вимагають, щоб усі дані, які ви вводите, були максимально точні. Тобто, відповідали вашому паспорту.
Після реєстрації вам необхідно обрати маршрут поїздки. В нашому випадку мудрувати не стали та вирішили здійснити вояж до Києва. З усіма нюансами замовлення розібралися лише з третьої спроби. Отож ретельна інструкція. У графі «Станція відправлення» вводимо слово Хмельницький. У спеціальному віконці висвітилася назва Хмельницький. Натискаєш «Знайти станцію», і вона у графі стає зеленим кольором. Таку саму процедуру зробили й у графі станція призначення. Потім необхідно обрати інтервал часу відправлення. Від нього залежатиме кількість поїздів, які курсуватимуть у ті чи інші години. Потім «Дату відправлення» та натиснули на потрібне нам число й одразу на кнопку «Наявність місць». На моніторі з’являється повний список потягів, які курсують у введений нами проміжок часу. Тепер обираємо номер поїзда, і комп’ютер видає усю інформацію про наявні місця у кожному вагоні та їх вартість, в залежності від класу. До того ж, можна обрати верхню чи нижню полицю. Одним словом, сам собі касир.
Після цього розпочинається найцікавіше. Необхідно ввести реквізити замовлення. Це доволі нескладно. Головне, не помилитися, який клас вагону ви хочете обрати, а також форму оплати. Сплатити замовлення можна платіжною карткою Національної системи масових електронних платежів (НСМЕП) або міжнародною карткою (VISA, MasterCard). До речі, при оформленні замовлення на сайті вам пропонують два варіанти. Зокрема, бронювання квитка. Ця послуга полягає в тому, що з картки у вас знімається близько 20 гривень “за послугу”, а потім ви протягом трьох днів (!) йдете купувати квиток у залізничну касу. А тепер щодо безпосередньої покупки квитка через Інтернет. В цьому випадку з вашої картки знімається вартість квитка плюс комісія. До прикладу, вартість купейного квитка на поїзд №624 сполученням «Кам’янець-Подільський – Київ» з обласного центру коштує 77,80 гривні, звісно, «плюс» вартість послуги 17,40. Разом, з усіма переплатами, вам доведеться сплатити 95,20. Та пам’ятайте, що замовлення, точніше, його оплату за допомогою картки необхідно здійснити протягом 15 хвилин. Якщо не встигнете – замовлення автоматично анулюється. Якщо все зробите правильно, то ви отримуєте сторінку з секретним кодом, що складається з цифр та символів. Цю сторінку можна роздрукувати та пред’явити в касі для обміну на квиток. Якщо ж роздрукувати сторіночку не виходить, то можна записати секретний код на папірець і спробувати його обміняти в касі на квиток. Отож візиту в залізничні каси вам, все ж таки, уникнути не вдасться в будь-якому випадку.
Все згідно з чергою
На хмельницькому залізничному вокзалі це можна зробити у будь-якій касі попереднього продажу квитків. Саме туди нас і відправили з довідкової вокзалу та одразу попередили, щоб у мене був при собі був паспорт та роздрукований бланк замовлення або броні.
У самій касі черги фактично не було та дуже кортіло скористатися послугою, оминувши декількох чоловік перед касою. До того ж, в Інтернеті достатньо інформації від міністра транспорту і представників «Укрзалізниці», які неодноразово говорили, що, маючи електронний квиток, обміняти на касі його можна без черги. Проте, касир лише здивовано на мене подивилася та сказала: «Ви що, інвалід? Лише вони та учасники війни обслуговуються позачергово!» Отож, довелося дочекатися своєї черги…
До речі, здати «е-квиток» можна так само, як і звичайний. Як пояснили нам на залізничному вокзалі, при здачі гроші повертаються готівкою, якщо ви платили за квиток готівкою або на вашу картку, якщо оплата здійснювалася картками Visa або Master Card. Звісно, повернуть вам гроші лише за наявності справжнього квитка, а не бланку замовлення, який ви роздрукували з сайту. Процедура повернення стандартна. Як і при звичайному поверненні, вам знадобляться паспорт або інше посвідчення особи і заповнений бланк повернення. Проте, необхідно мати на увазі, що комісійні платежі (тобто, та сума, яку ви сплатили понад вартість квитка за послугу) не повертаються. А сума повернутих грошей буде ідентична тій, яку ви отримуєте при звичайному поверненні квитка.
В результаті, на думку спав висновок. Купувати квитки, або ж точніше, замовляти та оплачувати через Інтернет зручно в тому плані, що ви в спокійній обстановці, а не коли вам дихають у потилицю в черзі, можете обрати оптимальний для вас час відправлення, самостійно обрати місце та переглянути безліч варіантів. Хоча у більшості європейських країн купувати квитки через Інтернет дешевше, як і будь-який інший товар чи послугу. Між іншим, вже цього року, «Укрзалізниця» обіцяє, що електронний квиток можна буде самостійно замовити, оплатити та роздрукувати. З цією роздруківкою пасажиру достатньо буде підійти до провідника, котрий невеличким сканером перевірить квиток та запустить вас до вагону… 
Тим, хто з Інтернетом не товаришує
Не так давно придбати квиток на поїзд можна й у будь-якому відділені «Укрпошти», принаймні, про це йдеться на офіційному сайті української поштової служби. Підтвердили це нам й в хмельницькій дирекції «Укрпошти». На практиці все виглядає так. Для оформлення замовлення вам необхідно повідомити оператору на пошті дату поїздки, що планується, пункт відправлення та прибуття. В свою чергу, оператор надаватиме пасажиру відомості про можливі варіанти перевезення (номери та назви рейсів, час відправлення та прибуття, вартість квитка, кількість вільних місць та ін.). Звісно, це можливо, якщо поштове відділення автоматизоване та має вихід до Інтернету. Якщо ж ні, то оператор повинен зробити замовлення за телефоном. Після визначення пасажиром варіанта маршруту, ви оплачуєте поїздку поштовим переказом. Після оплати вартості послуги вам роздруковують відповідний код, який є підтвердженням оплати.
Попередньо, десь за три години до відправлення потягу, з кодом, що видали вам на пошті, необхідно звернутися до залізничної каси та отримати квиток. До речі, послуга покупки електронного білета через поштове відділення – це вартість грошового переказу, й залежить від вартості квитка. До речі, замовлення можна анулювати. Проте, щоб з вас не взяли комісійні, на поштове відділення необхідно звернутися протягом однієї години з моменту оплати послуги. У іншому випадку вам знову ж таки доведеться обміняти роздруковане замовлення (електронний квиток) на перевезення у залізничній касі, потім анулювати його, отримавши гроші з вирахуваною сумою бронювання квитка та комісійних зборів «Укрзалізниці».

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую